Da Novi Sad i njegova okolina postaju sve više okrenuti ekologiji i ekološkim projektima, govori i urbanistički poduhvat transformacije starih železničkih stanica u zelenu stazu
Prema projektu zelenu stazu činiće dvosmerna biciklistička staza širine 2,5 metra, uz koju se uređuje pešačka staza širine 1,6 metar.
Biciklistička staza biti asfaltna, dok će se pešačka, u zavisnosti od konkretne lokacije, opremiti drobljenim kamenom, opekom i granitnim kockama.
Železničke stanice koje će biti preuređene su Sremska Kamenica, Ledinci i Beočin.
Duž cele staze predviđeni su zadržavanje i rekonstrukcija postojećih železničkih signala, drvenih bandera, rampi, prateće opreme i drugih elemenata koji pružaju autentično svedočanstvo o prvobitnoj nameni trase.
Pored zelene trase predviđena je i gradnja parkirališta za putnička vozila na nekoliko lokacija- kod železničkih stanica Petrovaradin, Sremska Kamenica, Ledinci i Beočin i kod “Inventa”.
Planira se ukupno 19 mesta nemenjenih za predah i odmor. Ova mesta uključuju tipska odmorišta i prostore preuređenih železničkih stanica.
Sva odmorišta biće opremljena sadržajima koji obezbeđuju uslove za kraći boravak, kao što su česma, klupe, solarni paneli za dopunu mobilnih telefona, servisne stanice za bicikle, kante za otpatke, informativne table, i slično. Na stanicama Sremska Kamenica, Ledinci i Beočin planiraju se punjači za električne bicikle.
Stanica u Ledincima biće u potpunosti rekonstruisana, a biće izgrađena i prodavnica. U ovom delu staze planiraju se ambijentalne celine za odmor i rekreaciju.
nsuzivo.rs
Bravo, za biciklističku i pešačku stazu i sve ostalo.
O tome sam sanjao celog života.
Nadam se da će mladi znati da cene i čuvaju to što će im svakako obogatiti život