U Srbiji 85,6% domaćinstava poseduje internet priključak, što čini povećanje od 2,4 procenta u odnosu na 2022. godinu, objavio je Republički zavod za statistiku (RZS) u danas objavljenom Godišnjem istraživanju o upotrebi informaciono-komunikacionih tehnologija u Srbiji 2023. godine.
Istraživanje je pokazalo da mobilni telefon poseduje 94,4% domaćinstava, a 97,3% TV. Računar poseduje 75,9% domaćinstava, dok internet priključak poseduje 85,6% domaćinstava.
Zastupljenost računara u domaćinstvima od 75,9% predstavlja smanjenje od 1,1% u odnosu na prethodnu godinu. U poslednja 3 meseca računar je koristilo 75,4% ljudi, što čini smanjenje od 0,5 procentnih poena u odnosu na 2022.
Istraživanje je pokazalo da je internet koristilo 85,4% građana, dok ga 8,9% njih nikada nije koristilo. U Srbiji preko 91% osoba, koja koriste internet u poslednja tri meseca, koristi internet više puta u toku dana u 2023.
Analiza ispitanika prema polu pokazuje da je u poslednja tri meseca 86,2% osoba muškog pola, a 84,6% osoba ženskog pola koristilo internet.
Čak 51% korisnika interneta obavilo je kupovinu/poručivanje u poslednja tri meseca, a najveći broj korisnika putem interneta kupuje/naručuje odeću i sportske proizvode (69,7%)
INTERNET KONEKCIJA
Dominantna širokopojasna mreža
Što se tiče internet konekcije – 89,3% korisnika interneta koristi fiksnu širokopojasnu internet konekciju i to je najzastupljeniji tip konekcije, mobilnu širokopojasnu internet konekciju ima 76,9% domaćinstava. Širokopojasnu internet konekciju poseduje 85,6% domaćinstava u Srbiji.
Podaci pokazauju i da preko 82% internet populacije ima nalog na društvenim mrežama (Facebook, Twitter).
Internet je koristilo 26,4% internet populacije da bi odštampali zvanične obrasce sa veb-stranice ili aplikacije javne administracije. Takođe, 37,3% pojedinaca koristi internet bankarstvo među korisnicima interneta u poslednja tri meseca, pokazuju rezultati istraživanja.
BIZNIS NA MREŽI
Svaka treća firma prodaje onlajn
Za potrebe poslovanja, internet koristi 100% preduzeća, dok veb-sajt poseduje njih 85,1%. Tokom 2022. godine 28,2% preduzeća prodavalo je proizvode/usluge putem interneta.
kurir