Od početka godine, u saobraćajnim nesrećama život su izgubile 423 osobe. Uoči velikog broja praznika i slava, iz Saobraćajne policije apeluju na vozače da budu pažljiviji. Novi zakon o bezbednosti saobraćaja očekuje se sredinom sledeće godine. Najavljuju se mnoge novine, ali i stroža kaznena politika.
Rok je kratak, a posla mnogo. Novi zakon o bezbednosti saobraćaja donosi mnogo noviteta, kažu iz radne grupe koja je počela rad na nacrtu zakona, koji treba svim učesnicima u saobraćaju da obezbedi veću sigurnost na putevima.
Najavljene su izmene u oblasti mikromobilnosti, digitalizaciji, kao i trajno oduzimanje dozvole.
Digitalni dosije vozača
Načelnik Uprave saobraćajne policije MUP-a Slaviša Lakićević najavljuje digitalne dosijee vozača, gde će im biti uvek dostupno koji broj prekršaja i prijava imaju, da li imaju neke druge aktivnosti, pozive i sve ostalo.
– Upravo tu mogu i da prate svoje i kaznene poene i sve ostalo. Naravno da ćemo uvesti kategorizaciju što se tiče kaznenih poena – napominje Lakićević.
Šta su alkobrave?
V. d. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović ističe da će se insistirati na uvođenju upotrebe alkobrava.
– Da oni koji čine određene prekršaje pod dejstvom alkohola, ukoliko ih ponavljaju, moraju da ugrade u svoje automobile alkobrave i na taj način suspenduju mogućnost da pod dejstvom alkohola sednu, odnosno, da startuju automobil – objašnjava Stamatović.
Dostupan mejl za predloge i ideje
Godišnje, saobraćajna policija otkrije više od milion i po prekršaja.
Ipak, vozači su saglasni da bi trebalo pojačati represivne mere i pooštriti kontrole saobraćaja.
Tokom rada na novom zakonu o bezbednosti saobraćaja dostupan je mejl za predloge i ideje – zbs.predlozi@mup.gov.rs.
Problem je pet odsto vozača
Urednik emisije SAT Mladen Alvirović očekuje da će, kada sankcije budu strožije, a kazneni poeni se budu drugačije propisali, kada zaista profunkcioniše u punoj meri oduzimanje vozila onima koji su povratnici sa najtežim prekršajema, ljudi početi da se pitaju da li treba da se ponašaju i kod kuće drugačije.
– Mi nemamo problem sa 95 odsto vozača. Ali zapravo je problem sa pet odsto onih koji su najnesavesniji, koji su najbahatiji, oni koji ne poštuju ništa, nikoga, ni u jednom trenutku – napominje Alvirović.
Oštrije kazne za nekorišćenje pojasa
Što se tiče kaznene politike, dodaje Lakićević, svakako će pretrpeti izmene, pogotovo oni prekršaji koji dovode do nastanka najtežih saobraćajnih nezgoda.
– Svakako da ćemo pooštriti kaznenu politiku što se tiče nekorišćenja sigurnosnih pojaseva – navodi Lakićević.
Poslednji zakon o bezbednosti saobraćaja usvojen je 2009. godine, od tada pretrpeo je nekoliko izmena i dopuna, među kojima je i mera privremenog oduzimanja automobila.
Do sada, oduzeto je 295 vozila. Oduzimaju se i na do dve godine, a prekršilac plaća ležarinu.
telegraf.rs