Претрага
Close this search box.

VIŠE OD GODINU DANA SAOBRAĆAJU NOVOSADSKIM ULICAMA Deset potpuno novih električnih autobusa “krstari” SRPSKOM ATINOM – smanjena emisija azotnih oksida

Foto: Vojvodina uživo/Arhiva

Novosadskim ulicama od prošlog juna saobraća 10 potpuno novih električnih autobusa marke “Solaris Urbino 12 Electric IV”. Autobusi saobraćaju na linijama 2, 9, 11A i 11B, a osim što su nečujni, oni ne zagađuju ni životnu sredinu.

-Obnova voznog parka sa 10 električnih autobusa je investicija koja je deo šireg angažovanja Novog Sada i JGSP „Novi Sad“ u Programu Evropske banke za obnovu i razvoj „Zeleni gradovi“ za podršku gradovima koji žele da investiraju u zelenu i održivu infrastrukturu i da rešavaju ključne ekološke izazove.  Svesni smo činjenice da je saobraćaj u gradovima jedan od velikih izvora zagađenja i da deo odgovornosti snosi i gradski prevoznik kao preduzeće čija vozila godišnje pređu milione kilometara. Zato je najveća prednost održivog vida mobilnosti unapređenje životne sredine. Prvi pokazatelji u jednogodišnjoj eksploataciji električnih autobusa jesu da smo uspeli smanjiti emisiju azotnih oksida, nesagorelih ugljovodonika, čvrstih partikula i ugljen monoksida- rekli su iz GSP-a, za NS Uživo.

Vreme će biti pokazatelj ušteda

-U samom startu električni autobusi su skuplji od autobusa na druga pogonska goriva, međutim daljnjom eksploatacijom ova računica bi trebala da bude promenjena u korist uštede za preduzeća, tako da će vreme eksploatacije koje je pred nama biti pravi pokazatelj ušteda- poručili su.

Foto: nsuzivo.rs/Pavle Pejić/Ilustracija

Oprema autobusa

Autobusu Solaris Urbino 12 E, osim standardnog nivoa opreme, imaju i video nadzor, moderne retrovizore Mirror Eye- set kamera koje zamenjuju konvencionalne retrovizore i prikazuju vozaču područje neposredno oko autobusa, Mobileye Shield+ sistem – rešenje za izbegavanje saobraćajnih nezgoda – obaveštava vozača zvučnim i vizuelnim signalima o pešacima, biciklistima ili malom rastojanju do vozila u blizini autobusa, rešen je problem „mrtvih“ uglova.

-Zahvaljujući ovim novim sistemima značajno se povećava bezbednost u saobraćaju, a olakšan je i posao vozačima. Oni ističu da je lakše voziti električni autobus, kažu da im je aktivniji, odziv gasa je savršen, vozilo istog momenta krene, a ne oseti se razlika da li je puno ili prazno. Prvi utisci građana nakon što su autobusi krenuli u saobraćaj bili su izuzetno povoljni, prvenstveno zbog tišine, manje vibracija, lepog dizajna, a takva situacija je prema našim saznanjima i danas- istakli su.

M.L.

Tagovi:

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti