Grupa ponuđača koju predvodi Građevinski fakultet Univerziteta u Beogradu juče je dobila posao tehničke kontrole projektne dokumentacije budućeg mosta preko Dunava u nastavku Bulevara Evrope u Novom Sadu.
Pored njih, na tender „Koridora Srbije”, prijavio se i novosadski Fakultet theničkih nauka i „Putinvest”, ali njihove ponude su ocenjene kao nekompletne. Procenjena vrednost posla bila je pet miliona dinara bez PDV-a, a konzorcijum koji predvodi Građevinski fakultet ponudio je cenu od 4,78 miliona dinara bez PDV-a.
Da podsetimo, „Koridori Srbije” su 3. marta raspisali pomenutu javnu nabavku i time načinile još jedan korak ka dobijanju građevinske dozvole za gradnju ovog mosta. Rok za podnošenje prijava prvobitno je bio 20. mart, ali je on u dva navrata produžavan sve do 30. marta.
Ponuda „Putinvesta” iz Beograda iznosila je 30 miliona dinara i ocenjena je kao značajno iznad procenjene vrednosti javne nabavke. Uz to da nisu dostavili ni garanciju za ozbiljnost ponude, komisija je ovaj predlog ocenila neprihvatljivim. S druge strane, ponudu FTN-a je predvodio Arhitektonsko-građevinski institut iz Novog Sada koji je tražio 4,978 miliona dinara za ovaj posao. Ipak, ponuđač nije dostavio tražene reference za sve angažovane stručnjake na ovom projektu, tako da je i ova ponuda odbijena kao neprihvatljiva.
Za sada nije poznato koliko vremena će izvođač imati da proveri projekat mosta kojeg je uradio kineski CRBC, ali se može pretpostaviti da se vreme do dobijanja građevinske dozvole i početka izgradnje meri mesecima.
I dok „Koridori Srbije”, kao nominalni investitor projekta vrednog 175,5 miliona evra, pripremaju papire za građevinsku dozvolu, nakon koje sledi prijava radova, a potom i sama gradnja mosta, dotle izvođač i projektant CRBC već godinu dana priprema teren na sremskoj obali, kao i na Ribarskom ostrvu i Kameničkoj adi na bačkoj obali. Polovinom januara, počela je i izgradnja pomoćnih mostova preko kojih će se graditi glavni most – tehnologija kojom se CRBC služi i kod izgradnje mosta preko Dunava na Fruškogorskom koridoru kod Petrovaradina.
Kako će izgledati sama izgradnja novog mosta, može se jasnije videti iz lokacijskih uslova, a u skladu s Planom generalne regulacije mosta u produžetku Bulevara Evrope u Novom Sadu. Delovi dunavskog priobalja biće iskorišćeni za izgradnju privremenih saobraćajnica i tri nezavisna segmenta pomoćnog mosta, koji će pak, biti izgrađen od čelične konstrukcije. Putevi će biti od tucanika, sem asfaltnih delova na priključenjima putu Sremska Kamenica – Beočin i ulice na Ribarskom ostrvu.
Planirano je da se izgradi 395 metara pristupnih saobraćajnica, širokih šest metara i 838 metara pomoćnog mosta, koji će biti širok sedam metara. Dva segmenta ovog mosta biće postavljena u nizu na bačkoj obali i povezana pristupnim putevima, dok će treći biti izgrađen na desnoj obali Dunava u Sremskoj Kamenici. Privremeni mostovi imaće poprečne krake kako bi se radnici i materijal dopremili do budućih stubova novog mosta i neće se nalaziti na plovnom putu.
Novi most, čiju izgradnju finansira država, trebalo bi da bude završen do 2025. godine. Sa prilaznim vijaduktom, most će biti dug oko 2,5 kilometara, dok će glavna konstrukcija iznad reke biti duga 880 metara. Imaće dve kolovozne, sa po dve saobraćajne trake, biće širok skoro 30 metara, a imaće i obostrane pešačke i biciklističke staze. Konstrukciju nad vodom držaće tri jednostruka pilona od po 30 metara visine sa 11 kosih zatega u parovima.
Sa bačke strane, na most će se moći popeti s Bulevara Evrope kod ukrštanja sa Ulicom Tone Hayića, dok će za saobraćaj iz poprečnih ulica služiti šest ulazno-silaznih rampi. Za bickliste i pešake predviđene su još četiri takve rampe. Na sremskoj strani most će izlaziti na kružni raskrsnicu sa odvojenim desnim skretanjima u svim smerovima, koji vode ka Beočinu, Sremskoj Kamenici i ka budućem Fruškogorskom koridoru. Projektovana brzina na mostu iznosi 80 km/h, a preko njega neće ići teški teretni saobraćaj.
Stručnjaci od novog mosta očekuju da smanji opterećenje na Mostu slobode za oko 40 odsto, a na Varadinskoj dugi intenzitet bi trebalo da bude prepolovljen. Uz to, rasteretio bi se saobraćaj na Bulevaru oslobođenja od Dunava do Futoške ulice.
dnevnik.rs
Samo nek se gradi.Nadam se da ce ubrzo poceti i izgradnja mosta kod Bačke Palanke.