Претрага
Претрага
Close this search box.

GRADIĆE SE BICIKLISTIČKA STAZA OD NOVOG SADA DO BEOGRADA Prolaziće kroz Petrovaradin, Sremske Karlovce, Inđiju, Staru i Novu Pazovu

JP Putevi Srbije raspisalo je tender za izradu planske i tehničke dokumentacije za projektovanje biciklističke staze od Novog Sada do Beograda.

Inicijativa za gradnju biciklističke staze duž državnog puta broj 100 (stari put Novi Sad-Beograd) datira još od 2018. godine, a kako se podseća u programskom zadatku, za potrebe njene izgradnje je 2019. godine izrađen i Prostorni plan područja posebne namene. Tender za projektovanje bio je najavljen za 2020. godinu.

-Međutim, koncept sa definisanjem biciklističke staze u okviru postojeće regulacije državnog puta nije odgovarajuće rešenje, jer je biciklistička staza na većem broju deonice projektovana naizmenično sa jedne i druge strane kolovoza i sa veoma čestim potezima gde je planirano kretanje biciklista po kolovozu, zajedno sa motornim saobraćajem, čime nisu stvoreni odgovarajući uslovi za bezbedno odvijanje biciklističkog saobraćaja duž državnog puta – navedeno je u tenderu.

Stoga su, navodi se, Putevi Srbije pokrenuli izmenu postojeće planske dokumentacije i izradu odgovarajuće tehničke dokumentacije.

Novim prostornim planom i idejnim rešenjem treba, kako je istaknuto, predvideti izgradnju staze od Novog Sada do administrativne granice sa Gradom Beogradom, uključujući i prolaze kroz naselja koja se nalaze duž trase (Petrovaradin, Sremski Karlovci, Inđija, Stara Pazova i Nova Pazova), a tehničkom dokumentacijom predvideti izgradnju staze samo na delovima puta koji se nalaze van naselja.

Osnovni cilj izrade tehničke dokumenacije predstavlja potreba da se omogući funkcionalan, efikasan i bezbedan biciklistički saobraćaj uz deonicu državnog puta IIa reda br. 100, tj. da se biciklistima omogući nezavisnost u odnosu na druge učesnike u saobraćaju.

Izgradnja predmetne biciklističke staze je u većoj meri planirana na trasi zvanične biciklističke rute Beograd-Novi Sad, a planirana širina staze je dva metra. Posao projektovanja procenjen je na 40 miliona dinara.

EKapija

Tagovi:

11 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare
Gost
Dora
30.12.2023 21:31

Koji procenat biciklista će se voziti tom stazom od Novog Sada do Beograda u odnosu na biciklisticki saobraćaj u gradu Novom Sadu,gde se ne brine ni o bezbednosti biciklista a u mnogim delovima biciklisti su prinuđeni da se voze i ovako pretrpanim saobracajem na cestama u gradu.Sve se nesto počne pa se ostavi nedovrseno.Hocemo li dočekati da sa Salajke pored kanala imamo biciklisticku stazu koja bi nas povezala sa kojom….

Gost
Bobi
31.12.2023 13:03
Odgovori  Dora

Ma daj, prvi biciklisti ne paze na svoju bezbednost ni na pesake. Prolaze na crveno i za pesake i za vozila i kada ih neko opomene onda ga psuju. Pogotovo dostava. A sada su tu i ovi na trotinetima. Jure stazama za bicikliste, 30 km/h i kada vide nekoga na stazi samo sviraju, nikako da uspore. 90% njih nemaju ni osnovno svetlo ni zastitu…

Gost
ЗораН
31.12.2023 05:46

Ако (АКО) се икад и буде правила, ако у њеном пројектовању (и извођењу) и најмање учествују бициклисти, обавезно ужа о 1.4 м и са стубчићима по средини на 100 м у супротном добијамо још једну мото саобраћајницу.

Gost
Zoran
31.12.2023 08:20

Sjajna vest…pre neki dan išao za Rumenku i vidim da pored kanala nešto kopaju ,prave biciklistička stazu koja će ići od štranda do Rumenke pored DTD kanala

Gost
Mile
31.12.2023 09:29

To nije neophodno, jer će mali broj biciklista to koristiti! Toliko loših biciklističkih staza u gradu, bu trebalo renovirati, a ima delova grada, koje ih uopšte i nemaju! Trošite novac svih građana racionalno, i pametno!

Gost
Мики
31.12.2023 11:28
Odgovori  Mile

Ма немој, није потребно. А, потребно је да једна породица има по 3 аутомобила. Бре од аутомобила не може да се живи. Пооштрио бих критеријум за полагање воз испита и укинуо ауто школе у местима мањим од 40000 становника. У Србији свако село има ауто школу, а што немају ни један семафор то није битно. И шта ту будући возач може да научи. Мислим да је у бициклима спас. Свака им част за идеју.

Gost
Мики
31.12.2023 11:24

Браво за идеју. Бициклистичких стаза треба да има много више у свим градовима у Србији. Превише је аутомобила на улицама, а тек о бахатим паркирањима преко тротоара и биц стаза да и не причам.

Gost
Bobi
31.12.2023 13:05
Odgovori  Мики

Sto se tice bahatosti, ni biciklisti nisu nista bolji prema pesacima…

Gost
Kać
31.12.2023 12:00

Trebalo bi napraviti stazu između NS i Kaća

Gost
Građanin trećeg reda u Majci Srbiji
31.12.2023 14:24

A kada ćete uraditi krivinu smrti na izlasku iz Rumenke prema Petrovcu, verovatno kada neko pogine, pa će se konstatovati da brzina nije prilagođena. U stvari, nije ni bitno, shvatio sam da u ovoj Srbiji neko ima brze pruge, vozove, autoputeve preko brzih saobraćajnica, pa i biciklističku stazu 130 km. Tačno mi dođe žao asfalta koji se ubaci u rupu i zatapka lopatom, a da nije ugrađen pa makar i u nebuloznu biciklističku stazu posebnim građanima Srbije.

Last edited 4 Meseci Ranije by Građanin trećeg reda u Majci Srbiji
Gost
БаисГари
01.01.2024 12:48

Ако смем да питам …шта би од биц.стазе Беочин -Петроварадин где је запело и зашто годину дана?

Povezane vesti