Претрага
Close this search box.

NOVI ZAKON O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA: Oni koji voze pijani, moraće da imaju ALKOBRAVE

Foto: Beta/MUP Srbije

Od početka godine, u saobraćajnim nesrećama život su izgubile 423 osobe. Uoči velikog broja praznika i slava, iz Saobraćajne policije apeluju na vozače da budu pažljiviji. Novi zakon o bezbednosti saobraćaja očekuje se sredinom sledeće godine. Najavljuju se mnoge novine, ali i stroža kaznena politika.

Rok je kratak, a posla mnogo. Novi zakon o bezbednosti saobraćaja donosi mnogo noviteta, kažu iz radne grupe koja je počela rad na nacrtu zakona, koji treba svim učesnicima u saobraćaju da obezbedi veću sigurnost na putevima.

Najavljene su izmene u oblasti mikromobilnosti, digitalizaciji, kao i trajno oduzimanje dozvole.

Digitalni dosije vozača

Načelnik Uprave saobraćajne policije MUP-a Slaviša Lakićević najavljuje digitalne dosijee vozača, gde će im biti uvek dostupno koji broj prekršaja i prijava imaju, da li imaju neke druge aktivnosti, pozive i sve ostalo.

– Upravo tu mogu i da prate svoje i kaznene poene i sve ostalo. Naravno da ćemo uvesti kategorizaciju što se tiče kaznenih poena – napominje Lakićević.

Šta su alkobrave?

V. d. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović ističe da će se insistirati na uvođenju upotrebe alkobrava.

– Da oni koji čine određene prekršaje pod dejstvom alkohola, ukoliko ih ponavljaju, moraju da ugrade u svoje automobile alkobrave i na taj način suspenduju mogućnost da pod dejstvom alkohola sednu, odnosno, da startuju automobil – objašnjava Stamatović.

Dostupan mejl za predloge i ideje

Godišnje, saobraćajna policija otkrije više od milion i po prekršaja.

Ipak, vozači su saglasni da bi trebalo pojačati represivne mere i pooštriti kontrole saobraćaja.

Tokom rada na novom zakonu o bezbednosti saobraćaja dostupan je mejl za predloge i ideje – zbs.predlozi@mup.gov.rs.

Problem je pet odsto vozača

Urednik emisije SAT Mladen Alvirović očekuje da će, kada sankcije budu strožije, a kazneni poeni se budu drugačije propisali, kada zaista profunkcioniše u punoj meri oduzimanje vozila onima koji su povratnici sa najtežim prekršajema, ljudi početi da se pitaju da li treba da se ponašaju i kod kuće drugačije.

– Mi nemamo problem sa 95 odsto vozača. Ali zapravo je problem sa pet odsto onih koji su najnesavesniji, koji su najbahatiji, oni koji ne poštuju ništa, nikoga, ni u jednom trenutku – napominje Alvirović.

Oštrije kazne za nekorišćenje pojasa

Što se tiče kaznene politike, dodaje Lakićević, svakako će pretrpeti izmene, pogotovo oni prekršaji koji dovode do nastanka najtežih saobraćajnih nezgoda.

– Svakako da ćemo pooštriti kaznenu politiku što se tiče nekorišćenja sigurnosnih pojaseva – navodi Lakićević.

Poslednji zakon o bezbednosti saobraćaja usvojen je 2009. godine, od tada pretrpeo je nekoliko izmena i dopuna, među kojima je i mera privremenog oduzimanja automobila.

Do sada, oduzeto je 295 vozila. Oduzimaju se i na do dve godine, a prekršilac plaća ležarinu.

telegraf.rs

Tagovi:

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti