Jevtić je objasnio da pri vožnji od 50 kilometara na čas vozilo prelazi 15 metara u sekundi, a dakle, za “samo tri sekunde da pogleda telefon” vozač pređe 45 metara u nepažnji
Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić i ekspert za bezbednost motociklista Vlada Jevtić upozoravaju sve vozače i učesnike u saobraćaju da sve ono što odvlači pažnju tokom vožnje automobila i motocikla kao što je razgovor, slušanje glasne muzike, šminkanje, iako možda nije kažnjivo, predstavlja veliki rizik po bezbednost.
Vujanić je za Tanjug rekao da niko ko piše zakone i propise ne može do kraja da predvidi ideje koje mogu da imaju učesnici u saobraćaju, pa da za sve propiše kaznene mere, ali računa se na savest – vozač nebezbednom vožnjom ne ugrožava samo sebe, već sve učesnike u saobraćaju u tom trenutku.
“Šminkanje zahteva da skrenete pažnju sa vožnje. Generalno, sve što odvlači pažnju vozaču od vožnje je zabranjeno. Ta igra u kojoj vi vozite i nešto radite, što nije u skladu sa propisima je opasno. Ne ugrožavate samo svoj život“, rekao je Vujanić.
Dodaje da više od tri odsto bruto nacionalnog dohotka odlazi na troškove štete nastale od saobraćajnih nezgoda, i ukazuje građanima na to da kada neko napravi saobraćajnu nesreću – “uzima novac iz vašeg džepa jer i uviđaj košta”.
Jevtić je s tim u vezi rekao da “jedan život u Srbiji košta 1,15 miliona evra”.
“U duhovnom smislu život je neprocenjiv, međutim u materijalnom smislu tu su troškovi uviđaja, neko neće doći na posao, porodica ostaje bez jednog člana. Troškovi sahrane“, rekao je Jevtić.
On je izdvojio dve stvari – nebezbedno prevoženje dece i korišćene mobilnog telefona, čak i na semaforu, jer kako kaže, prilikom jednog posmatranja zaustavljanja i kretanja kolone na semaforu, devet od 10 vozača prilikom zaustavljanja odmah uzima mobilni telefon i kasno kreće – gledajući u mobilni telefon.
Sagovornici ističu i teške posledice po život zdravlje onih koji “noge drže na tabli” na prednjem sedištu kada dođe do saobraćajne nesreće.
Vujanić ukazuje na dobru praksu medija u Japanu.
“Kod nas je nepisano zabranjeno – prikazivanje delova tela i prosutog mozga nakon saobraćajne nesreće. U Japanu mediji to rade, i Japan važi za najbezbedniju zemlju kada je u pitanju saobraćaj. Takođe, u gradu je ograničenje kretanja 40 kilometara na čas, u celom Parizu je 30 na čas. Kod nas je 50 kilometara na čas“, rekao je Vujanić.
Jevtić je rekao da svi pojedinačno moraju da se ponašaju odgovorno.
“Jako mali procenat, ispod 20 odsto, se vezuje na zadnjem sedištu. Korišćenje migavca, to je kao mali prekršaj, pa ne – migavac je direktan uzročnik nadgrobnog spomenika. Niko ne može da predviđa gde ćete vi da skrenete“, ukazao je Jevtić.
Vujanić dodaje da se obično kao uzroci nezgode navode alkohol i brzina, a da to nisu uzroci jer bi onda svako ko vozi brzo napravio saobraćajnu nesreću, već se sve suštinski svodi na smanjenu pažnju koja u kombinaciji sa alkoholom i velikom brzinom bude fatalna.
Jevtić je objasnio da pri vožnji od 50 kilometara na čas vozilo prelazi 15 metara u sekundi, a dakle, za “samo tri sekunde da pogleda telefon” vozač pređe 45 metara u nepažnji.
Vujanić je rekao da sada proizvođači automobila uvode razna tehnička rešenja, kao što su uređaji koji prate saobraćajnu traku, i da kada detektuje da automobil ili autobus prelazi traku, zaustavlja se.
“Mnoge stvari su sada rešene tehničkim putem, ali nisu kod svih vozila“, rekao je Vujanić.
telegraf.rs/Tanjug
Uz svo poštavanje profesoru…
Zreo je za penziju odavno!
Za 90 dana bih postavio sve što je po zakonu.
Strucnjaci bi trebalo da objasne kako planiraju bezbednost putnika u letecim taksijima,kombijima,busevima,..kakve ce biti stajanke za taj lebddci taksi…a ovo da svaka odsutnost paznje u voznji moze bitzi fatalna je za svaku pohvalu.
Meni pada koncentracija pri premalim brzinama. Dok sam vozio 60-70 km/h, uvek mi je koncentracija bila vezana isključivo za vožnju, a sad mi pri 45-50 km/h misli i pogled nesvesno lutaju. Monotonija spore vožnje me uspavljuje. Nedavno sam čak otišao na pogrešan izlaz iz grada jer me ta sporost hipnotisala… Ko zombi za volanom sam postao… Za bezbednu vožnju mora bar malo adrenalina da dotiče. Nisam za divljanje, al ovo je kontraproduktivno i bolesno.
To je,apsolutno, tačno.
Ti sedi na bicikl pa vozi 40. Neće ti biti monotoni ni jednog trenutka.
A oni silni “televizori” sto se ugradjuju fabricki u autima? To je bezbedno ?? Ne razumem
Zakoni postoje ali nisu isti za sve a to je veliki problem
Pitanje kako taxi sluzba,yandex i car goo rade sa aplikacijama na telefonima i tabletima
A ja sam vernik i verujem da kad nesto mora da se desi ono se i dogodi mozete se okliznuti na stepenik na autobusu i polomiti noge sto se mene tice zakoni su osmisljeni za otimanje para od naroda kad sam jednom milicioneru ponudio pare covek mi je kulturno vratio i reko nemogu i nas su pritisli znaci pisi vise za budzet republike