Претрага
Претрага
Close this search box.

Jedan od omiljenih modnih brendova u Srbiji PROPADA: Prodaja pala, menadžment odlazi

Foto: nedap-retail.com

Akcije švedske kompanije H&M pale su danas za osam odsto nakon što je objavila da je njena globalna prodaja u 2023. godini, izražena u lokalnim valutama, pala za jedan odsto, a prodaja u četvrtom kvartalu 2023. za četiri odsto međugodišnje.

Akcionari su oprezni i zbog neočekivanog odlaska Helene Helmerson sa pozicije izvršne direktorke “H&M Grupe” nakon četiri godine, prenosi Si-En-Bi-Si.

Helmerson je navela da je ponosna na rezultate koje je H&M ostvario u vremenima pandemije virusa korona i geopolitičkih izazova, ali i da je rad na ovoj poziciji za nju povremeno bio veoma zahtevan, rekavši novinarima da nema energije da nastavi.

Njen naslednik Daniel Erve radi u H&M već 18 godina na raznim funkcijama.

Erver (42) je u H&M-u već 18 godina, a nedavno je bio šef H&M brenda maloprodaje, a tu ulogu će zadržati uz posao generalnog direktora. U intervjuu za Rojters, Šveđanin je rekao da je izrazio interesovanje za tu ulogu u decembru i da je odbor doneo odluku u sredu ujutro.

Kompanija H&M se u poslednjih nekoliko godina suočava sa sve većom konkurencijom, kao od strane tradicionalnih rivala kao što je Zara, tako i zbog velike ponude onlajn prodavnica “brze mode”.

– Mislim da će tržište pozdraviti promenu nakon što se sagledaju brojke, rekao je Adil Šah, portfolio menadžer u Storebrandu u Oslu, koji drži akcije H&M-a.

– Spekulacije da ciljne marže neće biti ispunjene su jedan od razloga koji se navode za promenu generalnog direktora, dodao je on.

Foto: Hypebeast

Nova poslovna politika H&M ili “pucanje po šavovima”?

H&M se nedavno fokusirao na profitabilnost, a ne na obim prodaje, jer ima za cilj da dostigne operativnu maržu od 10 odsto ove godine i smanjuje troškove zatvaranjem prodavnica, otvara novu karticu i otpušta osoblje.

– Cilj od 10 odsto profitabilnosti ostaje, mi ćemo naporno raditi na tome da se taj cilj ostvari, rekao je Erver za Rojters.

Operativna profitna marža H&M-a u četvrtom kvartalu pala je na 7,2 odsto sa 7,8 odsto u trećem kvartalu.

Mereno u lokalnim valutama, prodaja od 1. decembra do 29. januara – početka prvog fiskalnog kvartala – pala je za 4 odsto, u poređenju sa povećanjem od 5 odsto u istom periodu prošle godine. Prodaja u četvrtom kvartalu takođe je pala za 4 odsto, više nego što je tržište očekivalo.

Operativni profit u četvrtom kvartalu iznosio je 4,33 milijarde kruna (415,4 miliona dolara), što je više u odnosu na 821 milion godinu dana ranije, ali ispod 4,57 milijardi koje su analitičari očekivali u anketi LSEG-a.

JPMorgan: Rezultati H&M-a razočaravajući

Analitičari JPMorgan-a rekli su da su rezultati razočaravajući i da slabost H&M-ovog profita u četvrtom kvartalu “malo umanjuje () kredibilitet” ciljane marže od 10 ODSTO.

Karl-Johan Person, predsednik H&M-a i unuk osnivača Erlinga Persona, rekao je da je kompanija u jakoj poziciji sa „dobrim uslovima za dalja poboljšanja“ ove godine. Porodica Person ima 51 odsto udela u H&M-u.

Akcije su nedavno pale za 10,4 odsto na 150,8 švedskih kruna, uz rast od oko 29 odsto u poslednjih 12 meseci.

Kurir.rs

Tagovi:

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti

Претрага