Javno komunalno preduzeće “Vodovod i kanalizacija” upozorava potrošače o bitnosti zaštite vodomera i unutrašnjih instalacija tokom zime.
Da bi se sačuvali vodomeri tokom zimskog perioda i neometano merili potrošnju vode, potrebno ih je adekvatno zaštititi.
Obaveza potrošača je da brinu o svojim unutrašnjim instalacijama i da se staraju da vodomerno okno bude čisto i zaštićeno od smrzavanja i mehaničkih oštećenja, kao i da vodomer bude dostupan za održavanje.
Do smrzavanja vodomera dolazi u slučajevima kada oni nisu propisno smešteni u odgovarajućim spremištima, u podrumima bez prozora.
U takvim slučajevima predlažemo da se vodomeri utople, kao i da se ispusti voda iz instalacija u objektima gde se ne stanuje tokom zime, kao i prostorijama koje se tokom zime ne greju (podrumi, garaže, potkrovlja) te da se na taj način zaštite od moguće štete koja nastaje smrzavanjem.
Posebno apelujemo na vlasnike vikendica, budući da se u ovim objektima tokom zime ređe boravi.
Ukoliko je vodomer postavljen plitko, tada je potrebno postaviti neki termoizolacioni materijal preko njega. To mogu biti daske, stiropor ili slama.
Potrošači koji imaju propisno izgrađena vodomerna okna, ne treba da strahuju od smrzavanja vodomera jer su oni u ovako izgrađenim oknima ispod zone smrzavanja i ukoliko je vodomerno okno poklopljeno, ne postoji opasnost od ovakve vrste oštećenja.
Apelujemo na građane da na vreme provere svoje unutrašnje instalacije i merne uređaje i time preduprede eventualne troškove uzrokovane pucanjem istih.
Sve uočene kvarove na vodomeru, možete prijaviti našem Kontakt centru na 0800/333-021.
Podsećamo još jednom da Javno komunalno preduzeće „Vodovod i kanalizacija“ nije nadležno za saniranje havarija na unutrašnjim instalacijama. – stoji u saopštenju.
nsuzivo.rs