Ilustracija (Foto: chaoss/shutterstock.com)
Sredinom marta otpočeti su pripremni radovi na izgradnji javne garaže kod zgrade Skupštine AP Vojvodine, a 27. maja otpočete su pripreme za gradnju garaže u Ulici Modene.

Za nešto manje od dve godine, očekuje se da u centru budu završeni radovi i da niknu prve dve garaže.

Iako su u javnosti poznati brojni podaci o karakteristikama budućih garaža, značaj budućih garaža za Novi Sad je mnogostruki, prenose Gradske info.

Pre svega, izgradnjom sve četiri garaže obezbediće se minimalno 1.197 novih parking mesta u centru grada.

Ovaj broj novih parking mesta trebalo bi da zadovolji buduće potrebe za parkiranjem u centru, uključujući i povećan priliv turista. Novi Sad će na taj način postati jedan od evropskih gradova sa rešenim problemom parkiranja u tzv. crvenoj zoni. Iz tog razloga se opravdano može očekivati prosperitetnost turizma i ugostiteljskih delatnosti u našem gradu.

Garaža u Ulici Modene biće kapaciteta 267 parking mesta. Garaža ispod parka kod Banovine imaće oko 180 parking mesta. Garaža na uglu Uspenske i Šafarikove ulice imaće 350 parking mesta. Najveća će biti garaža na Trgu republike, sa planiranih oko 400 parking mesta.

Od navednog, planirano je da tri garaže budu podzemne, i to: u Ulici Modene, kod parka Banovine i na Trgu republike, dok će samo garaža na uglu Uspenske i Šafarikove ulice biti nadzmena (Po+P+4).

Obezbeđivanje nedostajućih parking mesta u centru imaće pozitivan efekat i na svakodnevno funkcionisanje Novosađana.

Novosađani više neće gubiti vreme i živce tragajući za parkingom u centru, već će im on biti dostupan u dovoljnom broju. Sa druge starne, njihova vozila biće bezbedna od krađe i spoljašnih uticaja.

Osim rešavanja ključnog problema parkiranja u centru grada, gradnja javnih garaža omogućiće drugačije i optimalnije uređenje starog gradskog jezgra, što će svakako doprineti povećanju kvaliteta života.

Planirano je da nakon izgradnje garaža, bude promenjen režim javnog parkiranja u okolnim ulicama, na način da se onemogući parkiranje svim drugim licima, izuzev stanarima, osobama sa invaliditetom, kao i drugim socijalno osetljivim kategorijama.

Izgradnjom garaža, automobili će biti sklonjeni sa ulica iz centra grada, a oslobođeni prostor će biti pretvoren u zelene površine, pešačke zone i biciklističke staze.

Širenjem pešačke zone u centru svakako će doprineti još većoj popularnosti ovog dela grada, u smislu atraktivnosti pešačke zone za turiste.

Izgradnja javnih garaža omogućiće da se i objekat montažno- demontažne garaža iza Srpskog narodnog pozorišta ukloni, a taj prostor preuredi, kao i da se pristupi celokupnom preuređenju centra, u skladu sa usvojenim planovima detaljne regulacije.

Kada govorimo o prostoru iznad buduće garaže u Ulici Modene, postojeće taksi stajalište neće biti vraćeno u Ulicu Modene nakon izgradnje garaže.

Celokupna površina biće iskorišćena za proširenje pešačke zone, izgradnju dvosmerne biciklističke staze za pristup centru, kao i pejzažno uređenje ovog dela.

Stogodišnje stablo koprivića, kao i Tanurdžićeva palata ostaće netaknuti.

Park kod Banovine povratiće stari izgled nakon završetka izgradnje garaže, sa zelenim površinama i postojećim stablima sa ovog prostora.

Spomenik Vasi Stajiću, koji se nalazi u obuhvatu plana za garažu, biće privremeno uklonjen, u skladu sa saglasnošću Zavoda za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada, i vraćen na isto mesto po završetku radova.
Izgradnjom javnih garaža, naročito tri podzemne, primeniće se ekološki pristup planiranju parking mesta u našem gradu.

Krov novih garaža u najvećoj meri biće zelen, i nekada betonske površine u velikoj meri zameniće trava.

Automobili će biti ispod zemlje, bez narušavanja ambijenta prostora, smanjiće se nivo izduvnih gasova, zagađenje i buka na površini.

Kako se nove garaže grade po najvišim standardima, buduće podzemne garaže imaće i parking mesta sa punjačima za električna vozila.

Budući da su sve garaže planirane na prostoru kulturno – istorijske celine Starog jezgra Grada, i u njihovoj zaštićenoj okolini, upravo sklanjanjem parkinga i automobila ispod zaštićenih zona, ovaj deo grada povratiće sjaj starog vremena koje i dan danas čuva.

Ekapija

6 Comments
najstariji
najnoviji najviše glasova
Inline Feedbacks
View all comments
Dalibor
01/06/2022 12:45

Dobro je sto se prave nova parking mesta. Nadam se da ih nece zauzeti drzavna uprava kao sto je to uradila poreska uprava na bul. M. Pupina, zauzeli 2/3 parking mesta na 24h.

Nik
01/06/2022 17:20

Sat vremena parkinga 300 din

Zoran
01/06/2022 18:52

Treba oko 80spratova ispod zemlje da bude garaza kako bi mogli da pokriju ovu guzvu.

Mm.
02/06/2022 18:32

Dali je uredu da se parking garaže kod pokrajine i moderne spoje, pa bi se dobilo još parking mesta.

rada
03/06/2022 17:58

Sta je u planu u ulici Pavla Papa od 15 do 21 i igao Papa Pavla i Gajeve ulice..

Đura pedala
04/06/2022 07:48

izvini ali po kojoj logici piše da će se smanjiti zagađenje izduvnim gasovima?
možda će se to trovanje samo preneti ispod zemlje, jer čak i sa dobrim sistemom za ventilaciju posledice turiranja će ipak negde da se pojave, zar ne?