Претрага
Претрага
Close this search box.

SVE UČESTALIJI POŽARI NA AUTOMOBILIMA Automehaničar otkrio za NS Uživo gde vozači PRAVE GREŠKE i kako odreagovati ukoliko do požara dođe

Foto: Printscreen/ Instagram

Svedoci smo sve učestalijih pojava požara na automobilima i teretnim vozilima. Koji su uzroci, na koje načine se automobil može zapaliti i kako odreagovati u tim situacijama pitali smo novosadskog automehaničara

Zoran Milaković, automehaničar, ističe da se vozilo može zapaliti prilikom curenja goriva po motoru, kada su cevi, creva ili zaptivne gumice dotrajale. Ukoliko curi motorno ulje po motoru, može doći do požara. Takođe, ako u rashladnom sistemu nema dovoljno tečnosti može doći do pregrevanja. Usled paljenja klime može da se optereti “PK razvod”, odnosno kaiš koji povezuje dodatne komponente na motoru kao što su alternator, servo pumpa, kompresor klime.

Unutrašnjost automobila je neprepoznatljiva

-Postoje slučajevi kada se alternator koji proizvodi struju preoptereti, tada takođe dolazi do požara. Ukoliko vam je pumpa vode lošijeg kvaliteta, i ne vrti rashladnu tečnost odnosno dolazi do oštećenja. Ako je instalacija na automobilu oštećena ili starija, žice se dodiruju i prave kratak spoj- dolazi do varničenja i požara. Automobili koji imaju starije i oštećene kablove za svećice, pritom imate curenja goriva – dolazi do zapaljenja motornog prostora- rekao je Zoran.

Foto: Pixabay

Naš sagovornik priča da se automobil može zapaliti i kada dugo stoji na suncu. Ako sednete odmah da vozite automobil, a već je neko vreme na suncu – elektronika može da se zapali jer se dodatno zagreje.

Foto: Pixabay

-Ako se reaguje brzo i pravilno posledice ne moraju biti katastrofalne. U teretnim vozilima obavezan je PP aparat, međutim nije loše da ga imate i u svom automobilu. S obzirom na to da je sezona godišnjih odmora, u pojedinim državama obavezan je PP aparat u vozilu- rekao je Zoran.

Foto: Pixabay

Ukoliko do požara dođe, treba biti oprezan, naglašava ovaj stručnjak. Ako imate PP aparat i želite da priđete motornom prostoru, haubu ne treba odmah podizati.

-U ovim slučajevima, u motorni prostor dospeva ogromna količina kiseonika i plamen bukne. Potrebno je postepeno podizati haubu i prskati aparatom. Ukoliko niste sigurni kako da regujete i ugasite požar, najbolje je da pozovete vatrogasce- rekao je automehaničar.

M.L.

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti