Bogata uskršnja trpeza, putovanja – praznici nas često teraju da potrošimo više nego što bismo smeli. Bilo je lepo proteklih prazničnih dana, uživalo se, ali sada se mnogi pitaju kako da “preguraju” narednih desetak dana, do kraja meseca i naredne plate.
Ipak, stručnjaci imaju nekoliko jednostavnih saveta koje je lako primeniti u praksi, a mogu da pomognu u “preživljavanju” poslednjih dana pred platu.
Iako za svakoga ko je tokom praznika trošio više nego što je zapravo mogao sebi da priušti deluje nemoguće “preživeti” do naredne plate, postoje jednostavni predlozi finansijskih savetnika koji zapravo mogu da pomognu.
Ove savete za štednju zapravo treba primenjivati tokom čitavog meseca, a ne samo onda kada “zagusti”.
Beleženje troškova
Prvi od saveta za “preživljavanje” do naredne plate jeste pravljenje plana raspoređivanja troškova. Ovaj korak podrazumeva zapisivanje svih promena u budžetu. Dakle, i zaradu, i potrošnju treba beležiti.
Najbolje je da se to radi po grupama troškova – koliko novca se troši na hranu, lekove, kafe sa prijateljima i slično.
U pomoć ovde mogu da priteknu različite aplikacije koje služe upravo praćenju tokova novca.
Na ovaj način građani dobijaju uvid u to gde odlazi najveći deo njihovog novca, gde mogu da smanje troškove ili ih potpuno “saseku”.
Ušteda moguća i na hrani
Kada potrošači shvate gde imaju prostora za uštedu, vreme je da to primene u praksi.
Finansijski savetnici ističu da je moguće uštedeti novac i na onim najosnovnijim troškovima, poput hrane. Primera radi, spisak za kupovinu je dobar početak. Ono gde većina potrošača greši jeste što se ne pridržavaju spiska koji naprave, i na taj način povećavaju izdatke.
Drugi način za štednju na hrani jeste pravljenje plana obroka. Na primer, spisak obroka za narednu nedelju može da pomogne potrošaču u tome da se pridržava spiska, tako što će da kupi samo one namirnice koje su mu potrebne za isplanirane obroke. U ovom koraku akcije u prodavnicama mogu da budu dobra opcija.
Kartice lojalnosti i aplikacije
Pojedini marketi nude svojim mušterijama aplikacije ili kartice lojalnosti. One nude jedinstvene popuste koje nema svaki kupac, već samo onaj koji instalira aplikaciju ili otvori ovu karticu, a obe varijante su besplatne.
Pažljivo sa sniženjima
Iako sniženja u marketima mogu da budu korisna i uštede potrošačima odeđenu sumu novca, ipak se ne treba zaletati – to je još jedan savet stručnjaka.
Nekada trgovci pre sniženja povećaju cenu proizvoda, te akcijska cena zapravo nije realna. Međutim, veće su šanse da će potrošači sami da se “zalete” i kupe proizvode koji im nisu potrebni, samo zato što su sada jeftiniji.
Kupovina u više prodavnica
Iako većina potrošača voli da ode u jednu prodavnicu i tamo obavi kupovinu, istina je da to ne mora uvek da bude najpovoljnije.
Najbolje za budžet je praćenje cena u različitim prodavnicama, a onda i kupovina na različitim mestima, u zavisnosti od toga gde su cene najniže.
Iako veliki broj građana nema dovoljno vremena da obilazi prodavnice, postoje “saveznici” koji mogu da im olakšaju posao.
Tako postoje sajtovi koji nude pregled cena istih proizvoda u nekoliko različitih lanaca marketa, a označeni su i proizvodi koji su na sniženju. Na taj način, potrošači mogu da provere cene u različitim prodavnicama, a da ne izađu iz kuće.
I ovde potrošači treba da budu obazrivi – ako u jednu prodavnicu odu po jednu stvar, to treba i da urade, a ne da ostanu “zaslepljeni” drugim niskim cenama.
kurir.rs/nova