JP Putevi Srbije raspisalo je tender za izradu planske i tehničke dokumentacije za projektovanje biciklističke staze od Novog Sada do Beograda.
Inicijativa za gradnju biciklističke staze duž državnog puta broj 100 (stari put Novi Sad-Beograd) datira još od 2018. godine, a kako se podseća u programskom zadatku, za potrebe njene izgradnje je 2019. godine izrađen i Prostorni plan područja posebne namene. Tender za projektovanje bio je najavljen za 2020. godinu.
-Međutim, koncept sa definisanjem biciklističke staze u okviru postojeće regulacije državnog puta nije odgovarajuće rešenje, jer je biciklistička staza na većem broju deonice projektovana naizmenično sa jedne i druge strane kolovoza i sa veoma čestim potezima gde je planirano kretanje biciklista po kolovozu, zajedno sa motornim saobraćajem, čime nisu stvoreni odgovarajući uslovi za bezbedno odvijanje biciklističkog saobraćaja duž državnog puta – navedeno je u tenderu.
Stoga su, navodi se, Putevi Srbije pokrenuli izmenu postojeće planske dokumentacije i izradu odgovarajuće tehničke dokumentacije.
Novim prostornim planom i idejnim rešenjem treba, kako je istaknuto, predvideti izgradnju staze od Novog Sada do administrativne granice sa Gradom Beogradom, uključujući i prolaze kroz naselja koja se nalaze duž trase (Petrovaradin, Sremski Karlovci, Inđija, Stara Pazova i Nova Pazova), a tehničkom dokumentacijom predvideti izgradnju staze samo na delovima puta koji se nalaze van naselja.
Osnovni cilj izrade tehničke dokumenacije predstavlja potreba da se omogući funkcionalan, efikasan i bezbedan biciklistički saobraćaj uz deonicu državnog puta IIa reda br. 100, tj. da se biciklistima omogući nezavisnost u odnosu na druge učesnike u saobraćaju.
Izgradnja predmetne biciklističke staze je u većoj meri planirana na trasi zvanične biciklističke rute Beograd-Novi Sad, a planirana širina staze je dva metra. Posao projektovanja procenjen je na 40 miliona dinara.
Koji procenat biciklista će se voziti tom stazom od Novog Sada do Beograda u odnosu na biciklisticki saobraćaj u gradu Novom Sadu,gde se ne brine ni o bezbednosti biciklista a u mnogim delovima biciklisti su prinuđeni da se voze i ovako pretrpanim saobracajem na cestama u gradu.Sve se nesto počne pa se ostavi nedovrseno.Hocemo li dočekati da sa Salajke pored kanala imamo biciklisticku stazu koja bi nas povezala sa kojom….
Ma daj, prvi biciklisti ne paze na svoju bezbednost ni na pesake. Prolaze na crveno i za pesake i za vozila i kada ih neko opomene onda ga psuju. Pogotovo dostava. A sada su tu i ovi na trotinetima. Jure stazama za bicikliste, 30 km/h i kada vide nekoga na stazi samo sviraju, nikako da uspore. 90% njih nemaju ni osnovno svetlo ni zastitu…
Ако (АКО) се икад и буде правила, ако у њеном пројектовању (и извођењу) и најмање учествују бициклисти, обавезно ужа о 1.4 м и са стубчићима по средини на 100 м у супротном добијамо још једну мото саобраћајницу.
Sjajna vest…pre neki dan išao za Rumenku i vidim da pored kanala nešto kopaju ,prave biciklistička stazu koja će ići od štranda do Rumenke pored DTD kanala
To nije neophodno, jer će mali broj biciklista to koristiti! Toliko loših biciklističkih staza u gradu, bu trebalo renovirati, a ima delova grada, koje ih uopšte i nemaju! Trošite novac svih građana racionalno, i pametno!
Ма немој, није потребно. А, потребно је да једна породица има по 3 аутомобила. Бре од аутомобила не може да се живи. Пооштрио бих критеријум за полагање воз испита и укинуо ауто школе у местима мањим од 40000 становника. У Србији свако село има ауто школу, а што немају ни један семафор то није битно. И шта ту будући возач може да научи. Мислим да је у бициклима спас. Свака им част за идеју.
Браво за идеју. Бициклистичких стаза треба да има много више у свим градовима у Србији. Превише је аутомобила на улицама, а тек о бахатим паркирањима преко тротоара и биц стаза да и не причам.
Sto se tice bahatosti, ni biciklisti nisu nista bolji prema pesacima…
Trebalo bi napraviti stazu između NS i Kaća
A kada ćete uraditi krivinu smrti na izlasku iz Rumenke prema Petrovcu, verovatno kada neko pogine, pa će se konstatovati da brzina nije prilagođena. U stvari, nije ni bitno, shvatio sam da u ovoj Srbiji neko ima brze pruge, vozove, autoputeve preko brzih saobraćajnica, pa i biciklističku stazu 130 km. Tačno mi dođe žao asfalta koji se ubaci u rupu i zatapka lopatom, a da nije ugrađen pa makar i u nebuloznu biciklističku stazu posebnim građanima Srbije.
Ако смем да питам …шта би од биц.стазе Беочин -Петроварадин где је запело и зашто годину дана?
Super ideja . Jedva cekam da treniram na tom delu puta bez automobila i kamiona …