Pre dve godine nije bilo kruzera, ali je bilo dosta jahti koje su kao omiljenu destinaciju birale Hrvatsku i Dubrovnik.
Tamo su za samo tri nedelje trošile i do pola miliona evra. Gosti iz snova, posebno lane, kada je postignut rekord u broju jahtaških dolazaka, Dubrovnik su već nazivali “hrvatskim Monte Karlom”, piše Dubrovački vjesnik.
Međutim, ove godine se za Dubrovnik nije odlučio nijedan vlasnik jahte, osim one koja je bila na zimskom vezu u Gružu. Da li je problem u činjenici da su vlasnici luksuznih jahti često Rusi koji će, razumljivo, izbegavati delove Evrope gde im se može dogoditi zaplena imovine ili je u pitanju nešto drugo, Dubrovački vjesnik je pokušao da sazna od menadžera koji se bave jahtingom.
-Razlog nedolaska jahtaša je prvenstveno situacija zbog rata u Ukrajini, a veliki deo jahtaša na Mediteranu su uvek bili Rusi. Ne očekujemo ih nigde na Mediteranu, pa tako ni u Hrvatskoj. Od toga će Turska sigurno profitirati jer su mnoga plovila u ruskom vlasništvu već u Turskoj i imaće definitivno bolju sezonu nego mi. Na Mediteranu se očekuje određeni podbačaj, a koliki će biti, to ćemo videti. Teško je to predvideti. Zasad radimo dobar buking, ali ja očekujem da će biti nešto manje ove sezone nego prethodne dve pandemijske. Koje će to brojke biti, to ćemo videti na kraju sezone. Ove godine će biti i manje Amerikanaca jer je rat u Evropi, a njima je u Evropi sve jedno te isto- kaže Dorijan Dujmić, direktor BWA Yachting Hrvatska.
U odnosu na 2021. godinu i privatni avioni slabo sleću na Aerodrom Dubrovnik, a razlog je zasigurno isti – zaobilaze ih bogati Rusi, a Amerikance s pogledom na kartu Evrope prođe volja od dolaska u Hrvatsku koja im se čini tek par centimetara daleko do Ukrajine i ratnih sukoba, prenosi Poslovni dnevnik.
-Od početka godine do danas, na Aerodromu Dubrovnik je prometovalo oko 247 letova poslovnog i opšteg zrakoplovstva (privatni letovi). U odnosu na prošlu godinu u istom periodu, ostvareno je povećanje broja letova od oko 13,83 odsto- rekao je Ivan Maslać, komercijalni direktor Aerodroma Dubrovnik.
-Tokom prošle godine, značajan deo prometa opšteg i poslovnog vazduhoplovstva su činili veći avioni (Bombardier Global Express, Gulfstream V i sl.) koji su u privatnom vlasništvu, te Aerodrom Dubrovnik očekuje da će veliki deo prometa opšteg i poslovnog vazduhoplovstva i ove godine biti istog profila. Naravno, zbog sankcija koje su uvedene Rusiji zbog rata u Ukrajini, očekujemo manji broj ruskih putnika – zaključio je.
b92.net