Foto: Dnevnik (R. Hadžić)
Zbog gradnje podzemnih garaža u Ulici Modene i kod Banovne, uži centar Novog Sada liči na veliko gradilište, a tako će biti i nakon završetka tih objekata, kada sledi nastavak parternog uređenja gradskog jezgra.

Izmeštanje podzemnih instalacija u Ulici Modene je pri kraju, te su radnici juče zatrpavali rovove, u koje su još ranije postavljene cevi za vodovod i kanalizaciju. Kako smo nezvanično saznali, radovi napreduju brže nego što je to planirano, te je taj „instalaterski” deo posla završen za oko mesec dana pre roka.

I dok radovi na prostoru između Skupštine AP Vojvodine i Gimnazije „Isidora Sekulić” ne utiču toliko na svakodnevni život Novosađana, to nije slučaj kada je reč o gradilištu u Ulici Modene. Zona gradilišta ograđena je krajem maja, a, kako je tada objašnjeno, dinamika radova usklađena je s izmeštanjem podzemne infrastrukture. Taksi stajalište je iz Ulice Modene izmešteno na Bulevar Mihajla Pupina, uklonjeni su podzemni kontejneri, ulična rasveta, urbani mobilijar, kao i spomenik „Lazi Kostiću”, koji je prenet u depo gradskog Zavoda za zaštitu spomenika kulture. Osim toga, zabranjen je saobraćaj u ulici Modene, od Bulevara Mihajla Pupina do Zmaj Jovine, kao i u slepom delu Ulice Ilije Ognjanovića, gde se trenutno nalazi bašta jednog od kafića. Dok je izmena saobraćaja na snazi, dostavna i vozila stanara do pešačke zone će dolaziti kroz ulaz u Gimnazijskoj i Njegoševoj ulici.

Očekuje se da će javna garaža na prostoru između ulica Ilije Ognjanovića i Zmaj Jovine biti otvorena najkasnije za dve godine, a imaće dva kolska ulaza-izlaza. Projektom je predviđen objekat s tri podzemne etaže, ukupne površine 54.853 metra kvadratna, s 267 parkinga, 245 standardnih mesta, 14 za vozila osoba s invaliditetom, kao i osam za električna vozila. Zona izgradnje usklađena je s zonom zaštite spomenika prirode – stabla koprivića, kao i Tanurdžićeve palate, a zelenilo je premešteno na neka druga mesta, što je učinjeno i s mobilijarom.

Foto: Dnevnik (R. Hadžić)

Nakon što gradnja podzemne garaže u Ulici Modene bude završena, uslediće nastavak uređivanja gradskog jezgra, a kao polazna osnova za to odabranim projektantima će poslužiti pobednički radovi s urbanističko-arhitektonskog konkursa iz 2018. godine. Celokupnim projektom obuhvaćene su javne površine u pešačkoj zoni koje se prostiru na 6,82 hektara, s tim da je obnova Pozorišnog trga, Uspenske ulice i dela prolaza između Srpskog narodnog pozorišta i „Apolo centra” završena krajem prethodne godine, dok je u narednim fazama planirano sređivanje polukružnog trga na mestu montažne garaže i prolaza Miloša Hadžića, platoa ispred starog bioskopa JNA, dela Njegoševe ulice, Trga slobode, Ulice Modene i dela Kralja Aleksandra, kao i prolaza uz Menratovu palatu.

Za osmišljavanje parternog uređenja dela centra zadužena je firma „Andzor inženjering” koju je Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije angažovala još 2019. godine.

Novi izgled dobiće i prostor između Skupštine AP Vojvodine (Banovine) i Gimnazije „Isidora Sekulić”, gde je već počela gradnja podzemne garaže, koja bi trebalo da bude završena do 17. septembar 2023. godine, nakon čega će uslediti parterno uređenje prostora površine oko 10.500 metara kvadratnih, na uglu ulica Žarka Zrenjanina, Vladike Platona i Jovana Đorđevića. Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije raspisala je javnu nabavku za pribavljanje tehničke dokumentacije i uskoro bi trebalo da budu poznati projektanti. Kako je objašnjeno, parterno uređenje trebalo bi da bude u skladu s funkcijom garaže što, između ostalog, podrazumeva popločanje, urbani mobilijar, klupe, kante za otpatke, javnu česmu, držače za bicikle, javno osvetljenje i zelenilo.

Foto: Dnevnik (R. Hadžić)

Kod Banovine je, inače, planirana podzemna garaža površine oko 6.300 metara kvadratnih, koja će na dve etaže imati 167 parkinga, s tim da je za vozila osoba s invaliditetom izdvojeno devet mesta na prvom nivou, dok će osam parkinga biti opremljeno punjačima za električna vozila. Prilazi garaži planirani su od Banovinskog prolaza i Ulice vladike Platona, iz pravca Žarka Zrenjanina.

Građevinski radovi i mehanizacija takoreći pod prozorom, kao i oblaci prašine u vazduhu nikom ne prijaju, bez obzira na to da li je reč o stanogradnji ili nekim infrastrukturnim projektima, a posebno su zahtevne investicije u centru grada jer najviše utiču na svakodnevni život građana.

O tome koliko su planirane investicije i projekti u centru Novog Sada zahtevni govorio je svojevremeno i gradonačelnik Miloš Vučević, koji je objasnio da će oko godinu, dve biti otežan rad ugostiteljskih objekata, ali da Grad mora da reši problem s parkiranjem, odnosno nedostatak parking prostora. On je tada istakao i da su strpljenje i razumevanje neophodni za realizaciju svih velikih projekata.

Gradnju garaže nadzire FTN

Gradnju podzemne garaže u Ulici Modene, preciznije, zaštitu temljne jame i susednih objekata, kontrolisaće inženjeri s Fakulteta tehničkih nauka, koji će o tome dati stručno mišljenje. Angažovanje stručnjaka koštaće Grad 720.000 dinara, s PDV-om, a eksperti će, između ostalog, pregledati tehničku dokumentaciju, te analizirati tehnologiju radova i planirana tehnička rešenja, kako bi otkrili eventualni negativan uticaj na okruženje. Posebnu pažnju trebalo bi obratiti na to koji bi radovi mogli da utiču na Tanurdžićevu palatu i stablo koprivića, koji su pod zaštitom, s tim da će, u fazi radova u temljnoj jami, periodično obilaziti gradilište.

dnevnik.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments