Radovi na deonici Novi Sad – Subotica počeli su u novembru 2021. godine. U prvoj fazi, odvijali su se oni radovi koji nisu zahtevali obustavu železničkog saobraćaja između Novog Sada i Subotice. Potpuna obustava saobraćaja, na pomenutoj deonici, počela je od 07. aprila 2022. godine.
Obeležavanju početka radova pored predsednika Srbije Aleksandra Vučića prisustvovali su ministar spoljnih poslova i spoljne trgovine Mađarske Peter Sijarto, ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, predsednik Skupštine Vojvodine Ištvan Pastor, predsednik Pokrajinske Vlade Igor Mirović i gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević.
Rok za završetak radova je 33 meseca od potpune obustave saobraćaja na celoj trasi od Novog Sada do Subotice. To znači da je završetak brze pruge Novi Sad-Subotica planiran do kraja 2024. godine.
Izvođač radova je kineski konzorcijum “China Railway International” i “China Communications Construction Company”, vrednost ugovora je 1,16 milijardi dolara, podseća vojvodinauzivo.
Projekat izgradnje pruge za velike brzine između Novog Sada i Subotice, obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice sa objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge sa drumskim i pešačko-biciklističkim stazama, kao i ugradnju elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja projektovanim brzinama i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem.
Projektom je predviđena rekonstrukcija devet železničkih stanica, (Novi Sad, Sajlovo, Кisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica), kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima (Rumenka, Vrbas i Lovćenac).
blic.rs
Ok ali zimi i po kiši ko će vam voziti bicikli?
Pre ce agenda 2030 da se odvije nego da prođe voz tom prugom