Cal-Maine Foods, najveći proizvođač jaja u Sjedinjenim Državama, prijavio je da se prihod udvostručio, a profit porastao za 718% u poslednjem kvartalu zbog naglo uvećanih cena jaja.
Kompanija, koja, prema Rojtersu, kontroliše oko 20 odsto američkog tržišta jaja, saopštila je da je njena prosečna prodajna cena za desetak jaja u kvartalu koji se završava 25. februara bila 3,30 dolara, što je više nego dvostruko od proseka od 1,61 dolar godinu dana ranije. Uprkos višim cenama, ukupan broj prodatih jaja porastao je za 1%, tako da je njegov ukupni prihod porastao za 109% na 997,5 miliona dolara.
Međutim, to udvostručenje prihoda nije bilo ništa u poređenju sa njegovim profitom. Neto prihod je porastao na 323,2 miliona dolara sa samo 39,5 miliona dolara pre godinu dana.
Skok prihoda i profita je bio očekivan, ali je lako nadmašio prognoze. Akcije Cal-Mainea porasle su za 4% u pretprodajnom trgovanju.
Smrtonosni i veoma zarazan ptičiji grip primorao je američke farmere da ubiju milione kokošaka nosilja, smanjujući snabdevanje jajima u zemlji i podižući cene. Ali Cal-Maine je u svojoj izjavi o zaradi rekao da nije bilo pozitivnih testova na ptičji grip ni u jednom od njegovih ili ugovorenih proizvodnih pogona.
Odluke proizvođača jaja o cenama kritikovali su neki političari, optužujući ih za profiterstvo i podizanje cena.
I u Srbiji je porasla cena jaja, a procene su da bi mogla da odu i do 50 dinara po komadu pred Uskrs.
Kako je Telegraf Biznis pisao sredinom meseca, potrošači u Srbiji su u januaru ove godine, u odnosu na isti mesec 2022, kokošja jaja plaćali u proseku za 31,2 odsto više.
– Neki kažu da može doći do cene od 40 ili 50 dinara po komadu pred uskršnje praznike i ono što se procenju jeste da će upravo biti manja potrošnja jaja, u odnosu na prethodne godine, što govori o padu kupovne moći i što je naravno u ovoj celoj priči i najtužnije – izjavio je pomoćnik direktora Sektora za strateške analize u Privrednoj komori Srbije (PKS) Bojan Stanić.
telegraf biznis