Претрага
Close this search box.

NOVOSAĐANI SE SVE ČEŠĆE ŽALE NA SMANJENU GRAMAŽU PROIZVODA! Kako je takozvana “šrinkflacija” uzela maha i može li se tome stati na put, objašnjava za NS Uživo pravni savetnik

Foto: Pexels/Pixabay/Ilustracija

Pojava smenjanja gramaža proizvoda, a uz zadržavanje iste cene, dobila je i svoj neformalni naziv – “šrinkflacija”. To je način na koji proizvod poskupi, a na prvi pogled ne izgleda tako, zapravo pojedini potrošači se na taj način služe nekom vrstom nepoštene poslovne prakse i zloupotrebljavaju navike potrošača.

Novosađani su sve više nezadovoljni gramažom određenih proizvoda, a mi smo o tome razgovarali sa Mladenom Alsirovićem, pravnim savetnikom iz Udruženja za zaštitu potrošača Vojvodine.

– Veliki deo kupaca po navici kupuje određene proizvode, a da u velikom broju slučajeva zapravo ne čitaju deklaraciju. To smo primetili i mi, kao organizacija za zaštitu potrošača, ali to traje već dugi niz godina. Proizvođači smanjuju gramažu proizvoda, dok su isti i dalje uredno deklarisani, a sve dok postoji na ambalaži naznačena količina, ne postoji nikakvo kršenje zakona i propisa. Ta pojava je potpuno legalna i nekažnjiva, ali se može podvesti pod određenu vrstu zloupotrebe potrošača – rekao je Alsirović.

Važno je širiti svest kod potrošača o čitanju deklaracija jer one predstavljaju “ličnu kartu” svakog proizvoda

Alsirović ističe za naš portal da Udruženje za zaštitu potrošača Vojvodine edukuje i savetuje potrošače da čitaju deklaracije i da se informišu, a ukoliko je određenom proizvodu značajno smanjena ambalaža, da svoje poverenje poklone nekom drugom proizvodu, odnosno potrošaču koji to ne radi.

-Zbog inflacije sve je širi krug tih proizvođača koji se služe ovakvim poslovanjem. To je intenzivno počelo pre nekoliko godina, a najviše je bilo primetno kod čokolada, kojima se gramaža sa 100 grama smanjila na 80 grama. Kod prehrambenih proizvoda je ta praksa najčešća iz prostog razloga što njih ljudi najviše kupuju. Dakle, u pitanju su sokovi, mleko, grickalice, hleb i slično – objašnjava naš sagovornik koji dodaje:

– Pre nekoliko godina ovo nije bilo toliko primetno potrošačima, jer se gramaža smanjivala za 5 ili 10 grama, a sada se smanjenje od 20 grama oseti čak i kada sam proizvod uzmete u ruku. Baš zbog toga je nezadovoljstvo ljudi sve veće, a ta pojava postaje alarmantna, jer ne možemo dozvoliti da za dve godine imamo čokolade od 50 grama.

Foto: Pexels

U ovom slučaju ne postoji nikakav mehanizam sprečavanja proizvođača da smanjuju ambalažu, jedina opcija je da ih potrošači takoreći “kazne” i da prestanu da kupuju njihove proizvode.

Milica Šolaja

Tagovi:

1 Komentar
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare
Gost
SNS Uzivo
31.03.2023 12:32

Žale se i na rast cena, inflaciju za koju vas precednik kaze da je nema, samo kazem… 🙂

Last edited 1 Godina Ranije by SNS Uzivo

Povezane vesti