Nakon problema sa servo upravljačen i nepravilnom aktivacijom vazdušnih jastuka, Tesla treći put u novembru opoziva svoja vozila, ovaj put zbog nasumičnog paljenja zadnjih svetala.
Greška u softveru je podstakla još jedan novembarski bezbednosni opoziv za kompaniju Tesla. Prema opozivu, pogođena vozila uključuju Model 3 i Model Y liniju i tim automobilima se može desiti nasumično paljenje zadnjeg svetla zbog anomalije u firmveru. Najava je usledila nakon dve prethodna opoziva ovog meseca, koja su se ticala Model S i Model X vozila ovog proizvođača.
Izveštaj o opozivu izdala je američka Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja za električna vozila 2023 Model 3 i 2020-2023 Model Y. U izveštaju se navodi da pogođena vozila mogu iskusiti nasumično paljenje zadnjih svetala na jednoj ili obe strane vozila, što rezultira potencijalno povećanim rizikom od sudara.
Nasumično paljenje je rezultat anomalije firmvera koja uzrokuje lažno otkrivanje grešaka tokom sekvence pokretanja vozila. Na osnovu opisa kvarova u izveštaju, ove lažne detekcije utiču na zadnja svetla, ali ne i na kočiona svetla ili pokazivače pravca.
Opoziv utiče na 321.628 vozila koja su identifikovana korišćenjem posebnih podataka o proizvodnji, konfiguraciji i firmveru. Verzije firmerva 2022.28 do 2022.40.4 identifikovane su kao uzrok anomalije. Čini se da najnovija verzija, 2022.40.4.1, nije pogođena i isključena je iz opoziva.
Iako opozivi nisu neuobičajeni, ova vest označava još jedan problem u već napornom mesecu opoziva za kompaniju Tesla, koja je u novembru već morala da opoziva vozila zbog kvara u servo upravljaču tokom vožnje po neravnim putevima, kao i nepravilnom aktivacijom vazdušnih jastuka tokom sudara pri maloj brzini. Zbog ovih problema, akcije kompanije su pale na najnižu vrednost u poslednje dve godine.