Претрага
Close this search box.

VRH POLICIJE KRIJUMČARI CIGARETE: Republika otkriva jedan od najvećih skandala MUP

Foto: Tanjug/MUP Srbije

Načelnik UKP Bogdan Pušić i prvi čovek odeljenja za borbu protiv korupcije MUP Branislav Eremić iz osvete uhapsili carinika koji je vodio akciju.

Kao bomba je odjeknula vest da je srpska carina zaplenila čak 50 tona cigareta, švercovanih iz Crne Gore, što je najveća pojedinačna zaplena cigareta do sada. Iza ove, same po sebi važne vesti, krije se, međutim, šokantna afera ogromnih razmera u koju su umešani funkcioneri srpske policije, tačnije Uprave kriminalističke policije (UKP) i odeljenja za borbu protiv korupcije MUP.

Republika je gotovo dve sedmice istraživala ovu priču, dok nismo sklopili sve kockice.

Tovar je u tri kamiona 8. aprila ušao u Srbiju, spakovan da isplovi ka Rumuniji, s ciljem da se negde usput ili kada isplovi ka toj zemlji prepakuje i opet vrati u Srbiju. Dokaz za to, između ostalog, jeste i činjenica koju su otkrili Rumuni, da je kao uvoznik u tu zemlju navedena nepostojeća firma.

Kako ekskluzivno saznaje Republika, sve je rađeno u direktnoj koordinaciji s crnogorskom stranom, odnosno ljudima koji se godinama bave krijumčarenjem cigareta, kao i vrhom UKP. Plan je bio do detalja razrađen i nema sumnje da bi i prošao da nije bilo časnih službenika Carine, koji su odradili akciju zaplene. Pošto je uništena višemilionska kombinacija Bogdan Pušić, načelnik UKP, čak je iz osvete uhapsio službenika Carine koji je prvi provalio šta se sprema, dok je gotovo svim carinicima koji su učestvovali u zapleni i pre i posle toga prećeno.

DETALJAN PREGELD

Foto: Ilustracija

Prema rečima izvora Republike iz Uprave carina (UC), nekoliko dana uoči ulaska tovara cigareta u Srbiju Mile Jandrić, načelnik granične policije, šalje kod pomenutog carinika (svi podaci poznati redakciji) na kućnu adresu izvesnog Mirka, vlasnika jedne prevozničke firme. Ovaj se cariniku lažno predstavlja kao Miloš Kojić i govori mu da ima dogovor s Jandrićem, iza kog stoje moćni ljudi u policiji, da tovar s cigaretama prođe bez problema.

– Od njega traži samo da ljudi iz Carine prate robu fizički kroz Srbiju. Međutim, carinik to odbija, te Jandrić sutradan lično odlazi kod Branka Radujka, direktora Uprave carina, s istim zahtevom, ponovo se pozivajući na moćnike iz policije i dogovor s njima. Ni tu, međutim, nije imao više sreće jer ga je Radujko oduvao, da tako narodski kažem – priča sagovornik Republike.

Kako dalje objašnjava naš izvor, kamioni s cigaretama ulaze 8. aprila u Srbiju.

– Po uobičajenoj proceduri, odmah su pregledani od Odeljenja za suzbijanje krijumčarenja (OZSK). U toku pregleda robe, stižu pritisci da se roba ne gleda baš detaljno. Pripadnici OZSK su to odbili, te se roba 9. aprila upućuje u luku Prahovo, gde je trebalo da bude smeštena. Pripadnici OZSK o svemu obaveštavaju UKP pošto iz mnogo razloga sumnjaju da se radi o ozbiljnom krivičnom delu, ne znajući da su neki od čelnika UKP i te kako upućeni u sve što se dešava i da u tome aktivno učestvuju, ali s one druge strane. Naši iz OZSK, zajedno s ljudima koje su poslali iz UKP, tajno su, privatnim vozilima, pratili kamione do odredišta – navodi naš izvor i nastavlja

– Tokom puta, pošiljaoci naprasno odlučuju da robu, umesto u luku Prahovo, smeste u Smederevo, u privatnu luku preduzeća “Tomi trejd”, planirajući da cigarete tu ukrcaju u brod za Rumuniju. Carina odbija da odobri da tovar isplovi, te roba ostaje u smederevskoj luci, čekajući dalje instrukcije. Pripadnici OZSK su ostali na terenu, dok UKP nije učestvovao, očigledno smišljeno, uz pravdanje da nemaju ljudstva. Dakle, naši iz OZSK sve vreme nadgledaju robu i odjednom u smederevsku luku ulazi prazan kamion s ceradom. To je značilo da bi roba tamo mogla se da prepakuje. Naši iz OZSK zovu Branislava Eremića, načelnika Odeljenja za borbu protiv korupcije MUP, s kojim su i pre toga kontaktirali povodom ovog slučaja, i on ih je uputio na izvesnog Dragoslava Mihajlovića iz smederevske policije da se s njim dogovore šta će i kako dalje.

Carinicima postaje jasno da s UKP i policijom ne da nema saradnje, nego da neko opstruira čitavu akciju.

– Dok su carinici čuvali robu preko vikenda 9. i 10. aprila, oko luke su kružile sumnjive osobe, a u jednom momentu je u krug ušao i Miroslav Beočanin, vlasnik luke “Tomi trejd”. Carinici su odmah pozvali policajca Mihajlovića i tražili da pošalje nekog da obavi razgovor s Beočaninom, na šta im je on poslao saobraćajnu patrolu koja em ne može da obavi razgovor, em je stala ispred luke da to svi vide iako je akcija bila tajna. Konačno, pustili su Beočanina da ode bez ikakvog zaustavljanja. Kad su šokirani carinici pitali Mihajlovića zašto je to uradio, on im je rekao da je dobio takvo naređenje od Eremića. Zovu Eremića, on se vadi da nije tako naredio. Sve jasno – ističe naš sagovornik, čiju je priču potvrdilo još nekoliko njegovih kolega s kojima smo razgovarali.

Na sve to, Eremić je tražio od carinika da vozače kamiona, koji su tražili da odu, puste jer je roba pokrivena bankarskom garancijom, ali su oni to, naravno, odbili. Vozači kamiona nisu čak ni ispitani

UTOVAR NA BROD

Foto: profimedia.rs

Napokon, kamioni su 11. aprila upućeni u Prahovo. Roba je u Prahovu 13. aprila utovarena na brod koji, neznano po čijem odobrenju, što je činjenica koju bi istraga morala da utvrdi, isplovljava ka Rumuniji.

– Brod je odmah isključio GPS, što je bio znak da bi u međunarodnim vodama tovar mogao da se prepakuje i vrati sa, sad već, krijumčarenom robom. Srećom, naši ljudi preko oflajn mape pronalaze njihovu lokaciju i to je poslato Rumunima. Njihova carina je iskontrolisala brod, tužilac pokrenuo postupak i naređeno je da se plovilo odveze u njihovu luku Turn Severin. To je bio šok za sve jer je brod već bio na njihovoj teritoriji i mogli su da zaplene robu. Umesto toga, posada broda je krenula da protestuje da neće u Rumuniju i da zahtevaju da se službenici, koji su bili naoružani dugim cevima, povuku. To se, na kraju, i desilo. Inače, u noći povratka broda u srpske vode Jandrić je zvao Radujka i molio ga da se uradi ulazna revizija broda, čime bi se spasila roba od zaplene, ali je on to odbio – kaže izvor Republike.

Roba je vraćena u luku Prahovo i na inicijativu carinika koji je rukovodio akcijom, a koji je kasnije priveden iz osvete, pokrenut je predlog za pokretanja upravnog i prekršajnog postupka u cilju oduzimanja robe.

Konačna odluka trebalo bi da bude doneta do kraja meseca. Po zakonu, sve cigarete trebalo bi da budu trajno oduzete i uništene.

Sprečio krijumčarenje, pa završio u pritvoru

Bogdan Pušić; foto: Printsceen

Carinik zahvaljujući kojem je otkriveno šta se sprema našao se zbog toga na meti surove osvete iza koje stoji Bogdan Pušić, načelnik UKP, jedan od moćnika na koje su se od početka pozivali akteri uključeni u pokušaj krijumčarenja cigareta u Srbiju.

– Tog carinika, koji je odbio da učestvuje u pomenutim zloupotrebama, na kraju su uhapsili iz osvete jer je pokvario celu kombinaciju. Priveli su ga na osnovu prijave kojom se već bavi Uprava carina. Ja ne ulazim u to da li je prijava osnovana, nek se to proveri, kao što se i proverava. Poenta ovde je da je taj čovek uradio svoj posao po zakonu i da nije hteo da dozvoli šverc, zbog čega mu se svete. Njega su kasnije pustili pošto se svakako i ne radi o nekoj posebno ozbiljnoj optužbi. Naročito ne takvoj da bi se zbog nje neko hapsio, što je još jedan dokaz da je reč o čistoj osveti – objašnjava dobro upućen sagovornik našeg portala.

MUP: Mi smo ponosni

Foto: Pixabay/MUP

Republika je poslala pitanja MUP (uključujući i pitanja za Policijsku upravu u Smederevu), ali, umesto odgovora o pojedinačnim ulogama i umešanosti ljudi iz vrha policije za koje smo pitali i detaljno sve obrazložili, stigao je uopšteni hvalospev.

– Ovako velika zaplena cigareta nije se do sada dogodila i zato ne možemo da sakrijemo ponos, baš kao što moramo da istaknemo da nismo iznenađeni napadima na MUP i naše pripadnike povodom ove rekordne zaplene cigareta – poručili su iz MUP.

Carina ni u koga ne upire prstom

Iz Uprave carina poručili su da je za njih borba protiv krijumčarenja, a pogotovu akciznih proizvoda, jedan od tri najvažnija zadatka. O pojedincima iz drugih državnih organa, pre svega MUP, za koje smo ih pitali, navodeći precizno kakvu su (negativnu) ulogu imali u ovom slučaju iz Carine nisu želeli da govore.

Iz Carinarnice Kladovo, koja pokriva luku u Prahovu, nisu odgovorili na pitanja. Pitanja su poslata i Višem tužilaštvu u Nišu, posebnom odeljenju za suzbijanje korupcije, koje je preuzelo slučaj, ali odgovor do zaključenja ovog broja nismo dobili.

Pitanja su poslata i tužilaštvu u Negotinu, ali odgovori nisu stigli do zaključenja broja.

“Tomi trejd”: Nisu imali dokumente za pretovar

Iz firme “Tomi trejd” su naveli da im je upit da cigarete budu smeštene kod njih stigao telefonom 10-15 dana pre dolaska kamiona, te da su prihvatili posao uz napomenu da roba mora da ima odgovarajuću carinsku dokumentaciju.

– Kamioni su došli u subotu u popodnevnim časovima i nisu imali potrebnu dokumentaciju, tako da je ostalo da se ona pribavi do ponedeljka, kao i dozvola za pretovar s kamiona u plovni objekat. Pošto u ponedeljak do popodnevnih časova nisu uspeli da obezbede potrebne dokumente za pretovar, kamioni su oko 16 časova u pratnji vozila Carine napustili parking-luke – naveli su iz firme “Tomi trejd”, naglašavajući da vlasnik Beočanin ne zna da li je baš tog dana došao u luku, a i ako jeste, to nije ništa čudno pošto on, kao vlasnik luke, često svrati i obiđe obezbeđenje.

republika.rs

Tagovi:

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti