Sredinom marta otpočeti su pripremni radovi na izgradnji javne garaže kod zgrade Skupštine AP Vojvodine, a 27. maja otpočete su pripreme za gradnju garaže u Ulici Modene.
Za nešto manje od dve godine, očekuje se da u centru budu završeni radovi i da niknu prve dve garaže.
Iako su u javnosti poznati brojni podaci o karakteristikama budućih garaža, značaj budućih garaža za Novi Sad je mnogostruki, prenose Gradske info.
Pre svega, izgradnjom sve četiri garaže obezbediće se minimalno 1.197 novih parking mesta u centru grada.
Ovaj broj novih parking mesta trebalo bi da zadovolji buduće potrebe za parkiranjem u centru, uključujući i povećan priliv turista. Novi Sad će na taj način postati jedan od evropskih gradova sa rešenim problemom parkiranja u tzv. crvenoj zoni. Iz tog razloga se opravdano može očekivati prosperitetnost turizma i ugostiteljskih delatnosti u našem gradu.
Garaža u Ulici Modene biće kapaciteta 267 parking mesta. Garaža ispod parka kod Banovine imaće oko 180 parking mesta. Garaža na uglu Uspenske i Šafarikove ulice imaće 350 parking mesta. Najveća će biti garaža na Trgu republike, sa planiranih oko 400 parking mesta.
Od navednog, planirano je da tri garaže budu podzemne, i to: u Ulici Modene, kod parka Banovine i na Trgu republike, dok će samo garaža na uglu Uspenske i Šafarikove ulice biti nadzmena (Po+P+4).
Obezbeđivanje nedostajućih parking mesta u centru imaće pozitivan efekat i na svakodnevno funkcionisanje Novosađana.
Novosađani više neće gubiti vreme i živce tragajući za parkingom u centru, već će im on biti dostupan u dovoljnom broju. Sa druge starne, njihova vozila biće bezbedna od krađe i spoljašnih uticaja.
Osim rešavanja ključnog problema parkiranja u centru grada, gradnja javnih garaža omogućiće drugačije i optimalnije uređenje starog gradskog jezgra, što će svakako doprineti povećanju kvaliteta života.
Planirano je da nakon izgradnje garaža, bude promenjen režim javnog parkiranja u okolnim ulicama, na način da se onemogući parkiranje svim drugim licima, izuzev stanarima, osobama sa invaliditetom, kao i drugim socijalno osetljivim kategorijama.
Izgradnjom garaža, automobili će biti sklonjeni sa ulica iz centra grada, a oslobođeni prostor će biti pretvoren u zelene površine, pešačke zone i biciklističke staze.
Širenjem pešačke zone u centru svakako će doprineti još većoj popularnosti ovog dela grada, u smislu atraktivnosti pešačke zone za turiste.
Izgradnja javnih garaža omogućiće da se i objekat montažno- demontažne garaža iza Srpskog narodnog pozorišta ukloni, a taj prostor preuredi, kao i da se pristupi celokupnom preuređenju centra, u skladu sa usvojenim planovima detaljne regulacije.
Kada govorimo o prostoru iznad buduće garaže u Ulici Modene, postojeće taksi stajalište neće biti vraćeno u Ulicu Modene nakon izgradnje garaže.
Celokupna površina biće iskorišćena za proširenje pešačke zone, izgradnju dvosmerne biciklističke staze za pristup centru, kao i pejzažno uređenje ovog dela.
Stogodišnje stablo koprivića, kao i Tanurdžićeva palata ostaće netaknuti.
Park kod Banovine povratiće stari izgled nakon završetka izgradnje garaže, sa zelenim površinama i postojećim stablima sa ovog prostora.
Spomenik Vasi Stajiću, koji se nalazi u obuhvatu plana za garažu, biće privremeno uklonjen, u skladu sa saglasnošću Zavoda za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada, i vraćen na isto mesto po završetku radova.
Izgradnjom javnih garaža, naročito tri podzemne, primeniće se ekološki pristup planiranju parking mesta u našem gradu.
Krov novih garaža u najvećoj meri biće zelen, i nekada betonske površine u velikoj meri zameniće trava.
Automobili će biti ispod zemlje, bez narušavanja ambijenta prostora, smanjiće se nivo izduvnih gasova, zagađenje i buka na površini.
Kako se nove garaže grade po najvišim standardima, buduće podzemne garaže imaće i parking mesta sa punjačima za električna vozila.
Budući da su sve garaže planirane na prostoru kulturno – istorijske celine Starog jezgra Grada, i u njihovoj zaštićenoj okolini, upravo sklanjanjem parkinga i automobila ispod zaštićenih zona, ovaj deo grada povratiće sjaj starog vremena koje i dan danas čuva.
Ekapija
Dobro je sto se prave nova parking mesta. Nadam se da ih nece zauzeti drzavna uprava kao sto je to uradila poreska uprava na bul. M. Pupina, zauzeli 2/3 parking mesta na 24h.
Sat vremena parkinga 300 din
Treba oko 80spratova ispod zemlje da bude garaza kako bi mogli da pokriju ovu guzvu.
Dali je uredu da se parking garaže kod pokrajine i moderne spoje, pa bi se dobilo još parking mesta.
Sta je u planu u ulici Pavla Papa od 15 do 21 i igao Papa Pavla i Gajeve ulice..
izvini ali po kojoj logici piše da će se smanjiti zagađenje izduvnim gasovima?
možda će se to trovanje samo preneti ispod zemlje, jer čak i sa dobrim sistemom za ventilaciju posledice turiranja će ipak negde da se pojave, zar ne?