Mostovi i putevi, naravno u novije vreme i pruge, predstavljaju sisteme komunikacije koji služe lakšem, bržem i boljem povezivanju ljudi. Novi Sad je grad koji se ubrzano širi, ekonomski napreduje što dovodi do priliva sve većeg broja stanovnika koji u njemu vide budućnost.
Piše: Boris Stojkovski, profesor istorije
Most u produžetku Bulevara Evrope jedan od najbitnijih projekata
Od kada je na čelu Srbije predsednik Aleksandar Vučić, a prvi čovek Novog Sada bio Miloš Vučević, cela zemlja, pa u okviru nje posebno Novi Sad postaju prostor gde se ubrzano grade putevi, pruge, mostovi i razvijaju sistemi komunikacije. Kao jedan od najbitnijih projekata takve vrste jeste most u produžetku Bulevara Evrope koji bi povezao stranu Novog Sada u delu grada koji se zove Telep i Sremsku Kamenicu.
Istorijski je kuriozitet da je na mestu današnjeg Telepa postojalo u srednjem veku naselje Sveti Martin i da se direktne veze između tog naselja i Sremske Kamenice pominju još krajem 15. stoleća. Stanovništvo je i tada trgovalo, a skelom se prenosilo sremsko vino koje je bilo svojevrstan ekonomski brend. Dakle, slobodno možemo reći da više od pet vekova traje međusobna interakcija stanovnika na dve obale Dunava.
Miloš Vučevič kao gradonačelnik revitalizovao ideju o mostu posle 8 decenija
Mnogo je vremena proteklo od ideje do realizacije projekta o izgradnji novog mosta. Još 1934. godine se spominje most na tom području, a projekat kojim je on predviđen postoji od 1951. godine. No, konačno, tek za vreme tadašnjeg gradonačelnika, a danas ministra odbrane Miloša Vučevića ovaj plan je počeo da se realizuje. Jedna od najvećih tekovina modernog doba, mostovi, koju su impresionirali Ivu Andrića, postaju realnost za Novi Sad, kojih će biti sve više.
No, ono što je ljude oduševljavalo vekovima unazad i inspirisalo velike pisce, za pojedine grupe ekstremista je danas razlog za izazivanje nemira i protesta. Šačica autošovinista, rušitelja i kako ih je ministar Vučević opisao zgubidana, namerna je da zaustavi napredak Novog Sada. Njima smetaju i duhovni, i nacionalni preobražaj zemlje i grada, ali što je još paradoksalnije, smetaju im i tekovine modernog sveta. Protivljenje izgradnji novog mosta, opozicija lakšem i bržem povezivanju ljudi sa dve strane, Fruškogorski koridor i lak prolazak na autoput je verovatno jedinstven slučaj u svetu. No, na sreću jedna ovakva šačica ekstremista, anarhista i autošovinista predstavlja ubedljivu manjinu.
Nakon više vekova veza između dvaju strana, bačke i sremske, biće još ubrzanija, a razvoj Novog Sada i njegove okoline je očigledno nezaustavljiv.
Ubrzati izgradnju Mosta Evrope,a zgubidane predvođene večitim studentom sa Cetinja i podstanarom u Novom Sadu procesuirati
Ja vam kazem da mosta biti neće, dzabe balace razni poltroni rezima… 🙂
Hahahahahahaha
Vas 7 (SEDAM) alternativnih čupavaca ce da ga spreci?
Gospodine, sedmoro ljudi, akademskih gradjana koje imaju svoje JA vredi vise nego kad Aca izdaja natra 10 hiljada sendvicara u autobuse, koji ne znaju ni gde su ni zasto su tu, mislim samo kazem… 🙂
Sila je u brojevima. Uostalom, brajan i miran su akademici? Kakvi? Na kom polju? U kojoj bransi? Autosovinizmu ili…?
Jeste, zato i jesmo tu gde smo! 🙂
Uzgred, ne radi se o tome da li ce biti mosta i nsh2o, bice naravno. Cela problematika je u tome sto se oko izvodjenja radova sukobe 2 investitora- pogodi koja. Ako sns ostane na vlasti gradice galens. Ako ‘opozicija’, pogodi ko ce onda da gradi 🙂
Verovali Vi to ili ne, gospodine fini, i ti sto jedu sendvice su ljudi od krvi i mesa kao i Vi.
Ili Vi možda ne mislite tako!?
Verovatno sebe smatrate pripadnicima one famozne “zlatne milijarde”?
Ako su ljudi, zasto se prodaju za par crvenih? Jel Vi sve kupujete novcem, prijatelje, ljubav, obrazovanje? 🙂
Kako znas to da ga biti nece
Niko pre se nije setio. Još kad su primati bili pored Dunava razmišljali su kako da pređu . I evo posle 50000 godina spasonosni Aca se setio da bi mogli napraviti most.
Pa čestitam.
Mi sa Sremske strane se baš radujemo izgradnji mosta.
Ja sam na njega čekao 44 godine,moj deda 85,baba 78,pradeda 93…
Sve ukupno na most smo čekali 300 godina.
I sad tu neki zbog dva drveta hoće da obustave gradnju…Cccc….
Kakvog 15. stoleća?
Gde vi živite?
Svaka čast komšijama,ali pišite na našem jeziku na NS uživo,molim vas.
Piše, mostovi putevi u poslednje vreme i pruge su vid komunikacije… Da podsetim pruge u Srbiji datiraju od 1856
Kada je most planiran to je bila daleka periferija.Sada će to biti centar sa protokom teretnih kamiona. Uživanjem u muzici onih koji tu žive.
Jesi ti gledao plan? Jel ti citas vesti i slusas izjave? TERETNI SAOBRACAJ NECE ICI PREKO MOSTA! Tacka.
U budućnosti na tqj most prebaciće se pruga, a nova železnička stanica biće kod bivše ranžirne stanice u blizini hotela Šeraton. Vozovi će ići pod zemljom do mosta, a biće i tunel kroz Frušku Goru
Fuj, fuj odvratnim li komentara za ljude koji drukčije i stručnije misle.
Novosađani će “dobiti”? 4. most, a Vučević & camarad, pune džepove! Hoće i da ga neko “ubaci”,u neki novi roman, “Na Dunavu ćuprija”! Koli će taj “pisac” biti?!
Nemojte nikako zaboraviti N.Čanka za razvoj grada i Vojvodine.Pa ljudi on je ulagao ogromne trudove četri godine kao predsednik skupštine APV da nacrta zastavu APV.Pogledajte samo kako se jadan udebelio.Što se tiče infrastrukture i privrede toga se nije setio.
A od 1951. grad se izmjenio naglavačke. Tu gdje su 1951. bile livade i njive nisu to više odavno. Trebalo je prilagoditi izgradnju novog mosta današnjem izgledu NS-a. Bukvalno će ljudima kraj prozora da podižu most.
Znate li za ciji se interes borite?Za sopstveni ni za buducnost vase dece sigurno ne.