Претрага
Close this search box.

Da li ste i vi primetili OVO u vašim porudžbinama sa Temua? Izgleda da smo PREVARENI, mnogi više neće naručivati preko ove aplikacije

Foto: Pexels

Pukla ljubav: Da li su jeftini Temu paketi prošlost i kako će korisnici iz Srbije to podneti?

Pre par dana odlučila sam da napravim tu čuvenu prvu Temu porudžbinu, ali čini mi se da je moje nećkanje rezultiralo time da sam zakasnila: Šolje su 1.800 dinara, džemperi po 3.000 a nakit i ostale džidža-bidže su jedino ostale i dalje po značajno nižim cenama.

Svoje nezadovoljstvo i osećaj ,,da jedina nisam uspela ništa da nađem sa ove popularne društvene platforme (te da je problem u meni)” podelila sam i sa prijateljicom koja mi je rekla – očigledno ti algoritam nije dobar.

Rekoh, okej, potrudiću se ovaj put i sedeću duže od 5 minuta, kucaću hiljadu i jednu verziju naziva za ono što me interesuje, pa se možda i meni jeftini algoritam osmehne.

Kad ono, naiđoh na status na društvenoj mreži koji kao da potvrđuje moju tezu – era jeftinih paketa je gotova.

Jednostavno, deluje da je sistem ,,navuci ih niskim cenama, a onda ih spontano podigni (tako i da ne osete, jer već su ‘zaraženi’)” zavladala i Temu platformom.

Iako ne možemo ovako nešto odgovorno da tvrdimo, čini se da su i drugi Srbi primetili ovu novinu u svojim porudžbinama te detaljno elaborirali kako su to uvideli.

Za 15 dana razlika 4.000 dinara

– Igrom slučaja sam prvi i jedini paket od tamo poručio pre nekih 15ak dana, stiglo sve super, bilo 15 stvari unutra, oko 3800 čini mi se iznos. Upravo sam iste stvari ubacio u korpu, s tim da dve nisu dostupne, 13 tih istih stvari je 8.000 i to piše na popustu sa 17… – stoji u jednom od komentara o objavi o skupljim paketima na mreži Reddit.

Još jedan korisnik Temua ukazuje na ovu praksu, pa je tako isti proizvod kod istog kupca sada skuplji za 1.400 dinara.

– Na Temu sam kupio pre oko mesec i po-dva, onaj električni uređaj za komarce, cena je bila 1900 dinara, sada je 3300 kod istog prodavca! Aerator za travu, 2000 dinara, sada je 4600. Ogromne razlike! – poručuje on.

Mnogi ukazuju da je reč o agresivnom marketingu koji Temu ima da bi privukao kupce. Podsetimo se, ipak je njihov citat ,,kupujte kao milijarderi”. Ako pitate Srbe, možda smo to i shvatili preozbiljno: Potrošili smo 184 miliona evra u poslednja 3 meseca na internetu.

– Agresivan marketing. Razvij naviku kod kupaca, prodaj na gubitak, pa posle zavrni normalnom cenom. Kupci kupuju iz navike, cene trpe dok ne postane status quo, pa dok se ne ohladi… Pre je bio Ali Express tako, pa Wish, evo sada Temu to radi… Klasika Čineskog dropšippinga… – piše u komentarima.

A čak postoji i definicija o ovome, a stoji iza reči “Enshittification”.

Odnosi se na proces u kojem online platforma ili usluga postepeno gubi kvalitet i korisničko iskustvo. Obično se odvija u ciklusu: prvo, platforma privlači korisnike nudeći sjajne funkcije i pogodnosti.

Međutim, kako raste i teži maksimizaciji profita, često stavlja zaradu ispred zadovoljstva korisnika, što dovodi do pogoršanja funkcionalnosti i ukupnog lošijeg iskustva za korisnike. Ovaj termin ističe napetost između profitabilnosti i korisnički orijentisanog dizajna, posebno u digitalnim prostorima.

Zanimljivo, korisnici kažu i da razliku u ceni primećuju i dok su im stvari još u korpi. Recimo, ako sad stavite nešto u korpu, a odlučite da naručite za par dana – cena vam može biti različita. Mi nismo ispratili, ali smo na više mesta čuli isto.

Dodaju i da su više cene primetili i na “nešto starijem” AliExpress-u.

Pa kako da rešimo “problem”?

Nismo sigurni da deluje, ali ako vam je i dalje stalo do jeftinih paketa i kupovine sa Temua, neki savetuju da obrištete stari i napravite novi nalog.

Da li ste vi primetili više cene na Temu aplikaciji? Pišite nam u komentarima.

telegraf.rs

Tagovi:

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti