Претрага
Close this search box.

Vesić: Pakovraće – Požega do kraja ove godine, tunel Munjino Brdo do leta 2025.

Foto: TANJUG/ PREDRAG MITIC/bs/Arhiva

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će do kraja 2024. biti završeni radovi na deonici auto-puta “Miloš Veliki” od Pakovraće do Požege, osim tunela Munjino brdo koji će biti probijen.

Vesić je rekao da je potrebno oko pet meseci da se tunel opremi da bi bio pušten za saobraćaj. Očekuje da čitava deonica, uključujući dva tunela, bude u saobraćaju do juna naredne godine, to jest za narednu letnju sezonu. Govoreći o nastavku gradnje auto-puta do Crne Gore odnosno do Boljara, kaže da će izgradnja teći fazno. Kako je rekao, radovi na prvom delu od Požege do Duge Poljane, ukoliko se privede kraju projektna dokumentacija i obezbede finansijska sredstva, mogli bi da krenu na leto 2025. godine.

Deonica od Pakovraće do Požege dužine 19,5 kilometara predstavlja veoma složenu deonicu, jer se na njoj nalaze dva veoma dugačka tunela. To su tunel Laz – 2.850 metara i Munjino brdo – 2.740 metara. Tunel Laz je probijen i u fazi je opremanja, dok se radovi na tunelu Munjino brdo ne mogu u potpunosti završiti do maja 2025 godine iako će ovaj tunel biti probijen do kraja ove godine. Planirano je da se u 2024. završi cela deonica auto-puta osim kroz tunel Munjino brdo odnosno oko 16,7 kilometara”, rekao je Vesić za Tanjug.

Napomenuo je da tunel Munjino brdo ima veoma složenu geologiju, zbog čega su radovi nepredvidivi i dugo traju. Vesić dodaje da je deo Požega – Boljari podeljen u dve deonice, od Požege do Duge Poljane i od Duge Poljane do Boljara. Ukupna dužina deonice Požega – Boljare je oko 107 kilometara. Trenutno se priprema plan za oko 20 kilometra prve deonice od Požege do Duge poljane i to prva i poslednja, deseta poddeonica, rekao je Vesić. Kaže da bi plan mogao sa bude usvojen u oktobru ove godine i dodaje da će se time stvoriti uslovi za završetak projektne dokumentacije za 20 kilometara. “Početak radova zavisi od brzine završetka projektne dokumentacije i obezbeđivanja finansijskih sredstava. Ukoliko se obezbede finansijska sredstva za radove, početak radova se može očekivati po završetku radova na predhodnoj deonici, od Pakovraća do Požege, što znači od leta 2025. godine”, rekao je Vesić. Kako je naveo, kolika će cena biti zavisiće od izbora modela finansiranja, koji će značajno uticati na cenu.

“Trenutno su u razmatranju različiti koncesioni modeli finansiranja, a u zavisnosti od modela finansiranja, cena može ići u rasponu od 3,5 do četiri milijarde evra. Razlog da verujemo da je tako je i cena koju je Crna Gora dobila za izgradnju 22 kilometara svog dela ovog puta do Andrijevice na tenderu”, naveo je Vesić. Drugi pravac auto-puta, od Požege do Kotromana je dug oko 60 kilometara, a sigurno je najsloženiji, budući da je više od 70 odsto deonice u objektima, što podrazumeva mostove i tunele, rekao je Vesić.

U toku je izrada planske i tehničke dokumentacije i do sada je urađena samo radna verzija idejnog projekta, koja je osnova za izradu prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora Beograd – Sarajevo, deonice Požega – Užice – Kotroman, čija je izrada u toku.

tanjug.rs

Tagovi:

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti