Koronavirus je doneo mnogo promene, između ostalih i više kupovine preko interneta. U vreme karantina smo hteli, ne hteli morali da kupujemo onlajn i imali smo dosta nedoumica. Između ostalog, povećao se broj prigovora, ali i povrat proizvoda. Šta moramo da znamo kao kupci, koja su naša prava i obaveze?
Pomoćnica ministra trgovine Višnja Rakić rekla je da je, ako se posmatra period pre korone, došlo do povećanja onlajn trgovine.
“Ranije su ljudi kupovali određene proizvode elektronski, ali se za vreme korone proširilo na sve proizvode lične potrošnje”, objašnjava Rakićeva.
Prema najnovijim statistikama, onlajn trgovina dostigna je rast od 45 odsto.
Ističe da kupci treba da znaju da, ukoliko kupuju onlajn, imaju pravo da naručeni proizvod vrate, i to u roku od 14 dana.
Prodavac je dužan da, prilikom isporuke robe, pošalje i obrazac za odustanak. Uz taj obrazac, roba se može vratiti bez obrazloženja i naknade troškova.
Trgovac, takođe, ima rok od 14 dana da kupcu vrati novac.
Rakićeva ukazuje da su za ovaj sektor nadležni tržišni inspektori, kojih ima oko 400. Oni su, prema njenim rečima, dali svoj maksimum tokom rade kako bi rešili sve prigovore potrošača.
Izvor: RTV