Na aukciji “RM Sadebi” u Kaliforniji nedavno je prodata gomila metala koja je nekad bila trkački automobil “Ferrari” za 1,9 miliona dolara. Iako se može činiti kao loša investicija, ovaj komad metala ima posebnu vrednost za one koji cene trkačku istoriju i trenutak slave koji donosi svom novom vlasniku.
Ovaj “Ferrari Mondial Spider” serije 1 iz 1954. godine nije bio klasičan “Ferrari” V12 model, već se isticao po svojem potpuno drugačijem dizajnu. Sa četiri cilindra, namenjen je bio vožnji po krivudavim stazama sa mnogo krivina u različitim pravcima, zbog čega je imao manji i lakši motor.
Automobil je dobio ime “Mondial” ili “Svet” zbog svojih pobeda na svetskim prvenstvima 1952. i 1953. godine, a poznat je po broju šasije, 0406 MD. Karoseriju je prvobitno kreirala čuvena italijanska dizajnerska firma “Pinin Farina”. Franko Korteze je vozio ovaj automobil 1954. godine, isti čovek koji je ranije vozio za “Ferrari” i doprineo prvim trkačkim uspesima brenda.
Kao i mnogi stari trkački automobili, “Mondial” je imao komplikovanu istoriju. Nakon godinu dana od izrade, automobil je dobio drugačiju karoseriju od strane firme “Scaglietti” pre nego što je stigao u Sjedinjene Države 1958. godine. Kasnije, negde krajem pedesetih ili početkom šezdesetih godina, automobil je pretrpeo sudar i požar, iako detalji ovog događaja ostaju nejasni. Originalni motor je takođe zamenjen.
Kolekcionar “Ferrarija” Valter Medlin je kupio ovu olupinu 1978. godine, i ona je ostala u istom stanju u njegovom skladištu tokom poslednjih 45 godina.
But you can always restore a car.
You can’t recreate the history of a vintage Ferrari.
So when Sotheby’s launched the “Lost & Found” collection w/ all 20 cars, collectors lined up. pic.twitter.com/izMoDwTy7p
— Rally (@OnRallyRd) August 18, 2023
Iako “Ferrari Mondial Spider” u dobrom stanju može vredeti više od dva miliona dolara, povratak ovog istorijskog automobila u prvobitno stanje pre sudara i njegovo voženje bi zahtevali oko milion dolara ulaganja, prema Brajanu Raboldu, potpredsedniku kompanije koja prati vrednosti kolekcionarskih automobila. Novi vlasnik može očekivati povraćaj uloženog novca, ali prava nagrada leži u vraćanju ovog istorijskog automobila u pređašnje stanje, što će mu doneti ugled među kolekcionarima i entuzijastima.
Cena od 1,9 miliona dolara uključuje i proviziju aukcijske kuće, a identitet kupca ostaje nepoznat.
vojvodinauzivo