Na gradilištima u okviru Fruškogorskog koridora, angažovano je oko 200 radnika i 50 jedinica mehanizacije, nedavno je objavio na društvenim mrežama v. d. direktora „Koridora Srbije” Aleksandar Antić. On je zapravo obišao gradilište budućeg mosta između Petrovaradina i Kaća, nizvodno od nekadašnje „Pobede”, gde radnici kineskog CRBC-a od kraja maja podižu pomoćni most pomoću kojeg će izlivati stubove glavnog mosta.
Ovo su, moglo bi se reći, najsvežije informacije o radovima na 47,7 kilometara dugoj deonici između Novog Sada i Rume, pogotovo što se sa fotografija „Dnevnikovog” foto-reportera može videti da je pod Venac, gde bi trebalo da počne probijanje tunela, stigla mašina za bušenje i miniranje stena. To se uklapa u prethodne najave iz „Koridora Srbije”, da bi, nakon pripremih radova, radovi na samom tunelu mogli da otpočnu u drugoj polovini juna.
Prema poslednjim informacijama iz „Koridora Srbije”, kao nominalnog investitora Fruškogorskog koridora, koje smo dobili krajem prošlog meseca, za sada nema odstupanja od zadatih rokova, koji iznose 48 meseci od početka radova na drugoj deonici, od četiri, na koliko je izdeljena trasa buduće brze saobrćajnice.
Iz ovog javnog preduzeća podsećaju da su pripremni radovi na tunelu koji čini deo te druge deonice Fruškogorskog koridora, a kojeg će činiti dve cevi od oko 3,6 kilometara, počeli 1. maja prošle godine, a da su građevinski radovi, koji podrazumevaju izgradnju privremenih kampova, pristupne saobraćajnice, potporne konstrukcije u zoni ulaznog portala, počeli u poslednjem kvartalu 2021. godine.
„U skladu sa Građevinskim projektom izgradnje tunela Iriški venac, u toku su radovi na stabilizaciji kosine u zoni ulaznog portala. Očekuje se da isti budu kompletirani krajem juna meseca, kada će se steći uslovi za početak radova na samom tunelskom portalu i kasnije iskopu tunelske deonice”, naveli su tada iz „Koridora Srbije”.
Što se tiče mosta koji će spojiti dunavske obale između nekadašnje „Pobede” na sremskoj strani i Termoelekrane-toplane „Novi Sad” u Bačkoj, ujedno služeći kao deo dugo čekane obilaznice oko Petrovaradina i istočnog teretnog tranzitnog pravca, on bi, po najavama iz „Koridora Srbije”, trebalo da bude ukupno dug 2.267 metara i širok 28 metara. Glavna konstrukcija će imati dužinu od 880 metara, dok će prilazne kontrukcije biti duge 1.387 metara.
Ujedno iz „Koridora Srbije” najavljuju da će kako koja deonica bude funkcionalno zaokružena, biti i otvarana za saobraćaj.
Fruškogorski koridor biće brza saobraćajnica koja će od Kaća, preko Dunava i Petrovaradina, duž Paragova, ispod Fruške gore, spojiti Novi Sad sa Rumom i budućim auto-putem Ruma-Šabac i brzim putem Šabac – Loznica. Sam Fruškogorski koridor imaće četiri saobraćajne trake, a tunelom i mostom povezaće Bačku i Srem sa zapadnom Srbijom.
Država je potpisala ugovor o izgradnji sa „China Road and Bridge Construction„ (CRBC) vredan 606 miliona evra, a prilikom otpočinjanja radova predsednik Aleksandar Vučić je izjavio da je dobio uvrevanja od izvođača da će Fruškogorski koridor biti gotov godinu dana pre roka, to jest u martu 2024. godine.
Fruškogorski koridor, osim toga što će zaštiti Nacionalni park od teretnog i ostalog motornog saobraćaja, to bi trebalo da uradi i sa Novim Sadom. Na teritoriji grada, ova saobraćajnica će služiti kao tranzit za teretna vozila, koja bi onda Dunav prelazila na budućem mostu na Tekijama, a odatle bi kroz tunel izbijala na Alibegovac, potom na Mišeluk i dalje ka Vencu i Irigu. Most na Tekijama biće spojen i sa obilaznicom oko Petrovaradina, koja bi trebalo da ide pored „Pobede”, i koja vodi na novi drumsko-železnički most.
Kod motela „Sunce” na Paragovu, pak, biće izgrađena veza sa obilaznicom oko Sremske Kamenice te planiranim mostom preko Dunava u nastavku Bulevara Evrope.
S. Krstić / dnevnik.rs