Ministar prosvete Branko Ružić kaže da očekuje da će do 20. decembra radna grupa protiv nasilja u školama izaći sa predlozima novih mera, i da će se razmotriti nošenje mobilnih telefona u škole.
Ružić naglašava da prosvetni radnici, uz zdravstvene, imaju jednu od najplemenitijih profesija jer su posvetili život obrazovanju naše dece, za šta im, kako ističe, svi dugujemo zahvalnost. Navodi da su oni podneli teško breme odgovornosti i tokom korone i u vreme lažnih dojava o bombama, što su kako naglašava – veoma stresne situacije.
Ružić navodi i da određeni instituti rade analize o tome koji su negativni efekti i korone i rata u Ukrajini.
-Autoritet nastavnika je u velikoj meri ugrožen – konstatuje ministar, navodeći da se sećamo kako je to nekad funkcionisalo.
Štrajk ne rešava probleme
Prijave nasilja protiv nastavnika su u najmanjem mogućem procentu – prošle šest, ove godine dva odsto, što, kako kaže, ne znači da ih nije bilo više.
– Ti ljudi koji to dožive, a ne govorim isključivo o fizičkom, govorim i o verbalnom nasilju, ti ljudi gledaju na tu decu kao na svoju decu. Uvek su govorili da je škola naša druga kuća, ja pozivam roditelje da malo razmisle o prvoj kući – ne kaže se za džaba kućno vaspitanje. Kućno vaspitanje se stiče u kući, vertikalu ličnosti izgrađujete u predškolskim ustanovama pa možda u prva dva razreda osnovne škole – tu stičete radne navike, neki vrednosni okvir…ali i roditelji snose odgovornost. Ukoliko neko misli da će jedno ministarstvo da reši opštedruštveni problem – neće, ukoliko neko misli da će štrajk da reši problem, da nasilje nestane, neće – naglasio je navodeći da ne misli na konkretni protest podrške žrtvama nasilja.
Ministar kaže da je legitimno podizanje pažnje javnosti, ali dodaje da je javnost podigla tu letvicu pažnje prema ovoj temi. Navodi da ima raznih ideja sindikata, da neki sindikati insistiraju na tome da nastavnici treba da dobiju status službenog lica, neki kažu da to nije u redu, kaže Ružić i podseća da je 2019. bila formirana Radna grupa Ministarstva pravde koja je radila na više profesija koje su na istom insistirale.
-Ne treba nešto olako tražiti i naročito olako obećavati – status službenog lica donosi prava, ali i mnogo veće obaveze i krivično-pravnu odgovornost. Ako nastavnik postane službeno lice i ako napravi prekršaj – pa koje odredbe Krivičnog zakona se odnose na njega? Zato većina sindikata, koliko sam ih razumeo iz razgovora koje smo imali prošle nedelje, nije za to – rekao je i dodao da sindikalni lideri to treba da objasne svom članstvu.