Претрага
Close this search box.

Novosadski civilni aerodrom ipak na Čeneju, putnički avioni u planu i u Subotici

Foto: BBC
Prema navodima iz Regionalnog prostornog plana AP Vojvodine za period od 2021. do 2035. godine, koji je na javnom uvidu, u planu su civilni aerodromi opšteg tipa u Čeneju, kod Novog Sada, Vršcu i Subotici.
Pomenuti aerodromi planirani su kao “čvorišta u regionalnom sistemu vazdušnih luka, prvenstveno za putnički saobraćaj (čarter letovi), manjih aviokompanija”.
Kako je navedeno u planu, u svetlu prenamene/restruktuiranja vojnih aerodroma (Sombor, Bela Crkva), pod upravom Ministarstva odbrane, nephodno je planirati ove vazdušne terminale u mreži perspektivnih aerodroma mešovite (opšte/sportske) namene.
Planiranu mrežu objekata vazdušnog saobraćaja upotpunjuju sportski aerodromi/letilišta : Zrenjanin (Ečka), Kikinda (Drakslerov salaš), Pančevo (Utva), Sremska Mitrovica (Veliki Radinci), Bela Crkva (Češko Selo), Kovin, Bečej (Fantast), Novi Bečej (Bočar), Ruma, kao i aerodromi “na drugim lokacijama na kojima postoje mogućnosti, zainteresovanost i ekonomska opravdanost”.
Položaj ovih aerodroma je vrlo značajan i sa gledišta sadašnje i buduće turističke i poslovne ponude AP Vojvodine, s obzirom na blizinu atraktivnih prirodnih, turističkih lokaliteta i naselja i mogu se uključiti u regionalnu ponudu, navedeno je u dokumentaciji.
Prioriteti i stateško razvojni projekti prve etape sprovođenja plana su:
– formiranje civilnog aerodroma Novi Sad – Čenej;
– rekonstrukcija/izgradnja aerodroma Vršac.
Strateški prioriteti posle 2025. godine su:
– rekonstrukcija/izgradnja aerodroma Pančevo;
– rekonstrukcija/izgradnja aerodroma Zrenjanin (Ečka).
Samo Vršac ima određene mogućnosti za međunarodni vazdušni saobraćaj
U AP Vojvodini, samo aerodrom Vršac ima određene mogućnosti za međunarodni vazdušni saobraćaj. Ostala letelišta koriste se za sportske i delimično za određene privredne aktivnosti.
Vršački aerodrom ima asfaltnu pistu dužine 1.000 m i širine 25 m. Osim toga, u APV postoje i aerodromi u Sremskoj Mitrovici, Novom Sadu, Bečeju, Zrenjaninu, Beloj Crkvi, Kikindi i Subotici.
Principi razvoja vazdušnog saobraćaja na teritoriji AP Vojvodine su efikasnost i bezbednost, usmerenost ka korisniku, ekonomičnost, usmerenost ka zaštiti životne sredine, integrisanost sa okruženjem i drugim vidovima saobraćaja i kvalitetno nadgledanje i upravljanje, stoji u dokumentaciji.
eKapija.com/nsuzivo.rs

Tagovi:

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti