Претрага
Close this search box.

Zimske gume odlaze na odmor, a od subote kreće vreme letnjih: Servisi već počeli da menjaju, najviše se traže one za skuplja kola

Foto: Ilustracija

Vozači u Srbiji bi već od subote, 1. aprila, trebalo svoje zimske gume da zamene letnjim a neki su već angažovali servise da obave ove zamene kako bi se bezbednije vozili.

Naš poznati automobilista i vlasnik auto-servisa Mika Đelmaš kaže da naši vozači uglavnom poštuju zakon kada se radi o izmeni zimskih i letnjih guma.

– Vrlo malo ih je poranilo pa je menjalo kada se poboljšalo vreme. Imamo nekih guma koje su nam ostale za zamenu jer ljudi nisu došli pošto su mislili da će sneg da pada – kaže on.

Dodaje da većina vlasnika jeftnijih automobila koristi M+S gume, koje su ujedno letnje i zimske, dok se za skuplje automobile menjaju posebno za zimski a posebno za letnji period.

– Ali sada više nema “ćelavih” guma jer su kazne veće a tehnički pregled je zaoštrio kontrolu vozila. Tako da, maltene, često dolaze ljudi prvo da urade kod nas kontrolu pa onda na tehnički da ih ne bi vraćali. Pogotovo firme – objašnjava Đelmaš.

Dodaje da su cene ostale iste kao prošle godine a na portalima koji se bave prodajom pneumatika može se videti variraju od oko 6.500 dinara pa čak i preko 25.000 dinara.

Đelmaš kaže da guma ima dovoljno na tržištu, kako za privatna vozila tako i za firme.

– Ljudi se informišu preko interneta o tome koje su najbolje, najbezbednije i najmodernije. Obično sami kupuju a mi vršimo samo uslugu. Najčešće se stavlja 17, 18 i 19 cola točak, to su za malo skuplje automobile – kaže on.

Nove gume popularnije od polovnih

Zanimljivo je da vozači najčešće biraju nove gume.

– Bolje firme svake godine menjaju zimske i letnje gume. Privatno ljudi voze sa istim gumama dve-tri godine. Čim je guma starija od četiri godine mi im skrećemo pažnju – kaže on.

Iako su dugo domaće gume bile najjeftinije, pojavile su još jeftinije iz Kine. Ipak, Đermaš ih ne preporučuje.

– Postoje jeftnije koje se uvoze iz Kine, ali mi te ne ugrađujemo a savetujemo klijentelu da ih ne kupuje. To je lošijeg kvaliteta i vidim da ljudi rado prihvataju naše savete – dodaje on.

Đelmaš preporučuje da se gume menjaju onako kako fabrike preporučuju, a to je između tri i četiri godine.

– Ako je automobil SUV ili terensko vozilo on brže potroši gume zbog svoje težine jer imaju po 2,5 tone. A putnički automobili srednje klase lagano mogu da koriste dve-tri godine. Bilo da se radi o zimskim ili letnjim – kaže Đelmaš.

– Ove godine sam čuo da su vulkanizeri kukali da imaju manje posla jer je većina privatnih vozila prešla na M+S gume. Onda voze dve-tri godine, pa čak i četiri i samo ih zamene. Tako da nije neka frka što se tiče guma – zaključio je on.

24sedam.rs

Tagovi:

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti