Novi elektromotorni kineski brzi voz “Soko”, koji je nedavno stigao u Srbiju, sutra kreće u Prag na sertifikaciju u skladu sa pravilima Evropske železničke agencije, kako bi mogao da saobraća brzom prugom između Beograda i Budimpešte. To je najavio ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
“Voz sutra kreće za Prag, godinu dana će se vršiti sertifikacija prema pravilima Evropske železničke agencije, u skladu sa ugovorom sa kineskom kompanijom koja će nam isporučiti pet ovakvih vozova, za koje je izdvojeno 54,5 miliona evra”, rekao je Vesić za TV Prvu.
Kineski brzi vozovi moraju da imaju evropski, kao i domaći sertifikat, a tek kada dobiju potrebne sertifikate, Srbija je u obavezi da ih plati, pojasnio je ministar. “Godinu dana će trajati sertifikacija, ali kada se ona jednom dobije, novi vozovi neće prolaziti kroz tu proceduru. Tako da ćemo od sledeće godine imati svih pet vozova čija je cena niža od vozova koje sada imamo”, dodao je Vesić.
Naveo je da je voz dug 103 metra, sa 250 sedišta, moderan i komforan, a razlika između prve i druge klase je, praktično, samo u broju sedišta. Pored toga, voz ima kafe, ali i mesta za bicikle, a prilagođen je osobama sa invaliditetom.
Posebna specifičnost je litijumska baterija, koja omogućava da, u slučaju nestanka struje, voz nastavi da se kreće brzinom od 30 kilometara na sat, oko 10 do 15 kilometara zavisno od konfiguracije terena, što znači da može da dođe do prve stanice, naglasio je Vesić.
Ministar je rekao i da će krajem novembra ili početkom decembra biti puštena u saobraćaj deonica brze pruge Novi Sad – Subotica kako je predsednik Vučić najavio.
“Prugu završavamo do jula, zatim sledi sertifikacija pruge za standarde EU, što će uraditi jedna holandska kompanija, da bi u septembru Dojče ban izvršio tehnički prijem pruge. To bi trebalo da bude gotovo oko 15. decembra, a zatim će početi probne vožnje”, naveo je ministar.
Brzim vozom putovanje od Beograda do Subotice trajaće sat i 10 minuta, što će potpuno promeniti život građana u svim mestima koja su na trasi brze pruge.
“Očekujemo da do kraja 2026. naši mađarski prijatelji završe svoj deo pruge, u međuvremenu će stići i svi naši vozovi, i imaćemo brzu vezu Beograd – Budimpešta, kojom će se putovati manje od tri sata“, rekao je Vesić i dodao da će carina i policija biti u Beogradu, Novom Sadu, Subotici i Budimpešti, kako ne bi bilo zadržavanja na granici.
MONDO
Sve sto Vesicu nabavis iz te budjave Kine je krs ne kvalitetno neudobmo i malo
Kao sto ste upropastili konfor i ulugu u Air Serbia tako cete unistiti uslugu i konfor o kome toliko tupite za vozove!
Bitno je da je jeftino a to sto nije ni za k…to te zabole!
E Srbijo sta si dicekala, Kineska prcija smo mi zato treba bezati odavde!
Katastrofa je sta radite sa ovim glupom narodom
Kakve veze ima Air Serbia sa Kinom? I Vesićem?
Pa ko je ministar saobracaja? Moj deda?
Nemoj da se vozis sa njim. Mozda bi volio da ide parnjaca. Predlazem da sto pre odes.
Smatram da je ovo dobra investicija. Zivela Srbija !
Ja neznam druže čime se ti drogiras…ja radim u Tojo Tajers u Indjiji svi alati za pečenje guma i većina masina su iz KINE ako je nešto JAPANCIMA dobro zašto nebi bilo i nama …nego problem je u tebi
U mržnji su kratke noge i pamet.
Ja mislim da judska pokvarenost nema granice. Petre jedno treba da znaš ovi vozovi nisu deč̣ije igračke. Ako dojče vele izda sertifikat za ispravnost i kvalitet za eu onda ti što jedeš govna kada je burek jeftiniji. Toliko su neki judi u duši pokvareni da bolje bi bilo da nisu se ni rodili. Sramota judskog roda!!
Da li si ti uzeo terapije za danas?
Петре ако се теби не свиђа ови нови возови који су стигли из Кине немој се возити тим возом мајмуне један жути семе ти је све ђубре једно теби треба они стари возови који су ишли 30 км а ти марш бре из Србије све су твоји жути уништили
Čitam tekst u naslovu i tekst u članku. Tek 2026 te?!?! To, svakako nije USKORO
I to do kraja 2026.
Madjari nisu ninzapoceli gradnju brze pruge prema Srbiji. Zasto kazete narod. Jel ima kod naprednjaka neka vest a da nije laz?
Aj ne lupetaj gluposti
Раде и они пругу
Мађари већ давно имају одличне пруге!
To tako ne rade ni amateri. Oprema se kupuje samo ako ima odgovarajuci sertifikat, u ovom slucaju evropski. U suprotnom, ne. Ko placa, I koliki su to onda troskovi sertifilacije, za godinu dana, moze samo da se zamisli. Vrlo lako, sertifikat moze da se ne izda, cak I iz trivijalnih razloga, kao sto je izbegavanje konkurencije. Sta u tom slucaju ? Jel’ predvidjeno ugovorom ? Tezak amaterizam za narodne pare.
Сваки нормалан човек у Србији би требало да се радује томе што ће од децембра ове године моћи да путује од Београда до Србије за мање од сат и по времена. Када неко у 2024. години може да употреби термин “буђава Кина” онда може да се ради или о потпуно необавештеном човеку, или идеолошком слепци
Tako je imenjak.od beograda do srbije
Dobro si rekao …od Beograda do Srbije…..Beograd je jedna prica….sve ostalo druga.
USKORO???
Iz teksta se lepo vidi da je to moguće (ako. mađari reše problem sa nestandardnom kineskom opremom) tek 2027
nek bude i tada, ali USKORO???
Rok za završetak početak 2025. Sada će krajem 2026. sve proraditi, što znači krajem 2027. Znači kada sve proradi ide text: Eto završili smo 2 godine pre roka
Tako su pričali i za voz Bg – NS a sad ti isti se njime voze tako će ići i u Budimpeštu.Živela SRBIJA.
Kad skakavci,suša,poplava unište letinu postoji nada da će dogodine biti bolje ali kad se sve pare potroše i kad ne budemo mogli servisirati dugove neće biti nikoga da se ponosi ovom vlašću koja je uništila sve i jedno javno preduzeće u zemlji i enormno zadužila zemlju uz medijski mrak koji osim trovača ne nudi ništa što bi normalno bilo da živimo u normalnoj demokratskom zemlji
Zbog cega je tako dugacak rok za zavrsetak pruge kraj 2026.?Mislim da je rekao predsednik da je razgovarao sa.Madjarskim da oni pozure malo,ali izgleda nista.Neka se ovi sto kod nas grade prugu samo prebace u Madjarsku i brzo ce biti gotovo.