Posle nekoliko neuspelih tendera, Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije odabrala je firme koje će na stajalištima kod kružnog toka na Bulevaru Jovana Dučića i „potkovice” na Železničkoj stanici ugraditi opremu za napajanje gradskih autobusa električnom energijom, kao i preduzeća koja će izgraditi montažne betonske trafostanice (MTBS).
Ugovor nabavke i postavljanje opreme, vredan oko 8,7 miliona dinara s PDV-om (8.723.336), zaključen je s novosadskom firmom „Montop pro” kao nosiocem posla, a rok za završetak svih radova je 45 dana. Gradnja MTBS-a, po ceni od oko oko 21,5 miliona dinara (21.540.282), poverena je „Energotehnici – Južna Bačka” iz Novog Sada, koja će sve predviđene radove morati da završi za tri meseca, tačnije za 90 kalendarskih dana.
Za posao gradnje trafostanice konkurisale su inače još dve grupe ponuđača, a iako je jedna od njih bila finansijski isplativija, ocenjena je kao neprihvatljiva, jer nije dostavljena validna dokumentacija.
Interesantan je podatak da je, nakon što su prethodne javne nabavke obustavljene, Gradska uprava povećala procenjene vrednosti obe investicije za oko 4,3 miliona dinara bez poreza. Tender za izgradnju MTBS-a svojevremeno je obustavljen jer su tri pristigle ponude premašivale tada procenjenu vrednost investicije, pa je iznos sa 15 miliona dinara povećan na 18 miliona. Budući da za ugradnju opreme po ceni od oko 5,9 miliona dinara nije bilo zainteresovanih firmi, taj iznos uvećan je za 1,3 miliona.
Električni busevi bi, kako je ranije najavljeno, trebalo da saobraćaju na linijama 2, 4, 8, 9 i 11, a za mesec dana, kako se očekuje, u Novi Sad bi trebalo da stigne deset „Solarisovih” vozila, za čiju je kupovinu Grad dobio kredit od Evropske banke za obnovu i razvoj.
Zbog postavljanja elektropunjača za vozila gradskog prevoza, stajalište na Bulevaru Jovana Dučića će biti produženo za oko 58 metara, uključujući i plato za putnike, dok će 12 parkinga biti srušeno. Na samom kraju novog stajališta predviđena je ugradnja opreme za punjenje autobusa, a na zelenoj površini, između biciklističke staze i prostora za putnike, planiran je plato površine šest kvadratnih metara, gde će se nalaziti centralne jedinice elektropunjača. Površina proširenja postojećeg autobuskog stajališta je oko 202 kvadratna metra, a prostora za putnike 170 kvadrata.
Postrojenje za punjenje buseva električnom energijom uklopljeno je u postojeću saobraćajnu infrastrukturu i projektovano tako da zadovolji zahteve aktuelne saobraćajne tražnje u Novom Sadu. Na lokaciji koju je investitor odredio, predviđeno je postavljanje električnog punjača i stuba ’Must Hood’ za punjenje autobusa preko pantografa, navedeno je u tehničkom opisu projekta koji je uradio „Šidprojekt”.
dnevnik.rs