Air Serbia (Er Srbija) planira da dodatno poveća svoju flotu 2025. godine, a očekuje se da će prevoznik samo ove godine dodati sedam aviona.
– Trenutno imamo dva Embraera E195 u Beogradu i čekamo da se završe neke administrativne procedure kako bi i oni počeli sa komercijalnim radom. Dodaćemo i dva širokotrupna aviona. Jedan A330-200 je trenutno u Lisabonu u procesu isporuke. Mislimo da će to biti u Beogradu u toku avgusta. Još jedan će doći u oktobru ili novembru, u zavisnosti od održavanja. Nastavićemo da razvijamo našu flotu sledeće godine, ali neću da delim u kom segmentu – rekao je Marek.
Prema rečima generalnog direktora, postojeća desetočlana flota ATR72-600 nacionalnog avio-prevoznika je dovoljno velika da zadovolji njegove trenutne potrebe za regionalne operacije.
Air Serbia će nastojati da dodatno poveća broj aviona Embraer, pored dolazeća dva, dok planira da zameni postojeće Erbas A319 avionima A320 kada im ugovori o zakupu budu okončani. Marek nije želeo da ograniči broj aviona koje aviokompanija može imati.
– Ne želim da se držim nijednog broja jer flota stalno raste. Izgovaranje broja može izazvati zabunu. Trenutno imamo 25 aviona u floti, imaćemo 27, a uskoro se nadamo 29 – napomenuo je on.
Pored sopstvene flote, Air Serbia trenutno ima tri partnera za wet lizing (kratkotrajni lizing) koji avio-kompaniji obezbeđuju svoje avione i posadu. To uključuje četiri A320 kojima upravlja GetJet Airlines. S vremena na vreme, u zavisnosti od operativnih potreba, A320 se mogu zameniti avionima Boing 737-800. Fli2Ski upravlja jednim avionom A320 u ime Er Srbije, dok Bulgaria Air iznajmljuje dva svoja aviona E190.
– Ako pogledate širom Evrope, wet lizing je za sada postao neizbežan. Ponekad nas kritikuju da koristimo previše zakupljenih kapaciteta. To je nešto što ne bismo hteli da radimo, ali je ono što jeste u ovom trenutku zbog stanja u industriji. Naporno radimo da bismo mogli da imamo dovoljno kapaciteta da sami rastemo – rekao je Marek.
bizportal.rs
Nadam se samo da nece vise iznajmljivati avione od niskobudzetnih aviokompanija, a karte naplacivati papreno.