Foto: nsuzivo.rs/Pavle Pejić

Da li krenuti u teretanu ili vežbati sam kod kuće? Stručnjaci smatraju da se rezultati ne postižu preko noći. A početnici treba da izbegavaju intenzivne treninge, s velikim brojem ponavljanja i velikim težinama

U letnjem periodu godine svi žele da imaju savršen stomak, noge i zadnjicu. Da bi to postigli mnogi Novosađani besomučno vežbaju da bi skinuli višak kilograma. Istovremeno, savršen telesni izgled već godinama važi za glavni imperativ za mlade, ali mu sve više podležu i stariji.

Muškarci i žene po ceo dan rade čučnjeve i trbušnjake da bi izgledali kao njihovi idoli s
društvenih mreža. Stručnjaci smatraju da se rezultati ne postižu preko noći, kao i da preterano nepravilno vežbanje može da nanese ozbiljne štete ljudskom zdravlju. Svi se slažu da početnici treba da izbegavaju intenzivne treninge, s velikim brojem ponavljanja i velikim težinama, a da bi svi koji žele da treniraju morali da nauče kako se vežbe rade pravilo da bi smanjili mogućnost povreda. Nepravilno treniranje dovodi do povreda mišića leđa i kičmenog stuba.

Svi koji žele da treniraju morali da nauče kako se vežbe rade pravilo da bi smanjili mogućnost povreda. Nepravilno treniranje dovodi do povreda mišića leđa i kičmenog stuba

VEĆA ŠTETA OD KORISTI

Ukoliko ste početnik i nemate trenažnog iskustva, pogotovo ako imate ili ste nekada imali bolove u leđima, čučnjevi i trbušnjaci, naročito sa opterećenjem, su vežbe koje ne bi trebalo da izvodite bez nadzora stručnog lica. Nikola Jevtić iz “Skolio centra” kaže da nepravilno vežbanje više šteti nego što koristi.

-Ako se ne rade pravilno ove vežbe mogu imati više kontraindikacija nego benefita. Klasični
pregibi trupa nisu preporučljivi kod osoba sa bolom u donjem delu leđa. Postoji mnogo drugih varijacija ove vežbe koje se mogu raditi, a znatno su korisnije- ističe Jevtić.

PRECIZNO DOZIRANJE

Da svaka fizička aktivnost treba da bude individualizovana i precizno dozirana, istakao
je dr Aleksandar Dejanović, specijalista za biomehaniku i patologiju kičme.

– Broj ponavljanja zavisi od cilja. Ne treba svaki dan raditi čučnjeve. Kada je reč o
trbušnjacima, idealna je forma BIG 3. 6/4/2 ponovljanja sa izdržajem do 8 sekundi-
precizno je definisao Dejanović.

Ruski stručnjak za akupunkturu i povrede mišića leđa i kičme Sergej Kogaj kaže da su
među pacijentima i profesionalni sportisti i rekreativci. S tim da rekreativci imaju teže,
složenije, često hronične povrede, koje se teško leče.

NAJVAŽNIJI PRAVILAN POKRET

Ukoliko se ipak odlučite da radite sami, neophodno je da prvo potražite stručnu osobu, koja će vas obučiti kako pravilno da izvodite ove vežbe i koja će vas naučiti pravilnom obrascu pokreta i pravilnoj tehnici izvođenja. Pre samog učenja izvođenja vezbi neophodno je sprovesti testiranje.
Izvođenje čučnja zavisi od više faktora i za svakog pojedinca je drugačije, a jedan od glavnih faktora koji utiču na pravilno izvođenje je pozicija karlice i donjeg dela ledja u toku vežbe.

Svaka fizička aktivnost treba da bude individualizovana i precizno dozirana, istakao je dr Aleksandar Dejanović, specijalista za biomehaniku i patologiju kičme

– Sam rezultat primene ovih vežbi zavisi od više faktora: od toga koji cilj želite da postignete, koji je kvalitet izvođenja vežbi, koliko često primenjujete ove vežbe kao i od vašeg trenutnog stanja treniranosti. Svakako da bi ove vežbe ili njihove varijacije trebalo da imaju mesta u vašem trenažnom procesu, međutim, niko ne može dati precizan odgovor na pitanje nakon koliko vremena se može postići rezultat, posebno ako govorimo o fizičkom izgledu – objašnjavaju iz “Skolio centra”.

REZULAT POSLE MESEC DANA

Nakon mesec dana redovnog treninga vežbač treba osetiti promene u smislu poboljšanja
stabilnosti, da se lakše kreće i da su tegobe ako je imao manje, ali ako govorimo o “popularnim” trbusnjacima i fizičkom izgledu, tu je potreban duži vremenski period i nije realno da oni koji žele takav vid rezultata treniraju samo par meseci pred leto kao što se to inače često radi.

S. K.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments