Kada nas hladno vreme sa snegom iznenadi i temperatura za nekoliko sati padne za deset stepeni i više, kao što je danas slučaj, vozači neretko zaborave da pre uključivanja u saobraćaj moraju da otklone sneg sa svojih vozila i očiste zaleđena stakla, jer im u suprotnom, preti novčana kazna.
Iz Agencije za bezbednost saobraćaja navode da automobili koji se u saobraćaj uključe sa neočišćenim staklima ili nagomilanim snegom na krovu, ali i sa neočišćenim svetlima, retrovizorima, registarskim tablicama ili senzorima, ne samo da predstavljaju opasnost po bezbednost u saobraćaju, već je to i prekršaj kojim je propisana novčana kazna.
Kazne od 3.000 do 10.000 dinara
– Neočišćeno staklo smanjuje preglednost tokom vožnje, a najugroženiji u tom slučaju su pešaci, jer ih je na taj način teško uočiti. Neočišćen sneg sa krovova automobila se usled kočenja može sručiti na vetrobransko staklo i u potpunosti zakloniti pregled vozača, što može izazvati paničnu reakciju, a samim tim i saobraćajnu nezgodu. Pored toga, sneg se iz raznih razloga može razleteti i pasti na druga vozila te izazvati reakcije koje bi mogle završiti saobraćajnom nezgodom. Zato je preporuka da se iz kuće izađe par minuta ranije i vozilo očisti od snega dok se motor zagreva – poručuju iz Agencije i naglašavaju da kazna propisana Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima za ovu vrstu prekršaja iznosi od 3.000 do 10.000 dinara.
Šta je obavezno od zimske opreme?
Nadležni navode da je zakonska obaveza vozača da im vozilo bude opremljeno sa sve četiri zimske gume u periodu od 1. novembra do 1. aprila, ukoliko je na kolovozu sneg, led ili poledica, napominjući i da dubina gazećeg sloja na zimskim pneumaticima mora biti minimum 4 mm. U istom periodu je, kako kažu, izvan naseljenih mesta, obavezno (u prtljažniku) imati lance ili druga sredstva za povećanje trakcije, dok je u zimskoj opremi autobusa i teretnih vozila, obavezna još i lopata.
Kako navode iz Agencije za bezbednost saobraćaja, vozači su u obavezi da imaju lance u svojim vozilima kada se kreću na putevima van naselja u periodu od 1. novembra do 1. aprila.
– Kada je sneg na kolovozu, lanci se montiraju na pogonske točkove i to na onim saobraćajnicama gde je saobraćajnim znakom označena obavezna upotreba. U naseljenim mestima, vozila ne moraju biti opremljena lancima – kažu u Agenciji.
Kako da odmaglimo stakla u vožnji?
Prema rečima stručnjaka iz Agencije, zamagljena stakla predstavljaju veliku opasnost u vožnji, kao i prilikom isparkiravanja i kod prestrojavanja na kolovozima sa više saobraćajnih traka.
– Trudite se da sva stakla uvek budu čista, kako spolja, tako i iznutra jer prljavo staklo je znatno podložnije magljenju. U prodaji se nalaze razna sredstva protiv magljenja i uglavnom su prilično efikasna. Tu su i maramice i krpe za brisanje sa istom namenom. Ako automobil ima klima uređaj, iskoristite ga za borbu protiv magljenja. Neretko se vozači pitaju kakva je svrha korišćenja klima uređaja zimi, a tajna je u tome što on isušuje vazduh i sprečava zamagljivanje stakala – savetuju iz Agencije za bezbednost saobraćaja.
Kakav je slučaj sa motorima i biciklima?
Kada su u pitanju vozila na dva točka, nadležni kažu da vožnja dvotočkaša nije zabranjena u zimskim uslovima, ali da je u slučaju kada je na kolovozu sneg, led i poledica, stabilnost dvotočkaša znatno manja, stoga je preporuka da se izbegava njihova vožnja, kako zbog bezbednosti njihovih vozača, tako i bezbednosti drugih učesnika u saobraćaju.
Mondo.rs
Skoro milion kilometra u EU , kontrola policije par puta na parkingu.ZEMLJO SRBIJO
Šta si hteo da kažeš?
Trebalo bi povećati kazne, ne samo novčano kažnjavanje,već obavezno i zatvorska kazna za nesavesne i bahate vozače, kao i za vozače koji voze pod uticajem alkohola,droge i dr.
Slažem se sa izloženim, osim jedne stvari. Ne slažem se sa bočnim retrovizorima, jer ih apsolutno ne koristim! Koristim samo unutrašnji. Naime, dok sam imao Stojadina, najmanje sam koristio unutrašnji retrovizor, jer sam imao odlične Italijanske retrovizore, sa ravnim ogledalima, kije su davale pravu sliku, i rastojanje vozila, od pozadi. Na Reno-u, a gledao sam i na drugim novijim vozilima, bočni retrovizori su konkavni ili konveksni, zaboravio sam koji, ali daju sliku kao da se vozilo koje je upravo iza vas na 3-4 m, nalazi na 6-7 u levom, i čak na 10-15 m u desnom?! Na otvorenom putu u… Učitaj još »
Druže lepo je što priznaješ da ne znaš zašto su stakla na retrovizorima zakrivljena ali teško da niko drugi ne zna. Ako bi imao ravna stakla-ogledala pogotovo na desnom retrovizoru (koji je dalje od tebe) tek onda nebi imao funkciju jer bi video jako uzak ugao i jako mali deo kolovoza. Retrovizori su zakrivljeni sa razlogom da vozač vidi širi ugao i pokrije što veći deo iza vozila.Vozačev retrovizor je manje zakrivljen ili ni malo zbog toga što ti je bliži a desni je zbog daljine zakrivljen više.Nisu to inžinjeri izmislili da tebi na pakoste već sa dobrim razlogom. I… Učitaj još »
Idi vozi trotinet on nema retrovizore , makar neces da napravis saobracajku
Svaka budala danas vozi.
Stotine automobila sa snegom i zamagljenim staklima….i? Kao i obično, policija se bavi blažim prekršajima i na mestima koja nemaju veze sa ugrožavanjem saobraćaja jer tu je novac. Dokle god je tako, nema bezbednosti u saobraćaju.
Da bar novac od kazne ode za održavanje puteva manje bi mi bilo žao.Ovako vozimo po rupama,lomimo naše jadne automobile,ali udri po narodu.
Da treba voditi racuna o vozilu to stoji… Kod nas samo kazne i kazne, mada je svuda tako… Sto niko ne kaznjava putare sto ne ciste sneg na vreme i ne bacaju rizlu… Licni primer od sinoc. Drzavljanin sam RS i bio sam sa svojim vozilom u HR, sneg na putu, beli se, niko ga ne cisti… Naidjem na krivinu 90 stepeni kontra nagib izmedju Djakova i Nasica i odvuce mi auto na zastitnu ogradu… Kretao sam se oko 30 km/h i polupao desnu stranu auta… Izasla policija pisali mi kaznu zbog unistavanja HR imovine (zastitne ograde kojoj zaista nista… Učitaj još »
Da bi u ovoj drzavi bilo sve kako treba,prvo treba Vuciceva policija da postuje propise.
Voze sa ugasenim svetlima,ne koriste pojas,pricaju telefonom.
Kretenu jedan to ja nasa policija a ne Vuciceva kad to shvatis onda se javi
Neka nam da Agencija za bezbednost saobracaja odgovor da li su vozila sa pogonom na 4 točka obavezna da imaju lanac i ako jesu da li montiramo lanac na sva 4 točka?
Slažem se sa zakonom ali ne u potpunosti. Pa kako nisu propisali da zaustave i nagrade savesne vozače koji su sve navedeno očistili na automobilu.
Ne lupetaj
A sta ce mo sa rupama na putu s snegom na saobracajnim znakovima prljavim i bez linija poprecni i uzduzni na kolovozu . Jer i za to vizaci snose kazne. Ej SRBIJO. Drzava ne vidi svoju obavezu
A šta ćemo sa kamionima kad spadne sneg sa kabine njihove ili sa prikolice ?
To mi se desilo dva puta sva sreća nisam imao oštećenja veća na kolima.