Претрага
Претрага
Close this search box.

Skuplje letovanje ove godine i na hrvatskom primorju – u hotelima i do 50 odsto

Turiste, koji ovo leto planiraju da provedu na hrvatskom Jadranu, može da očekuje neprijatno iznenađenje po pitanju cena smeštaja. Iako je tokom pika pandemije koronavirusa zabeležen minimalan rast cena na hrvatskom primorju, trenutna kriza u Ukrajini najverovatnije će uticati i na ugostiteljstvo, a to će, kako se očekuje, za sobom povući i niz poskupljenja.

Zbog rastuće inflacije, i sve viših cena kako namirnica tako i energenata, neminovno je da će putovanje postati skuplje, ističe za Euronews Srbija Miloš Belušević iz agencije Big Blue. On dodaje da se to svakako ne odnosi samo za Hrvatsku već za gotovo sve sezone.

-Ove godine svedočimo znatnom rastu cena smeštajnih i ugostiteljskih objekata. Analize pokazuju da je smeštaj u jadranskim hotelima i kampovima u proseku poskupeo za 20 do 25 odsto u odnosu na prošlu godinu – ističe Sanja Čizmar direktorka 505 savetovanja, konsultantske kompanije za ugostiteljstvo i turizam, prenosi Večernji.

Ona smatra da bi cene u pojedinim hotelima mogle da porastu čak i do 50 odsto.

Rastuća inflacija i više cene kako namirnica tako i energenata, nisu ostavili ugostiteljskim objektima mnogo prostora za manevrisanje. Belušević naglašava da sve ponude, iz svih zemalja, koje je agencija dobila zimus bile su skuplje u odnosu na prošlu godine, ali naglašava da rast cena nije tako lako predvidiva.

-Iskreno ja ne očekujem neku drastičnu razliku. Nova poskupljenja su u domenu hotelijera samih i njihovih strateških odluka, tu postoji i aspekat konkurencije, te ako jedan hotel podigne cenu, a potražnja postoji, podići će i drugi- objašnjava sagovornik.

Cene svuda više za ovu sezonu

Miloš Belušević ističe da sve cene koje je agencija dobila za ovu sezonu, još zimu, bile su više u odnosu na prošlu godinu.

-Najveći skok cena će verovatno da se oseti na čarter destinacijama, ne zbog same cene hotela, već zbog kretanja cene goriva na svetskom tržištu koja diktira cenu zakupa aviona- objašnjava on.

Ipak naglašava da uopštenije lako predvideti kako će se visina cena kretati u narednom periodu.

-Cene su otišle dosta visoko, a trenutno primećujemo tendenciju pada, mi pravimo kalkulacije dve nedelje unapred- istakao je.

Poskupljenja su po pravilu veća u objektima sa “složenom uslugom”, pogotovo kada je uključena hrana. Kako Belušević ističe, trenutno je nemoguće predvideti koliko će da poskupi brašno, ili druge namirnice koje restorani hotela koriste, a čija bi cena mogla da skoči na svetskom tržištu.

b92.net

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti