Iako monohromatske boje poput bele, sive i crne preovlađuju na tržištu polovnih vozila, automobili ovih boja nisu nužno korišćeni za duža putovanja. Najnovija istraživanja koja je carVertical, kompanija za automobilske podatke, sproveo u 15 evropskih zemalja, uključujući Srbiju, otkrila su vezu između boje automobila i pređene kilometraže.
Sivi automobili prelaze najviše kilometara
Među svim vozilima proverenih u carVertical-u u Srbiji, sivi automobili su imali najveću prosečnu kilometražu – 167.952 km, a zatim crni (166.798 km) i braon (164.332 km).
Siva je jedna od najpopularnijih boja, za bilo koji automobil od modela A ili B segmenta do skupih luksuznih vozila. Takođe je naširoko prihvaćena kao najpraktičnija boja koja se koristi u zemljama sa različitim klimama. Crna takođe ima značajniji udeo na tržištu i iako nije praktična, ona je i dalje cenjena među svim vrstama vozača. Braon se često koristi za premijum ili luksuzne automobile koji su bolji za dnevna putovanja, naročito van grada.
-Dizel automobili prelaze najviše kilometara. Međutim, naše istraživanje je takođe dovelo do zaključja da boje vozila utiču na to koliko su ti automobili korišćeni – kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i direktor odeljenja za komunikacije u kompaniji carVertical.
Crveni i srebrni automobili imaju najmanju kilometražu
Crveni automobili imaju najmanju kilometražu – 152.201 km. Srebrna (155.616 km) i bela (162.344 km) vozila su takođe prešla manje kilometara.
Crvena je relativno retka boja na parkingu automobila i često se koristi za vozila koja su više orijentisana ka entuzijastima. Crvena je popularan izbor za kabriolete, sportska vozila i kupee, ali ove vrste automobila se ne koriste tako često kao karavani ili SUV vozila. Dok su srebrni i beli automobili imali veće kilometraže u drugim istraživanim zemljama, prilično je suprotno u Srbiji.
-Kupci polovnih automobila su manje probirljivi kada je u pitanju boja vozila u poređenju sa ljudima koji kupuju nove automobile u prodajnim salonima. Međutim, neki kupci se fokusiraju na boju vozila i pridaju manje pažnje njihovom stanju. Ovo nije najbolji pristup, budući da loše očuvani automobili mogu dobro izgledati spolja, ali mogu biti skupi za posedovanje i održavanje. Stanje automobila i istorijski zapisi bi trebalo da budu presudniji za odluku kupca u odnosu na boju ili vizuelni izgled – objašnjava Buzelis.
nsuzivo.rs