Претрага
Претрага
Close this search box.

TELEVIZIJA I INTERNET “ZAMENJUJU” DADILJE! Umeju li roditelji reći deci NE ili im kupuju SVE što oni vide na reklami, evo šta kaže psiholog

Foto: Pixabay

Ono što danas mnoge zabrinjava, a prvenstveno roditelje, tiče se sadržaja koji se plasira na televiziji, ali i na društvenim mrežama i kako to utiče na decu, ali i na njihovo ponašanje i razvoj. Dunja Balaban, psihološkinja koja radi sa decom u edukativnom centru govorila je za NS Uživo o značaju kontrolisanog sadržaja kom su deca izložena, pre svega putem malih ekrana, ali danas sve češće i preko mobilnog telefona.

Danas televizija i internet “zamenjuju” dadilje

– Veoma je važan momenat roditeljske kontrole i ograničavanja dece u pogledu konzumiranja sadržaja na televizoru ili telefonu. Decu ne treba da umirujemo tako što ćemo im pružiti telefon u ruke kako bismo mi imali malo vremena za sebe – rekla je psihološkinja koja takođe ističe:

Foto: Pixabay

To je pušenje 21. veka

– To je pušenje 21. veka, alarmantni problem u našoj realnosti. Kao neko ko radi sa decom, mogu da kažem da je najčešći problem sa kojim se susrećem upravo ekranizacija – kada je dete od najranijeg uzrasta izloženo malim ekranima. To drastično utiče na govor, motoriku i manjak pažnje, zato je važno da decu ne animiramo na taj način. Ukoliko nam je potrebno da dete bude mirno dok jede, ne bismo to trebali da postižemo time što mu upalimo crtani film na Jutjubu – time ovo postaje praksa i gubi se kontrola.

Foto: EPA/ Sergei Ilnitsky

Reklame utiču i menjaju ponašanje dece, a roditelji im kupuju sve što oni vide na televizoru

– Za malu decu reklame su hipnotišuće, međutim, tu roditelj igra važnu ulogu, dete će uvek želeti svaku igračku koju vidi u izlogu, a uloga oca i majke je da tome stane na put. Time što detetu nećemo uvek kupiti sve što ono poželi, razvijamo frustracionu toleranciju, ali čuvamo i finansije i učimo dete racionalizmu – zaključuje je Balaban.

M. Š.

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti