Претрага
Close this search box.

URBANISTIČKI SAN POSTAJE JAVA Arhitektonski biser na Dunavu i moderni simbol Novog Sada NA OVO SE ČEKALO 88 GODINA: Četvrti most rezultat reči struke, Novosađanima će doneti rasterećenje i povezati Srem sa Bačkom!

Foto: Ilustracija

Mostovi i putevi, naravno u novije vreme i pruge, predstavljaju sisteme komunikacije koji služe lakšem, bržem i boljem povezivanju ljudi. Novi Sad je grad koji se ubrzano širi, ekonomski napreduje što dovodi do priliva sve većeg broja stanovnika koji u njemu vide budućnost.

Piše: Boris Stojkovski, profesor istorije

Foto: in4s.net

Most u produžetku Bulevara Evrope jedan od najbitnijih projekata

Od kada je na čelu Srbije predsednik Aleksandar Vučić, a prvi čovek Novog Sada bio Miloš Vučević, cela zemlja, pa u okviru nje posebno Novi Sad postaju prostor gde se ubrzano grade putevi, pruge, mostovi i razvijaju sistemi komunikacije. Kao jedan od najbitnijih projekata takve vrste jeste most u produžetku Bulevara Evrope koji bi povezao stranu Novog Sada u delu grada koji se zove Telep i Sremsku Kamenicu.

Foto: nsuzivo.rs

Istorijski je kuriozitet da je na mestu današnjeg Telepa postojalo u srednjem veku naselje Sveti Martin i da se direktne veze između tog naselja i Sremske Kamenice pominju još krajem 15. stoleća. Stanovništvo je i tada trgovalo, a skelom se prenosilo sremsko vino koje je bilo svojevrstan ekonomski brend. Dakle, slobodno možemo reći da više od pet vekova traje međusobna interakcija stanovnika na dve obale Dunava.

Miloš Vučevič kao gradonačelnik revitalizovao ideju o mostu posle 8 decenija

Mnogo je vremena proteklo od ideje do realizacije projekta o izgradnji novog mosta. Još 1934. godine se spominje most na tom području, a projekat kojim je on predviđen postoji od 1951. godine. No, konačno, tek za vreme tadašnjeg gradonačelnika, a danas ministra odbrane Miloša Vučevića ovaj plan je počeo da se realizuje. Jedna od najvećih tekovina modernog doba, mostovi, koju su impresionirali Ivu Andrića, postaju realnost za Novi Sad, kojih će biti sve više.

Foto: Printscreen

No, ono što je ljude oduševljavalo vekovima unazad i inspirisalo velike pisce, za pojedine grupe ekstremista je danas razlog za izazivanje nemira i protesta. Šačica autošovinista, rušitelja i kako ih je ministar Vučević opisao zgubidana, namerna je da zaustavi napredak Novog Sada. Njima smetaju i duhovni, i nacionalni preobražaj zemlje i grada, ali što je još paradoksalnije, smetaju im i tekovine modernog sveta. Protivljenje izgradnji novog mosta, opozicija lakšem i bržem povezivanju ljudi sa dve strane, Fruškogorski koridor i lak prolazak na autoput je verovatno jedinstven slučaj u svetu. No, na sreću jedna ovakva šačica ekstremista, anarhista i autošovinista predstavlja ubedljivu manjinu.

Foto: nsuzivo.rs

Nakon više vekova veza između dvaju strana, bačke i sremske, biće još ubrzanija, a razvoj Novog Sada i njegove okoline je očigledno nezaustavljiv.

Tagovi:

23 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare
Gost
Dejan
29.03.2023 12:20

Ubrzati izgradnju Mosta Evrope,a zgubidane predvođene večitim studentom sa Cetinja i podstanarom u Novom Sadu procesuirati

Gost
SNS Uzivo
29.03.2023 12:40

Ja vam kazem da mosta biti neće, dzabe balace razni poltroni rezima… 🙂

Last edited 1 Godina Ranije by SNS Uzivo
Gost
Vidoje
29.03.2023 13:00
Odgovori  SNS Uzivo

Hahahahahahaha

Gost
Vidoje
29.03.2023 13:35
Odgovori  SNS Uzivo

Vas 7 (SEDAM) alternativnih čupavaca ce da ga spreci?

Gost
SNS Uzivo
29.03.2023 13:50
Odgovori  Vidoje

Gospodine, sedmoro ljudi, akademskih gradjana koje imaju svoje JA vredi vise nego kad Aca izdaja natra 10 hiljada sendvicara u autobuse, koji ne znaju ni gde su ni zasto su tu, mislim samo kazem… 🙂

Last edited 1 Godina Ranije by SNS Uzivo
Gost
Vidoje
29.03.2023 21:13
Odgovori  SNS Uzivo

Sila je u brojevima. Uostalom, brajan i miran su akademici? Kakvi? Na kom polju? U kojoj bransi? Autosovinizmu ili…?

Gost
SNS Uzivo
30.03.2023 09:37
Odgovori  Vidoje

Jeste, zato i jesmo tu gde smo! 🙂

Last edited 1 Godina Ranije by SNS Uzivo
Gost
Vidoje
29.03.2023 21:17
Odgovori  SNS Uzivo

Uzgred, ne radi se o tome da li ce biti mosta i nsh2o, bice naravno. Cela problematika je u tome sto se oko izvodjenja radova sukobe 2 investitora- pogodi koja. Ako sns ostane na vlasti gradice galens. Ako ‘opozicija’, pogodi ko ce onda da gradi 🙂

Gost
Pravedni
30.03.2023 01:24
Odgovori  SNS Uzivo

Verovali Vi to ili ne, gospodine fini, i ti sto jedu sendvice su ljudi od krvi i mesa kao i Vi.
Ili Vi možda ne mislite tako!?
Verovatno sebe smatrate pripadnicima one famozne “zlatne milijarde”?

Gost
SNS Uzivo
30.03.2023 08:57
Odgovori  Pravedni

Ako su ljudi, zasto se prodaju za par crvenih? Jel Vi sve kupujete novcem, prijatelje, ljubav, obrazovanje? 🙂

Last edited 1 Godina Ranije by SNS Uzivo
Gost
Bole
30.03.2023 17:09
Odgovori  SNS Uzivo

Kako znas to da ga biti nece

Gost
Bleso
29.03.2023 17:37

Niko pre se nije setio. Još kad su primati bili pored Dunava razmišljali su kako da pređu . I evo posle 50000 godina spasonosni Aca se setio da bi mogli napraviti most.
Pa čestitam.

Gost
Željko
30.03.2023 00:26

Mi sa Sremske strane se baš radujemo izgradnji mosta.
Ja sam na njega čekao 44 godine,moj deda 85,baba 78,pradeda 93…
Sve ukupno na most smo čekali 300 godina.
I sad tu neki zbog dva drveta hoće da obustave gradnju…Cccc….

Gost
Dusan
30.03.2023 00:40

Kakvog 15. stoleća?
Gde vi živite?
Svaka čast komšijama,ali pišite na našem jeziku na NS uživo,molim vas.

Gost
Ivica
30.03.2023 07:32

Piše, mostovi putevi u poslednje vreme i pruge su vid komunikacije… Da podsetim pruge u Srbiji datiraju od 1856

Last edited 1 Godina Ranije by Ivica
Gost
Pavle
30.03.2023 07:58

Kada je most planiran to je bila daleka periferija.Sada će to biti centar sa protokom teretnih kamiona. Uživanjem u muzici onih koji tu žive.

Gost
Vidoje
30.03.2023 13:23
Odgovori  Pavle

Jesi ti gledao plan? Jel ti citas vesti i slusas izjave? TERETNI SAOBRACAJ NECE ICI PREKO MOSTA! Tacka.

Gost
Đokoz Tošin
30.03.2023 08:52

U budućnosti na tqj most prebaciće se pruga, a nova železnička stanica biće kod bivše ranžirne stanice u blizini hotela Šeraton. Vozovi će ići pod zemljom do mosta, a biće i tunel kroz Frušku Goru

Gost
Novosađsnka
30.03.2023 11:45

Fuj, fuj odvratnim li komentara za ljude koji drukčije i stručnije misle.

Gost
Mile
30.03.2023 13:13

Novosađani će “dobiti”? 4. most, a Vučević & camarad, pune džepove! Hoće i da ga neko “ubaci”,u neki novi roman, “Na Dunavu ćuprija”! Koli će taj “pisac” biti?!

Gost
Pero
30.03.2023 15:51

Nemojte nikako zaboraviti N.Čanka za razvoj grada i Vojvodine.Pa ljudi on je ulagao ogromne trudove četri godine kao predsednik skupštine APV da nacrta zastavu APV.Pogledajte samo kako se jadan udebelio.Što se tiče infrastrukture i privrede toga se nije setio.

Gost
Део одјеће
30.03.2023 19:00

A od 1951. grad se izmjenio naglavačke. Tu gdje su 1951. bile livade i njive nisu to više odavno. Trebalo je prilagoditi izgradnju novog mosta današnjem izgledu NS-a. Bukvalno će ljudima kraj prozora da podižu most.

Gost
Mila
31.03.2023 05:53

Znate li za ciji se interes borite?Za sopstveni ni za buducnost vase dece sigurno ne.

Povezane vesti