Sistem za nadgledanje mirujućeg saobraćaja, radnog naziva „NS patrol”, koji kontroliše parkiranje na kolovoznim trakama, zaustavljanje i parkiranje na zelenim površinama, trotoarima i biciklističkim stazama i u pešačkoj zoni, počinje sa procesuiranjem uočenih prekršaja nakon prvomajskih praznika, odnosno sa kažnjavanjem prekršilaca.
To je u izjavi za „Dnevnik” najavio član Gradskog veća za komunalne i inspekcijske poslove Zdravko Jelušić, koji je podsetio na to da Komunalna milicija ima kapacitet za patroliranje sa pet vozila i deset bicikala opremljenih kamerama.
– Svi naš sistem porede sa beogradskim „okom sokolovim”, ali je osnovna razlika u tome što, osim saobraćajnica, on kontroliše i zelene površine, pešačke zone, trotoare i biciklističke staze – objasnio je Jelušić. – Od Nove godine smo testirali sistem, jer je bilo neophodno uraditi geolociranje parking površina, kako bismo te prostore isključili iz obuhvata kažnjavanja, te proveriti funkcionisanje u automatskom režimu sa drugim softverima i bazama podataka. Reč je o velikom poslu, koji je završen u dovoljnom obimu da možemo početi sa kontrolom saobraćajnica i drugih komunalnih površina. Trebalo je povezati sistem sa softverom Ministarstva unutrašnjih poslova, kako bi na osnovu registarskih tablica vozila u prekršaju mogli da, u automatskom režimu, dobijemo sve podatke o vlasniku, a ne pojedinačno, po svakom uočenom prekršaju, jer bi to iziskivalo velike ljudske resurse.
Vozila „NS patrol” sistema prave dva kruga i ukoliko kamere u drugom uoče vozilo na istoj površini koja nije označena kao mesto za parkiranje, registarske oznake se šalju serverima MUP-a na proveru vlasnika. Softver obrađuje pristigle podatke, kreiraju se obaveštenja vlasnicima vozila i takvi fajlovi se šalju jednom nedeljno JP „Pošta Srbije”, pa distribuiraju građanima ili pravnim licima u zavisnosti od toga ko je vlasnik vozila.
– U slučajevima kada kamere na automobilima ne mogu da prepoznaju registarske tablice, jer su prljave, namerno prekrivene ili je gepek otvoren, sistem alarmira vozača, koji obaveštava patrole na biciklima, a geolokacija takvog vozila vidljiva je svima u sistemu – pojasnio je Jelušić. – Da bismo isključili uticaj ljudskog faktora, sistem treba da radi u potpuno automatskom režimu. Na taj način su svi jednaki, nema izuzetaka, osim vozila sa Bele liste, koja sadrži spisak vozila Policije, Hitne pomoći, Vatrogasne službe i komunalnih službi na dnevnim zadacima.
Sistem evidentira samo vozače u prekršaju, tako da su u pripremi gradskih odluka konsultovani eksperti iz oblasti saobraćaja, zakonodavstva i zaštite podataka. Jelušić ističe da niko ne želi da građanima oteža svakodnevni život, već je cilj da se sankcioniše, pa samim tim i destimuliše nepropisno parkiranje. Naš sagovornik kaže da su ulice i bulevari svakodnevno blokirani zbog neodgovornih pojedinaca, koji ponekad upale sva četiri migavca, a ostave vozilo u dužem periodu, što drugim vozačima usporava i otežava prolazak.
– Zadržavanje duže od tri minuta smatra se parkiranjem, iako su uključena sva četiri migavca – dodaje. – Moram naglasiti da će se posebna pažnja posvetiti našem keju i tu ćemo sigurno uskoro uvesti više reda.
Kazna za parkiranje i zaustavljanje na zelenoj površini naplaćivaće se 25.000 dinara fizičkim licima, odnosno 150.000 ukoliko je reč o pravnom licu, dok će taj prekršaj preduzetnike koštati 75.000. Parkiranje na javnoj površini, trotoaru, biciklističkoj stazi i u pešačkoj zoni kažnjavaće se sa 5.000 dinara (fizička lica), 15.000 (preduzetnici) i 25.000 (pravna lica), odnosno 10.000 (odgovorno lice u firmi), a isti iznosi predviđeni su i za parkiranje na saobraćajnoj traci. Za neodazivanje na poziv o izjašnjenju fizička lica moraće da plate 25.000 dinara, pravna 150.000 (odgovorno lice 25.000), a preduzetnici 25.000. Kazna za pokrivanje registarske tablice iznosi 20.000.
– Ukoliko pravno lice ili preduzetnik uplati kaznu u roku od osam dana, biće oslobođeno plaćanja 50 odsto iznosa i podrazumeva se da je uplata ujedno i izjašnjenje o učinjenom prekršaju, tako da u tom slučaju nema potrebe za izjašnjenjem ko je upravljao vozilom – pojasnio je Zdravko Jelušić. – Ako stranka želi da se izjasni da je neko drugi izvršio prekršaj, moguće je doći u zgradu Inspekcijskih organa zajedno s onim ko prihvata da je odgovoran. Drugi način je da vlasnik vozila pošalje istu izjavu, overenu kod notara.
dnevnik.rs
Pitam se, pitam, kako ce kamere prepoznati koje su automobili celnika SNS, funkcionera, kumova, zemara za koje ne vaze ista pravila kao za nas ostale? 🙂
Budi i ti sposoban i uvezan kao zemare a ne ko udzibreli lalos koji mrzi i komsiju preko plota a tek sve ostale
O cemu ti pricas? Da budem sposoban kad parkiram na zelenu povrsinu i sredim da ne platim kaznu, jesi li normalan? 🙂
Ej sektaš, Novosađani nisu Laloši. Obrazuj se malo.
Ili mrzi udzibrele lalose kao sto ih ti mrzis.
Više se ne kaže budi vredan,pametan,nego samo jednom rečju budi sposoban sve jasno
Koji su ovi sto mrze sns bolesnici, sta god da se uradi odmah njih povezuju sa slucaju. Pojede vas mrznja, bolesnici.
SvI su oni na BELOJ LISTI.
Lupio bih ti 100 lajkova… Pogodak u srz problema
Pa bice na beloj listi, ali nece biti samo celnici SNSa nego oni sto imaju pare…kao i uvek
Daj bože da ovo zaživi kako je zamišljeno, pešačke staze su postale parkirališta, jer treba prošetati 100m.
Ocigledno je to najjeftinije
Da uma parking mesta za sve te zgradurine koje grade SNS investitiori, ne bi se to desavalo.
Resite vi parking mesta pa nece biti problema…uvek od g…… krecete
Parkiraju se na ulici sa sva cetiri zmigavca cak i onda kada ima slobodnog zark8nga 50m dalje i to van zone naplate. Tako da je u pitanju bahatost cista. A sto se tice nedostatka parkinga, kao i u drugim gradovima, kao i u drugim zemljama… A sto se tice grada, nije duzan da vam obezbedi parking.
Treba uvesti reda u parkiranju,i kazniti one koji nepropisno parkiraju.Ali prethodno treba omogućiti uvid u tzv. belu listu vozila koja ne podležu sankcijama,da se sami uverimo da su na listi samo službena vozila,a ne vozila kumova,prijatelja i sl.Mora sve biti transparentno…
Hahaha.. Pazi da nam ne pokazu belu listu…
Zar nismo na polaganju do 15 zaustavljanje, preko 15 parkiranje
Znaju ovi bolje
Bilo nekad sad je 3 min, godinama vec
Pa to je bilo davno, zakon se promenio pre 10-15 godina, pa i vreme za zaustavljanje je 3 minuta
Promenjeno je zakonski na 3 minuta
Hoće li se i na mišeluk provozati kada se napaljeni klinci okupe
Nikada mi nece biti jasno kakva je i zasto razlika ako je vlasnik vozila fizicko, pravno ili preduzetnik.sto je razlika u kazni.da li to znaci da kurirska sluzba koja redovno staje sa sva cetiri zmigavca vise nece raditi jer oni stoje 5-10 minuta.sto grad ne napravi parkinge ipak oni uzimaju od investitora a ovi od kupaca 17300€ za svaki parking koji nema u zgradi.gde su te pare..
kakva izmišljotina…ovde kod mene u Zmaj ognjena vuka se parikira tako što ideś trotoarom za pešake jedno 100m nekad ih ima po 4-5 u koloni tako da pesaci budu primorani da predju na put…Ja ću lako kako će majka sa detetom ili starija osoba nedaj bože slepa…i to traje godinama niko nikad kažnjen nije..Zapamtite ništa biti neće
Opremili se kao da se obračunavaju u Kolumbiji sa narko mafijom. Kad ne m8že auto stižu na biciklima. Da se ja pitam uradio bih štrajk upozorenja kao na primer da niko ne vozi privatan auto dva dana. Ako ne upali takva vrsta štrajka onda da niko ne vozi nedelju dana. Kad im se smanji priliv 8d goriva napraviće park7nge da imamo gde da parkiramo. Ovakvo kažnjavanje je nečuveno
Pored svih poskupljenja, gde veliki broj ljudi jedva sastavlja kraj sa krajem najvažnije je kažnjavati te iste ljude…. ne govorim o bahatim vozačima sa skupocenim automobilima, njima ne smete ništa…
Djox, ti si kanda davno polagao. Novi zakon 3 minuta je zaustavljanje i to ne smeš da izadjes iz kola.
Dok je poslušnih ovaca biće i šišanja.
Al’ se ovaj nalupao… Pa meni u Beogradu stize prekršaj sa trotoara…
Kad bi grdski oci imali razumevanja za potrebe građana po broju vozila i parking mesta , mesta za kontejnere za smeće za zelene površine u gradu ja bi prvi podrzao ovakav vid disciplinovanje vozača.Ovako su za mene to jedna banda nesposobna bez vizije razvoja grada po meri ljudi. U mesto da olakšaju zivot ljudima kroz institucije kao sto su :poreska uprava,katastar koji je na nivou kamenog doba bukvalno…… Vi uvodite represivne mere samo za rad ilicnih nteresa pod plaštom za uredenje gradskog zivota. Dve snorkijevske garaze u centru Novog Sada.Gde vam je vizija da se grad širi i da se… Učitaj još »
Neko nije polagao za vocacki kad tcrdi da je parkiranje sve preko 3 minuta a ispod je zaustavljanje?
Nazad na polaganje!
Prvo napravite, parking mesta za sve!!!Pa onda otimaj, nema mesta za bicikle a ne parking za automobile!!!!
Navedene kazne su suviše male!!! Trebalo bi x10 jer jedino tako ce nekim ljudima doci iz …. u glavu.
Savrseno. Bas nam je ovo falilo. Cisto pitam kao neko ko je deo ovog sistema. Dokle?
Pocevsi od uvodjenja bizarnih zakona i kopiju evropskih zakona koji su smece, a idu iskljucivo na teret gradjana!
Da kazemo ovo niti ce povecati bezbednost niti iskoreniti nepropisno parkirane automobile, iskljucivo sluzi da se puni kasa. Kako bi mogli jos vise da nam stezu obruc i kontrolisu. Kome to nije nasno neka pogleda u pravcu Francuske koja pored i mimo strajka uvodi sta im se cefne. Instruisani zakoni koji nas teraju da budemo ovce.
Jevrejska ulica,svaki dan audi q8,drzi tu butik i parkira u pesackoj zoni,umislio da je sve njegovo,pauk prolazi kaznjava sve ostale a istog zaobilazi,isto i sa policijom jos mu se i jave.Inace stariji covek,kad mu se obratis da ne parkira tu,samo se nasmeje i odmahne rukom,drzak i bahat.
Da a na belo listi ce biti jos neka vozila, prevaranti
A šta je sa vozilima pošte Srbije?
Napravite parking mesta pa posle kažnjavanje. Ovo čist bezobrazluk.
Gospoda urbanisti naprave 59 stanova a 20 parking mesta. Grad treba da pravi parking a ne da se mulja sa nazovi privatnim investitorima..
To je rešenje a ne još na muku da kupite kazne.
Umesto nenormalnih kazni za parkiranje napravite dovoljno parkinga i kaznjavajte vozace koji zauzimaju 2 parking mesta.