Novogodišnja euforija odrazila se i na masovnu kupovinu. Ni novi paketomati i otvaranje posebnih šaletra u poštama nisu olakšali posao dostavljačima.
Dragić navodi da je onlajn kupovina iz inostranstva kod građana Srbije u porastu, ali da je sigurnija kupovina sa nacionalnog tržišta.
– Nikad niko nije siguran kada daje svoje lične podatke, uvek postoji neka mogućnost da dođe do zloupotrebe. Kupci su zaštićeni kada kupuju na teritoriji Srbije, dok se naš zakon ne primenjuje ako kupuju van granice – istakao je on.
Iako je onlajn kupovina raste, i dalje ne može da naškodi tradionalnom vidu kupovine, ali može da je ugrozi.
– Ljudi su shvatili da je to brže i efikasnije, ali postoji uvek grupacija koja preferira da ode u prodavnicu da vidi proizvod ili proba nešto uživo – rekao je Dragić.
Neizostavni deo onlajn kupovine je i susret dostavljača i potrošača, koji se ponekad zakomplikuje.
– Dostavljač je dužan da isporuči proizvod na adresu koja je definisana na samoj pošiljci, a ne da se, narodski rečeno, potrošač vija po gradu sa dostavljačem. Nadležne institucije bi trebalo da sankcionišu pružaoce usluga koji tako postupaju“, kazao je on.
Masovne su i žalbe kupaca, a Dragić navodi da se to najčešće odnosi na isporuku pogrešnog proizvoda, ali da se na vrhu liste žalbi nalazi i cena koja na kraju bude različita od one napisane na sajtu. U tim situacijama postoji zakonska mogućnost odustanka od kupovine u roku od 14 dana, ali i tu postoje određena pravila.
– Kupci koriste određeni vremenski period i nakon toga odluče da im se jednostavno ne sviđa i da žele da vrate proizvod. Proizvod koji se vraća mora biti u izvorom stanju, nekorišćen. Imamo slučajeve, pogotovo kada je garderoba u pitanju, da se proizvod upotrebi za na primer svečanu priliku i posle toga kupac hoće da ga vrati. Naravno, korišćeni proizvod nije moguće vratiti – zaključio je Dragić.
bizportal.rs