Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić istakao je da se danas stvara pozitivna istorija Novog Sada i njegovog daljeg napredka na potpisivanju Memoranduma o razumevanju izgradnje pešačko-biciklističkog mosta na stubovima mosta Franca Jozefa i rekonstrukcijom tunela u kojem će biti lift koji će voditi na Petrovaradinsku tvrđavu. Memorandum je potpisala kineska kompaniaja “Šandong” i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
-Preliminarna cena, po idejnom projektu, iznosi oko 40 miliona evra, a projekat će nam dati koliko košta izgradnja mosta. Zajedno ćemo finansirati po 50 posto sa Pokrajinom. Ne sumnjam da kompanija “Šandong”, koja je danas potpisala memorandum, kadra da uradi lepši most nego što je na renderima. Ubeđen sam i da želite da most bude ponos grada Novog Sada, jer će biti i turistički most. Kada se završi gradnja moći ćemo da zatvorimo pograđe i da Petrovaradin, kao veliko naselje koje se razvija, dobije još jedan centar. Tvrđava će samim tim postati još lepša i funkcionalnija. Gradimo već dva mosta, zahvalio bih se državi što ih finansira. Kad krenemo za nekoliko meseci da gradimo pešačko-biciklistički most, Novi Sad će krenuti u izgradnju tri nova mosta. To je velika pobeda grada i države- tvrdi Đurić.
“Šandong” je velika investiciona kompanija iz istoimene provincije i bavi se saobraćajnom infrastrukturom. Nalazi se na listi 500 najbolje rangiranih na svetu i uspešno je učestvovala u izgradnji važnih projekata u našoj zemlji- brze saobraćajnice Dunavski koridor ,rekonstrukciju deonice Ub-Lajkovac, projekat rekonstrukcije pruge između Srbije i Mađarske na deonici Novi Sad- Subotica. Predstavnik “Šandonga” istakao je da će profesionalno, ozbiljno i odgovorno pristupiti izgradnji mosta.
Ministar Vesić naglasio je da je ovo istorijsko vreme za Novi Sad i da se nikada nije ovoliko mostova gradilo istovremeno u gradu.
-Novi Sad koji se nalazi na jednom auto-putu, biće u narednim godinama uključen na još dva auto-puta- na Fruškogorski koridor i Zrenjanin. Novi Sad je priključen na prugu za Beograd, a u narednim godinama biće i za Suboticu, Budimpeštu i Niš. Mostovi su potreba za saobraćajno rasterećenje i da će Novi Sad izbaciti drugi tranzitni saobraćaj iz centra grada. Pešačko- biciklistički most podseća na projekat u Njujorku- High line, deo bivšeg metroa koji je pretvoren u mesto za građane sa biciklističkim stazama, trim stazom i mestima za odmor. To je dokaz da Novi Sad postaje komforno mesto za život sugrađana i sugrađanki– reči su Vesića.
nsuzivo.rs
Da nije mozda High Line u New Yorku?
Deo pruge koji je preuredjen u lesacku zonu, bez trim staza i biciklisticke zone.
idiotizam..kome treba most kada niko ne pesaci vise
Pitanje je kada će se graditi most Backa Palanka-Nestin?Ovaj deo Srema je bačen u zaborav i ako je državi u interesu opstanak sela i mladih od kojih ova država najvećim delom živi ovo je jasan pokazatelj kako ne treba.30 godina taj deo Srema propada a možda je jedan od najlepših delova Srbije.Svi dobro znaju kako građani Nestina,Vizica,Ljube funkcionišu svaki dan.Izdradnjom toga mosta život bih se vratio tamo ta sela su stvorena za seoski turizam.
ovo je verovatno profitibilnije za privatne džepove ali kao dobrom domacinu mislim da je bilo neophodnije napraviti precistac za gradsku kanalizaciju da ne smrdi na keju kao sto je sada slucaj pa gradski oci da razmisle o ovoj ideji pustimo provizije.