Претрага
Close this search box.

Ovako Novosađani u Beogradu izbegavaju gradski prevoz do železničke stanice

Foto: Telegraf/Mateja Beljan

Često duže putujemo od naše adrese do najbliže železničke stanice, nego vozom od Novog Sada do Beograda.

“Soko” i “Regio” vozovi doneli su pravu revoluciju u putovanju na ovoj relaciji, ali ako idete na posao iz jednog u drugi grad, verovatno ćete u kalkulaciju morati da uračunate i gradski prevoz.

Zato mnogi izbegavaju autobuse, ali na put polaze trotinetima i biciklima. U vozovima punim putnika sve više se viđaju dvotočkaši, a naši reporteri fotografisali su čitav red sklopljenih trotineta ispod prostora za prtljag.

Tako sklopljeni nikome ne smetaju, dok je sa biciklima malo teže, pa ponekad moramo da se provlačimo između njih. Ipak, prevoz bicikala je dozvoljen uz doplatu od 100 dinara, ali to nije moguće ako je u vozu previše putnika. Ipak, svi su tolerantni, a korišćenje alternativnih vidova prevoza treba podržati.

Ovo su pravila za prevoz bicikala u vozovima.

Dizelmotorni voz

Bicikli se unose u garnituru na vratima na kojima postoji oznaka za bicikle. Broj mesta je ograničen držačima koji su ugrađeni u garnituri (ima ih 2) i koji se nalaze u prostoru kod preklopnih sedišta. Bicikli se odlažu na držače i ne smete ih ostavljati u prostoru ispred držača za invalidska kolica ni ispred toaleta.

Elektromotorni voz

Bicikli se unose u garnituru na vratima koja imaju posebnu oznaku za bicikle.

Prostor predviđen za odlaganje bicikala se nalazi pored ulazišta i toaleta, kod preklopnih sedišta.

Odložite ih pored preklopnih sedišta paralelno sa bočnom stranicom. Napominjemo da nije predviđeno njihovo fiksiranje (ne postoje držači).

Kada unesete bicikl u voz, budite u njegovoj blizini kako biste mogli da reagujete u slučaju pada bicikla ili njegovog pomeranja na drugu poziciju ili u slučaju ulaska lica sa posebnim potrebama i smeštaja invalidskih kolica.

O broju bicikala koji se primaju na prevoz u višenamenskom prostoru odlučuje na licu mesta naše službeno osoblje – kondukter, koji uzima u obzir prisustvo osoba sa posebnim potrebama koji se prevoze u invalidskim kolicima, kao i krupnog prtljaga, dečijih kolica i sl.

Ukoliko ovaj prostor nije zauzet, maksimalno možemo prevoziti 3 bicikla.

Imajte u vidu da, ukoliko je kapacitet voza maksimalno iskorišćen na određenim deonicama, bicikli se ne primaju na prevoz.

Foto: Telegraf/Mateja Beljan

Voz Soko

Bicikli se unose u garnituru na vratima gde je oznaka za bicikle.

Mesta za bicikle nalaze se u svim kolima u prostoru gde su police za odlaganje prtljaga (donji nivo kola, pored fiktivnog odeljka br.6).

Da bi se oslobodilo mesto za bicikle, donja polica mora biti spuštena.

Putnik koji unese bicikl u voz treba da bude u blizini kako bi mogao da reaguje u slučaju pada bicikle ili njenog pomeranja na drugu poziciju.

O broju bicikli koji se primaju na prevoz u višenamenskom prostoru odlučuje na licu mesta službeno osoblje – kondukter, koji uzima u obzir prisustvo krupnog prtljaga, dečijih kolica i sl.
Ukoliko ovaj prostor nije zauzet makimalno se može primiti na prevoz 8 bicikla.

Ukoliko je kapacitet voza maksimalno iskorišćen na određenim deonicama, bicikli se ne primaju na prevoz.

telegraf

Tagovi:

2 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare
Gost
SNS Uzivo
19.04.2023 16:30

Pa kad su zatvorili stanicu koja je bila u centru grada da bi dobili zemljiste za BgdH2O, inace svi gradovi u svetu imaju Ž stanicu u samom centru… 🙂

Last edited 1 Godina Ranije by SNS Uzivo
Gost
Pjotr
20.04.2023 16:21
Odgovori  SNS Uzivo

Ali ti vozovi idu 200km/h.Možda bi bilo bolje da se”napravila” na terazijama.To je pravi centar.Ne znam čija je ideja za “Prokop” bila,ali znam da ti što su je započeli nikad je nisu završili.Stara ž. stanica (okolina)je bilo ruglo Beograda.

Povezane vesti