Volonteri Centra Srce pružaju emotivnu podršku svima onima kojima je potreban razgovor već 33 godine, a njihova linija nije otvorena samo nakon tragedije koja je u petak zadesila Novi Sad, kada se srušila nadstrešnica kod Železničke stanice gde je nastradalo 14 ljudi.
Volonterka Milica Lazić navodi da su svi volonteri u ovoj situaciji prepoznali potrebu da opet, kao i mnogo puta do sada, pozovu ljude da im se obrate za razgovor i da iskreno i od srca budu tu uz njih u sigurnom prostoru.
-Centar Srce beleži povećan broj poziva od petka kada se i desila tragedija, i veliki broj poziva upravo se odnosi na tragediju kao i sve emocije i misli koje se javljaju u ovakvim trenucima. Deluje mi da smo svi pre svega u šoku, usled svega što se desilo, što možemo primetiti i po pozivima koje primamo. Pored toga, kod ljudi je prisutna velika tuga i bol, bes, strah za sebe i svoje bližnje, osećaj bespomoćnosti kao i traganje za odgovorima šta raditi i kako postupiti u situacijama poput ove. Sasvim je sigurno da manje-više, svi proživljavamo slična osećanja i da je zato važno o tome razgovarati. Mnogima koji zovu, ova tragedija probudila je i intenzivirala mnoge druge emocije i stanja sa kojima se i inače nose, jer je sasvim jasno koliko nas je ova tragedija potresla i uznemirila. Zato želim još jednom da napomenem važnost razgovora u ovim trenucima, kao i da dozvolimo sebi da se osećamo tako kako se osećamo. Sve emocije, poput tuge, besa, straha, bespomoćnosti, koje prate ovakve tragedije su prirodne i neminovne. Svedoci smo, kroz mnogo godina rada, da razgovori koje ljudi vode sa nama u situacijama kriza, imaju veliki značaj – rekla je Milica za NS Uživo i dodala:
-Važno je u ovakvim trenucima prepoznati kako se osećamo i da li nam je potrebna pomoć u prevazilaženju onoga kroz šta prolazimo. S tim u vezi, ukoliko neko oseća da emotivna podrška i razgovor koji mi možemo da pružimo nije dovoljan, svakako da je u redu da se obrate nekom stručnijem i tako dobiju psihološku pomoć i podršku.
Naša sagovornica istakla je da njihove brojeve telefona okreću kako mladi tako i stari judi, ali i oni srednjih godina.
– Javljaju nam se mlade osobe, koje su uplašene, tužne, ljute, koje traže odgovore na pitanja kako nastaviti dalje, a tu si i starije osobe koje je takođe ova vest potresla i uznemirila. Koliko god da imamo godina, verujem da nam je svima potrebna podrška i oslonac, neko sa druge strane ko će nas saslušati, potruditi se da razume ono kroz šta prolazimo i čije ćemo prisustvo osetiti. Upravo to rade i volonteri Srca. Pružaju siguran prostor za razgovor, pun topline, podrške, neosuđivanja i prisutnosti. Od objave da se tragedija dogodila, naš Centar je u pripravnosti i mogu da kažem da se maksimalno trudimo da odgovorimo na što veći broj poziva koliko nam naši kapacitet to dozvoljavaju, i da smo svi uključeni i na raspolaganju da pomognemo. Želela bih da ohrabrim sve one osobe koje možda ne uspeju da dobiju vezu iz prve, usled velikog obima posla i nekad zauzetih linija, da ne odustaju, ukoliko osećaju da bi im taj razgovor zaista značio – istakla je Lazićeva.
Ovaj Centar radi svaki dan od 14h do 23h, a svi koji imaju potrebu mogu ih dobiti putem besplatnog broja telefona 0 800 300 303, ili ukoliko se pak odluče za pisani način komunikacije, tako što će poslati mejl na vanja@centarsrce.org ili nam se javiti na četu koji se nalazi u donjem desnom uglu njihovog sajta www.centarsrce.org.
M.Š.