Banje u Srbiji zbog pristupačnih cena i bogatog sadržaja popularne su opcije za odmor tokom cele godine, a iz Udruženja banja Srbije poručuju da su sve banje apsolutno spremne za predstojeće praznike i goste koje očekuju.
“Tokom meseca novembra ne očekujemo povećanju posećenost turista, ovaj mesec se ne razlikuje drastično od ostalih zimskih meseci kada je reč o posećenosti i broju turista”, rekli su predstavnici Udruženja banja Srbije.
“Sve banje u Srbiji spremno dočekuju goste za doček Nove godine, a cene zavise od nivoa kvaliteta smeštaja i usluge. U svakom slučaju, cene su pristupačne svim slojevima stanovništva”.
Kako kažu iz ovog Udruženja, srpske banje nisu meta samo domaćih turista, već je posećenost i stranih turista na zavidnom nivou.
“U zimskom periodu su cene u banjama na nivou ili su niže od cena leti, i pored povećanih troškova poslovanja. Ovo zbog toga što naše banje teže ka produženju turističke sezone i tokom zime, jer jedine mogu da budu “all season“ turističke destinacije.
Iz Udruženja banja Srbije kažu da su standardno najposećenije banje Vrnjačka Banja, Sokobanja i Banja Koviljača.
Kada je reč o turističkom prometu, pa i drugim statistički podacima, Udruženje banja Srbije u svojim analizama koristi jedino podatke Republičkog zavoda za statistiku. U tom segmentu Vrnjačka Banja i Sokobanja tradicionalno ostvaruju najviše noćenja domaćih gostiju. Prate ih banja Koviljača, Prolom, Lukovska, Atomska, Kanjiža, Ivanjica, Rusanda i mnoge druge banje, rekao je Vešović
Osim dobro poznatih banja iz ovog udruženja su izdvojili i one banje koje konstantno napreduju i u kojima je poseta sve veća kako vreme prolazi. Vešović je i istakao da broj noćenja nije jedini pokazatelj kvaliteta određene banje.
Sve ozbiljniji učesnik u statistici je stara-nova banja: Kuršumlijska banja.
Međutim, ostvarena noćenja nisu jedini pokazatelj kvaliteta jedne banje, jer neke od njih mogu biti „top“ kada je reč o uspehu u lečenju. Naše banje su većinom zdravstvene ustanove sa okolnim parkom i to treba naglasiti, dodaje sagovornik.