Popravka dela Mosta slobode koštaće Gradsku upravu za građevinsko zemljište i investicije oko 41,1 milion dinara, s PDV-om, a ugovor je zaključen s novosadskom firmom “MDJ Most – NS”, kao jedinim učesnikom na tenderu.
Odabrani izvođač se obavezao da će sve predviđene radove završiti za 260 kalendarskih dana, a interesantan je podatak da je tom preduzeću, pre oko godinu, poveren pregled mostova na teritoriji grada, tačnije Varadinskog i Mosta slobode, s ocenom stanja i predlogom mera zaštite.
Predmerom radova, koji je sastavni deo tenderske dokumentacije, predviđena je sanacija krajnjih stubova mosta, ležišta, glavnih nosača, ploča i konzole, zatim korozije, hidroizolacije, kolovoza, ograde, ivičnjaka, pešačkih staza, sistema za odvodnjavanje, instalacija, kao i saobraćajne signalizacije.
Planirano je vađenje urušenih delova metalne okapnice iznad desetog stuba, uklanjanje trošnog betona, rušenje uzvodnog parapeta radi dekompozicije konzole i prilazne konstrukcije mosta, te peskarenje i popravka betonskih površina, kao i injektiranje naprslina na zadnjem zidu, zamena ulaznih čeličnih vrata, ali i demontaža korodiranih unutrašnjih merdevina, urušene zaštitne mreže, a nakon toga i premazivanje stubova zaštitnim sredstvima, te popravka površina i premazivanje građevinskim lepkom, iznutra.
Na istom stubu predviđena je revizija pokretnih ležišta, dok je na rasponu od tog stuba do narednog planirano čišćenje nosača od ptičjeg izmeta, te obezbeđivanje vodonepropusnosti i reparacija prodora instalacija spoljne rasvete u unutrašnjost glavnog nosača, kao i zamena i ugradnja novih rešetki ventilacionih i ulaznih otvora.
Ploče i konzole biće popravljene na rasponu između 11. i 12. stuba, gde je predviđeno uklanjanje prepusta, peskarenje kontaktnih betonskih površina kolovozne ploče, te nastavak armature zavarivanjem gde je ploča prekinuta, dok je od 10. do 11. stuba planirano štemovanje donje površine kolovozne ploče iz unutrašnjosti sanduka. Osim toga, na sve površine na unutrašnjosti glavnih nosača biće naneta odgovarajuća antikorozivna zaštita, koja je planirana i na pešačkim ogradama od 10. do 14. stuba.
Hidroizolacija, bitumenskom trakom, biće postavljena na rasponu od 11. do 12. stuba, u zoni ispod ivičnjaka i uz nove pešačke staze.
Na rasponu od jedanaestog do dvanaestog stuba predviđeno je uklanjanje i ugradnja novog asfaltnog sloja kolovoza u zoni pešačkih staza, kao i postavljanje ivičnjaka. Osim toga, biće zamenjena i odbojna ograda, a planirana je i popravka ograde za pešake. Na tom delu mosta trebalo bi da najpre budu uklonjene, a zatim i montirane nove čelične maske pešačkih staza.
Osim sanacije delova mosta, prva faza radova obuhvata i izradu eleborata za popravku razdelnog pojasa na prilaznoj konstrukciji na levoj obali Dunava, te projektovanje atmosferske kanalizacije na rasponu između 10. i 14. stuba, geodetsko snimanje, kao i izradu elaborata sistema za odvodnjavanje unutrašnjih instalacija vodovoda uzvodne komore i elektroinstalacija za rasvetu.
Izvor: Dnevnik