Претрага
Претрага
Close this search box.

ZAPADNA OBILAZNICA PREKO POTREBNA: Izgradnjom puta Novi Sad- Bačka Palanka tranzit bi potpuno zaobišao gradsko područje

Foto: dnevnik.rs
Početkom priprema za izgradnju mosta preko Dunava između Petrovaradina i Kaća, postalo je izvesno da će u narednih nekoliko godina, prema najavama zvaničnika do 2025, Novi Sad rešiti tranzit na svom istočnom i južnom obodu i kroz izgradnju Fruškogorskog koridora.

Na severnom rubu gradskog područja to je učinjeno izgradnjom režijskih saobraćajnica paralelno s auto-putem E-75, a da bi tranzit potupno zaobišao gradsko područje preostaje da se izgradi obilaznica oko zapadnih delova Novog Sada.

Novi most preko Dunava koji se gradi u produžetku Bulevara Evrope, da li zbog administrativne rigidnosti ili planskog nasleđa, a možda i zbog obilaznice oko Sremske Kamenice koja će izlaziti na njega, nosi u svom službenom nazivu imenicu „obilaznica”. Otud i zamerke dela javnosti da to ne može biti zapadana obilaznica oko Novog Sada, pošto u današnje vreme, za razliku od pre više od pola veka kako je naziv nastao, Bulevar Evrope i novi most polove grad praktično na pola.

Foto: dnevnik.rs

Gde će i kako će se pružati buduća zapadna obilaznica?

Prema Prostornom planu Novog Sada, krovnom planskom dokumentu za gradsko područje, zapadna obilaznica bila bi zapravo izmenjena trasa dela državnog puta 1B-12 ili, narodski rečeno, puta Novi Sad – Bačka Palanka. Taj put bi se odvajao od postojećeg nešto pre Begeča, gledano iz pravca Bačke Palanke, i zatim severnim obodom gradske opštine zaobišao Begeč, Futog, Veternik, prošao između Sajlova i Rumenke, te preko novog mosta preko Kanala DTD izašao na prethodno pomenute servisne saobraćajnice duž auto-puta E-75.

U samom Prostornom planu iz 2012. godine naglašava se da je trasa budućeg puta ucrtana u planovima prigradskih naselja, ali da je ona podložna izmenama, pošto su delovi trase „napadnuti” divljom gradnjom. Da bi se trasa precizno tvrdila, u Prostornom planu se navodi da su potrebne određene studije i analize, kao i Generalni projekat sa prethodnom studijom opravdanosti.

Ukoliko se uzme u obzir da će očigledno biti potrebno rešiti zamršene imovinsko-pravne odnose pre početka izgradnje nove obilaznice, onda možda ne čudi što se iz gradskih, ali i pokrajinskih i državnih struktura, ovaj važan pravac ne pominje previše često. U svetlu novih pomaka na pripremama za izgradnju mosta na Dunavu između Bačke Palanke i Neština i time stvaranjem nove veze sever-jug na krajnjem zapadu Vojvodine i to svega pedesetak kilometara od Novog Sada, može se očekivati da će protok robe i ljudi usloviti i brže rešavanje pitanja zapadne obilaznice i već sad prilično opterećenog pravca.

Iz prethodnih iskustava sa planiranjem, projektovanjem i izvođenjem značajnih saobraćajnica u ovom delu Srbije, nije realno očekivati da bi zapadna obilaznica mogla da bude izgrađena u narednih nekoliko godina. Do tada, teretnjaci iz pravca zapada koristiće i dalje gradske bulevare i ulice na Novom naselju i Detelinari kao tranzitni pravac, a da ne spominjemo Begeč, Futog i Veternik. Međutim, nakon rešavanja južne i istočne obilaznice, izgradnje mostova, teško da bi Novom Sadu preostala važnija investicija u gradsku saobraćajnu infrastrukturu, te bi na listi prioriteta ovaj pravac dospeo na prvo mesto.

dnevnik.rs

Tagovi:

1 Komentar
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare
Gost
Milorad
07.06.2022 08:44

Sta je danube ili ti vijaduk to nesto iz inostranstva. Dali mozete da pisete na srpskom ako smo jos srbii.

Povezane vesti