Претрага
Close this search box.

“SKINULI MU SA RAČUNA 300.000 DINARA” Nove prevare haraju Srbijom: “Vaš paket nije isporučen…”, upozorava i Pošta

Foto: Goran Šurlan/RAS Srbija

Na mejlove mnogih građana Srbije, ovih dana ponovo stižu lažne poruke, koje navodno šalje preduzeće “Pošta Srbije”.

Nasumično odabranim primaocima, uigrani prevaranti tu šalju pisma gde im saopštavaju da treba da plate carinu za paket koji im je stigao.

Uprkos čestim upozorenjima preduzeća “Pošta” da je zloupotrebljeno ime ovog javnog preduzeća, da se ne otvara i ne odgovara na ove poruke, neko se uvek upeca.

Pre nekoliko nedelja na ovakav mejl naseo je Beograđanin koji je u tom momentu zaista očekivao paket, podsećaju Novosti. Nesmotrenošću je ostao bez oko 300.000 dinara koji su mu skinuti sa računa.

Kreatori ovih poruka i prevare, verovatno i igraju na kartu da će u svakom krugu ove pošte koja kruži, neko “pasti”. Problem je što ih do sada, očigledno niko nije detektovao, niti kaznio.

„Dragi kupac, vaš paket nije mogao biti isporučen jer nije plaćena carina od 30,45 din“, stoji u tom elektronskom pismu i još: „Podsećanja radi, ’Pošta Srbije’ vas obaveštava da vaša pošiljka broj RS1950317-0935 još uvek čeka vaše uputstvo. Molimo da potvrdite uplatu troškova dostave – 30,45 dinara i slanje paketa.“

Nakon toga sledi gde treba da se klikne da bi se potvrdila navodna isporuka paketa. I čak stoji obaveštenje da se pozivanjem Kontakt-centra može saznati sve o uslugama preduzeća, cenama, radnom vremenu pošta, praćenju pošiljaka i adresnom kodu. Ostavljen je i broj Kontakt-centra “Pošte Srbije” – 0700 100 300, koji i jeste u upotrebi. Samo što oni koji nasednu, verovatno ne posumnjaju i ne provere.

Iz “Pošte Srbije” su za Novosti odgovorili da ponovo skreću pažnju građanima da to preduzeće nikada na ovakav način ne komunicira sa korisnicima.

– Upozoravamo da od korisnika nikada ne zahtevamo ovakav način plaćanja za isporuku bilo koje vrste pošiljaka i da koliko dobiju poruke slične sadržine ne postupaju na način kako se traži od njih – kažu u “Pošti”.

– Građanima savetujemo da budu oprezni, da ne otvaraju linkove u primljenim porukama i da ne unose svoje podatke. Za dodatne informacije svim korisnicima i građanima koji imaju bilo kakvu nedoumicu ili pitanje, dostupna je stranica Onlajn bezbednost na korporativnom sajtu Pošte Srbije, na kojoj je objašnjeno koji su tipični primeri prevara preko platformi za elektronsku trgovinu, SMS poruka ili imejla – navode iz Pošte.

Novosti

Tagovi:

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti