Претрага
Претрага
Close this search box.

Novosađani, Dunavska ulica nije ulica za automobile

Foto: NS Uživo

“Kako da mi ne smeta!”, “Pa, pogledajte samo kakav je behaton, zamislite da se neko povredi, ko bi tada odgovarao?”, “Uvek se plašim da kola mogu da udare nekog od pešaka. Zaista nema smisla voziti ovuda, već napraviti neki sistem dostave koji ne bi podrazumevao ulaženje vozila u centar”- samo su neki od komentara sugrađana koje smo juče čuli u Dunavskoj ulici.

Vest našeg portala je podelila Novosađane na one kojima ne smeta što nešto može da ugrozi njihov život i na one kojima je vozilo u bilo koje doba dana normalno da ometa šetnju dece sa roditeljima, starih, invalida, nečiji odlazak na posao. Ako bi se dogodila nesreća u centru grada da li bismo tek tada ustali ili ćemo “bolje sprečiti nego lečiti”?

Foto: NS Uživo

Na našu redakciju stizali su primeri evropskih zemalja gde ulaženje vozila u pešačku zonu strogog centra grada nije moguće i primeri onih gde se i minut prekoračenja vremena kažnjava novčano, kao u jednom nemačkom gradu. Dostava je dozvoljena, u ranim jutarnjim časovima, ali najmanja novčana kazna za njegovo prekoračenje je 300 evra.

Nije bila retkost i da su se građani Beograda žalili na dozvoljen ulazak kolima u Knez Mihajlovu ulicu- staro jezgro glavnog grada. Problem je rešen tako što je ulazak dozvoljen vozila za dostavu isključivo do 7 časova ujutro. Pešačka zona “odbranjena” je žardinjerama i stubićima, koji se automatski spuštaju ako je potrebno da vozila Hitne pomoći ili vatrogasaca uđu u ovu zonu u slučaju požara ili nekih havarija.

Foto: NS Uživo

Roditeljima sa decom nije svejedno. Prolaznicima sa psima. Ni zaposlenima u kafićima nije svejedno. Urušava se ugled starog grada, pločnici (inače osetljivog materijala) se urušavaju, a povrede mogu biti sve češće. Da je tako, opet smo se uverili na licu mesta.

Pitanje je da li ćemo poštovati ulazak do određenog vremenskog perioda, sugrađane i stari deo Novog Sada? Ili ćemo pustiti da živimo u strahu da može nešto da nam se desi kad grad polako ustaje i odlazi na posao?

Kakvu sliku šaljemo turistima iz Evrope i sveta (ako nećemo već jedni drugima i ne brinemo o nama samima) polomljenim pločnicima i slivnicima u koje im upadaju noge ili točkovi dečjih kolica?

Foto: NS Uživo

Posledice nekontrolisanog ulaženja dostavnih kola u centar ne ostavlja posledice samo na izgled grada. Već i na strah kod ljudi da mogu da zadobiju teže povrede, da budu uplašeni za sebe, porodicu, prijatelje, ljubimce. A slika ispod pokazaće nam da to možda i nisu samo dostavna kola.

Foto: NS Uživo

Autor: Ivona Karan

Tagovi:

5 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare
Gost
Vuki
17.11.2020 13:09

Cemu prikrivanje tablica?

Gost
Ognjeni Vuk
17.11.2020 15:44

Hahaha, pa ko će da kažnjava korumpirane političare i tajkune, koji su od iste te vlasti dobili kartice za ulazak u pešačku zonu svojim luksuznim službenim vozilima, jer je parkiranje ispred bašte kafića u pešačkoj zoni statusni simbol

Gost
Dragan
17.11.2020 23:12

Realno, ne verujem da se X5 koristi kao dostavno vozilo. Takvi su samo bahati likovi sa propusnicama.
 

Last edited 3 Godine Ranije by Dragan
Gost
Uplaseni
18.11.2020 07:33

Postino vozilo ima ulazak u centar do 23h i ima dozvolu za kretanje po svim ulicama koje obuhvataju pesacku zonu i da vozilo ne prelazi brzinu vecu od 20km na cas

Gost
Gradjanin
10.03.2021 20:14

Poenta je da oni sto imaju dozvolu to koriste samo kad moraju i stvarno nece ulaziti kad ima guzva a oni bahati ulaze i obicno nemaju dozvolu.U Dunavsku moze svako da udje nema stubice a nema ni komunalne inspekcije.

Povezane vesti