Veliki broj građana Srbije, prethodnih dana, dobio je SMS poruku u ime “Pošte”, a u vezi sa preuzimanjem pošiljke. Od njih se traži da potvrde adresu za prijem, a istina je da se radi o još jednom pokušaju prevare.
Iz “Pošte Srbije” kažu da su se slični pokušaji dešavali i ranije i pozivaju građane da ne nasedaju.
Čitateljka Kurira Đ. S. poslala je redakciji poruku koju je dobila u vezi sa preuzimanjem pošiljke.
– Nikakvu pošiljku nisam poručila, a dobila sam ovu poruku. Srećom ranije sam se informisala o tome i nisam kliknula, ali verujem da ima dosta ljudi koji nasedne na ovakve prevare – kaže naša čitateljka i dostavila tekst poruke koji je dobila.
– Dostava vašeg paketa je obustavljena zbog nedostatka broja ulice u paketu. Proverite i ažurirajte tačnu adresu. Kliknite na gornju vezu da biste ažurirali ili kopirali URL iznad da biste otišli na Gugl pretraživač da biste izvršili izmene – navodi se u poruci.
Iz “Pošte Srbije” napomenuli su da građani obrate pažnju na broj sa kojeg je poslata poruka. Ističu da su već neko vreme na udaru prevaranata koji, koristeći logo i ime firme, pokušavaju da dođu do brojeva kartica i sigurnosnih kodova kako bi im oteli novac.
– Deset godina imamo konstantno talas organizovanih prevara putem pošiljki i uglavnom iza njih stoji isti tim ljudi. Recimo, jedna od prevara je kada neko pozove iz nekog kol centra i ponudi vam da budete srećni dobitnik besplatnog poznatog proizvoda i jedino što treba da uradite je da pokrijete troškove slanja tog proizvoda iz Slovenije, što košta 10 evra. U pitanju su uvek poznati proizvodi čija je cena osetno veća, a na kraju ono što dobijete je takav proizvod ali falsifikat – ukazao je za RTS Nenad Bumbić iz Zaštite potrošača.
Upućeni savetuju da SMS poruke koje stignu, građani obrišu ili blokiraju i da nipošto ne unose podatke sa kartice i sigurnosne kodove na link koji je u poruci.
kurir