Izgradnja brze saobraćajnice “Vožd Karađorđe” počeće na proleće sledeće godine, procenjena vrednost investicije je oko milijardu evra, a građevinska dozvola za pripremne radove bićeizdata do 15. decembra, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
On je za “Večernje novosti” rekao da je od momenta kada je postao resorni ministar priprema tehničke dokumentacije za početak izgradnje ove saobraćajnice bio jedan od njegovih prioriteta.
Naveo je da u ovom trenutku Vlada nije izabrala kompaniju koja će da gradi put “Vožd Karađorđe” i dodao da je u toku proces izdavanja lokacijskih uslova koji će biti završen do 15. novembra.
– Građevinsku dozvolu za pripremne radove izdaćemo do 15. decembra, a odobrenje za izgradnju prve faze ove deonice od Čibutkovice do Orašca, dužine 45,8 kilometara donećemo 1. marta naredne godine – rekao je Vesić.
Dodao je da će građevinska dozvola za izgradnjudruge faze, od Aranđelovca do Malog Požarevca, biti izdata 1. aprila naredne godine.
– Projekat za građevinsku dozvolu se završava takoda smo spremni, kako je predsednik SrbijeAleksandar Vučić najavio tokom poseteAranđelovcu, da počnemo izgradnju na proleće – rekao je Vesić.
Naveo je da je najpre doneta odluka da se izgradnja brze saobraćajnice “Vožd Karađorđe” podeli u dve faze i da je dogovoreno da se prvo završi urbanističko-tehnička dokumentacija za prvu fazučija je dužina 82,71 kilometar, koja predstavlja vezuizmeđu dva auto-puta – “Miloš Veliki” i Beograd – Niš.
Vesić je istakao da će “Vožd Karađorđe” proći kroz teritorije 13 opština i gradova, navodeći da počinje od Lajkovca, pa ide preko Lazarevca, Aranđelovca, Topole, Rače, Lapova, Velike Plane, Mladenovca iSopota.
Zatim se, dodaje, nastavlja ka Smederevskoj Palancii zauzima i delove opštine Ljig, Batočina i na krajugrada Kragujevca.
– Ova deonica počinje u Čibutkovici u opštini Lazarevac, gde se spaja sa auto-putem “Miloš Veliki”, a zatim preko Orašca, Aranđelovca iMladenovca do Malog Požarevca gde se spaja sa auto-putem Beograd – Niš – objašnjava Vesić.
Na ovoj trasi se, kaže, nalaze tri tunela od 2.322 metra, 80 mostova čija je dužina 9.130 metara, 25 nadvožnjaka dugih 2.218 metara, kao i 42 pločasta propusta.
Potporne konstrukcije saobraćajnice su duge 5.386 metara, a imaće 13 denivelisanih raskrsnica, tri parkirališta i dva odmarališta, dodao je Vesić.
Ministar naglašava da je celoj našoj zemlji, a posebno Šumadiji, neophodan ovaj put, jer će obezbediti da srce Srbije, Topola i Aranđelovac, budu na oko tridesetak minuta od Beograda.
– Ova brza trasa će dovesti do toga da se u ovom kraju razvija turizam, da imamo više investicija, da se šire lokalni biznisi i da se ljudi doseljavaju u Šumadiju jer je moguće živeti u Topoli i Aranđelovcu, a raditi u Beogradu. Zato je odluka predsednika Vučića da se gradi ova brza saobraćajnica pre svega odgovorna i u nacionalnom interesu pa sam siguran da ćemo u Vladi uspeti da pronađemo finansijska sredstva da realizacija ovog projekta počne – rekao je Vesić.
Nacrtom prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora državnog puta Zabrzu saobraćajnicu “Vožd Karađorđe” predviđena je trasa ukupne dužine 163,75 kilometara, a projektovana je za brzine od 100 kilometara na čas.
Put će imati dve fizički odvojene kolovozne trake, sapo dve saobraćajne trake, a planirana trasa predstavlja više saobraćajnih pravaca koji čine jedinstven sistem krstastog oblika sa pravcima pružanja sever-jug i istok-zapad.
telegraf.biznis.rs