Rebalansom budžeta koji je usvojen početkom ove nedelje, Grad Novi Sad će na raspolaganju imati 38,4 milijarde dinara, a na dnevnom redu pred odbornicima su se našla i tri predloga koja su se ticala Javnog gradskog saobraćajnog preduzeća “Novi Sad”
Reč je o Predlogu rešenja o davanju saglasnosti na Odluku o izmenama Programa poslovanja za 2022. godinu, Predlogu odluke o izmenama Odluke o Programu investicionih aktivnosti JGSP “Novi Sad” za 2022. godinu, kao i Predlog odluke o izmeni Programa za obezbeđivanje uslova za nesmetano odvijanje javnog prevoza putnika – tekuće subvencije.
Javno gradsko saobraćajno preduzeće je rebalansom dobilo 450 miliona dinara tekućih subvencija, što je, prema rečima prvog čoveka Novog Sada, malo obzirom na troškove usled povećanja cene goriva i ostalih okolnosti koje su bile otežavajuće za ovo javno preduzeće.
– Istina je da je ovo neodrživa cena karte. Imamo dve varijante, manja cena karte i veća subvencija, ili manje subvencije i veće cene karata – rekao je Vučević na Sednici Skupštine grada i dodao da nema prostora da subvencije za JGSP budu manje.
On je dodao da je Grad kupio 130 novih autobusa i obnovio 65 odsto voznog parka, a nabavlja i 10 električnih autobusa.
Jedan od većih izazova za ovo javno preduzeće bila je i kriza usled pogoršane epidemiološke situacije u januaru ove godine, kada je 125 vozača bilo na bolovanju, a gotovo 300 polazaka redukovano usled nedostatka kadra.
Kako je tada rekao direktor JGSP-a Ivan Radojičić, odgovarajući na zamerke povodom promena u redu vožnje, ovo preduzeće je uspešno prevazišlo globalnu krizu koja se ticala nedostatka radnika, te je njihov broj povećan sa 606 u 2017. godini, na 629 početkom 2022. godine.
Kriza je ipak kulminirala ubrzo potom, kada je došlo do niza sastanaka predstavnika nekoliko sindikata radnika iz ovog preduzeća i čelnika Grada Novog Sada, kako bi se razgovaralo o zahtevu da se plate radnika u JGSP-u povećaju.
Rezultat toga je da u momentu usvajanja rebalansa budžeta Grada početkom prošle sedmice, vozači u javnom gradskom prevozniku imaju platu oko 90.000 dinara, te da su sve prilike da će početkom 2023. godine njihova zarada premašiti 100.000 dinara.
– Vozači hoće veće plate, s pravom. Danas su im plate oko 90.000 dinara, a bile su im 55 – 60.000 dinara. Kada država poveća minimalnu zaradu, nama direktno raste potrošnja na plate, pošto nam je minimalac osnovica za platu u javnim preduzećima. Kada država poveća minimalnu zaradu između 12 i 15 odsto, i mi se radujemo tome, toliko će porasti plate u gradskim preduzećima, ne samo u administraciji. Verujem da će vozači GSP-a početkom 2023. godine imati preko 100.000 platu – precizirao je gradonačelnik.
Međutim, kako je i sam Vučević rekao prilikom obraćanja odbornicima, gradskom prevozniku su troškovi veliki i biće sve veći obzirom na to da je gas “otišao u nebesa”.
– Za GSP dajemo 450 miliona. I to je malo. Njima će troškovi biti veći. Mi smo spustili kartu za đake na 5.000 godišnje. Ali sve manje se ljudi vozi gradskim prevozom, svi sada koriste sopstveni prevoz i linijski – naveo je gradonačelnik.
Ako je suditi prema rečima direktora JGSP Ivana Radojičića, Grad Novi Sad je prepoznao objektivne probleme sa kojima se suočio gradski prevoznik, te su iz gradskog budžeta opredelili dodatna finansijska sredstva za JGSP “Novi Sad” kako bi ti problemi mogli da se prevaziđu.
– Dobijene subvencije pomoći će preduzeću da se nosi sa aktuelnim povećanjem cena goriva i posledicama koje je ostavila epidemija, te da uz već preduzete mere štednje i racionalizaciju poslovanja nastavi sa organizacijom funkcionalnog javnog prevoza, kao i da održi potreban vozački kadar – rekao je za “Blic” Radojičić.
blic.rs