Sistem elektronske naplate u protekle tri godine, olakšao je i pojednostavio način plaćanja prevoza građanima. U okviru ovog sistema naplate, napravljena je aplikacija “NSmart” koju je do sada preuzelo 72.400 građana
Kako navode iz ovog preduzeća, prema njihovim saznanjima putnici su se na ovaj sistem naplate adaptirali.
-U okviru SEN-a u vozila su ugrađeni novi uređaji za prodaju karata i validatori. Takođe, aktiviran je i onlajn korisnički web portal. Preko onlajn portala, kompanije za svoje zaposlene veoma jednostavo i brzo mogu da naprave mesečne pretplate. Fizičkim licima web portal omogućio je produžetak mesečnih pretplatnih karata. Uvođenjem SEN-a, poboljšala se i efikasnost javnog prevoza. Prateći evropske trendove i standarde, kompanija se odlučila za sistem koji građanima može da donese mnoge pogodnosti i olakšice prilikom korišćenja javnog prevoza- rekli su za NS Uživo iz preduzeća.
Iz preduzeća kažu da aplikacija za mobilne telefone “NSmart”, pomaže putnicima da u realnom vremenu mogu da saznaju kada im dolazi autobus na stajalište.
-Pod ovim sistemom obuhvaćeno je i ugrađivanje savremenih uređaja za kontrolore, čime je povećana efikasnost kontrole. Uz pomoć kontrolorskog modula, onlajn se prati rad kontrolora. Takođe, dobijaju se podaci o broju putnika bez karte, vremenu polaska autobusa – rekli su iz JGSP “Novi Sad” i dodali:
-Dispečerski centar preduzeća je uz pomoć SEN-a savremeno opremljen. Prikaz vozila na mapi grada i okoline u realnom vremenu pomaže dispečerima da svakodnevno prate odvijanje saobraćaja ali im i pomaže u donošenju konkretnih odluka u realizaciji prevozne usluge.
Panik tasteri skraćuju vreme reakcije hitnih službi
-U autobusima su ugrađeni panik tasteri za brz protok informacija sistemom hitnih alarmnih poruka. Na taj način vozači na liniji i saobraćajna operativa mogu da komuniciraju kada dolazi do situacija kao što su – teška saobraćajna nezgoda, požar na vozilu ili napad na vozača. Na ovaj način značajno se skraćuje vreme reakcije hitnih službi, a to u nekim od navedenih situacija može da bude od presudnog značaja- rekli su iz JGSP “Novi Sad”.
“NSmart” aplikacija je besplatna za mobilne telefone, preuzeta je od strane 72.400 građana
Kako su naveli iz preduzeća, putem “NSmart” aplikacije putnici u realnom vremenu mogu da saznaju kada im dolazi autobus na stajalište, čime je podignut kvalitet pružene usluge. U razradi aplikacije predviđena je i registracija personalizovanih karata, produženje važenja i dopune karata, provera stanja i statusa korisnika, pregled redova vožnje i zvaničnih cenovnika.
nsuzivo.rs
Hoce biti nepersonalizovanih karata, za gradjane koji ne koriste autobuski prevoz svakodnevno, nego redje?
Oprema koja je ugradjena u autobusu je teski krs. Vozacima je potrebno 5minuta da bi otkucali tri , cetri karte. Onda to rade u voznji i samo je pitanje vremena kad ce nekog ubiti
Preko aplikacije se ne dobijaju uvek informacije o realnom vremenu pristizanja busa na stajalište. Nekada čak piše da uopšte nema dolazaka, a bus stigne za npr.2-3 minuta.
Aplikacija ne funkcionise poslednjih dana, tj nema realnog prikaza dolaska autobusa. Na vecini stajalista nema cak ni novi red voznje. Na Google maps cak nema ni stajalista, a samim tim ni informacija o linijama ( za razliku od npr Beograda, Nisa, Segedina, Temisvara).
Nije mi jasno o čemu ovi govore. Barem 60% putnika koji ne kupuju mesečne smart kartice i voze se povremeno moraju da ih kupuju za gotovinu od vozača koji jedva imaju vremena da voze od silnog vraćanja kusura i sporih automata za izdavanje karata. Nema prepaid kartica, nema vremenskih karata, nema ništa što bi bilo iole normalno, a o gomili dizel autobusa na ulicima grada starih 30 godina kod kojih se sve raspada i drma da i ne govorimo.